Emotiva vs XTZ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva vs XTZ

ser etter effekt til frontene i ett surround/musikk oppsett. Er ikke sikker på hvilke høyttalere det blir, men både Klipsch, XTZ og Dali blir vurdert.

Bruken er ca 50% film/spill og 50% musikk.

Ser på XTZ AP100 til 5000,- også har jeg fått tilbud fra Emotiva på 2 stk UPA-1 for ca 5700 m/frakt.

Det som er kjipt er at det ikke finnes noen butikk hvor jeg kan gå og låne med meg hjem, så regner med at de jeg går for beholder jeg uansett. Spesiellt siden jeg ikke har bestemt meg for høyttaler system enda.

Hva karrakteriserer de to alternativene jeg ser på? Jeg prøver og finne ut av om noen av dem er spesiellt bra eller dårlig på noe slik at jeg kan finne det som passer meg best, er det verdt 700 mer for UPA osv? Holder spørsmålet litt åpent, for det er vel ikke sansynlig at så mange har hørt begge deler? Håper noen kan gi anbefalinger.

Edit:
    begge forsterkerene kommer nok på ca like mye for frakt kommer i tillegg på XTZ.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på xtz'n på lørdag på Nordby senteret i Sverige. Etter å ha løftet og lyttet til den må jeg innrømme at den er grisebra til prisen!

Om du senere vil ha effekt til en senter ht. så er jo emotiva greiere ettersom de er monoblokker.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Hørte på xtz'n på lørdag på Nordby senteret i Sverige. Etter å ha løftet og lyttet til den må jeg innrømme at den er grisebra til prisen!

Om du senere vil ha effekt til en senter ht. så er jo emotiva greiere ettersom de er monoblokker.
    Hvilken butikk var det som hadde XTZ? Kansje jeg skal ta en harrytur i ferien

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt XTZ på Nordby senteret. Husker ikke hva sjappa heter, men den er ganske lett finne, de selger masse TVer også.

Jeg hørte XTZ ampen på XTZ Divine, hørtes helt grusomt ut. Jeg bruker Emotiva selv på mine klipsch og syns det høres helt fantastisk ut, men er jo ikke sammenlignbart grunnet 2 forskjellige høytalere.

Personlig ville jeg heller valgt 2stk UPA-1, ser kulere ut, og er sterkere.

Når dette er sagt syns jeg du heller burde prute på UPA-1. Du får 2 stk helt nye fra emotiva.com til ca 5500 spenn inkludert frakt, mva og toll til norge så syns det var litt dyrt for 2 brukte.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Når dette er sagt syns jeg du heller burde prute på UPA-1. Du får 2 stk helt nye fra emotiva.com til ca 5500 spenn inkludert frakt, mva og toll til norge så syns det var litt dyrt for 2 brukte.
    Emotiva'ene var nye, jeg sendte forespørsel på hjemmesiden til Emotiva
    Helt spesifikt så fikk jeg dette tilbudet:
    2 UPA-1 $598.00
    Freight $210.52 FedEx Economy
    Total $808.52

Med toll blir det ca 5700,-

Veldig dyr frakt syntes jeg, sikkert mulig og få det billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener og ha lest inne her ett sted at det var en som fikk de fraktet med båt(?) og sparte nesten 1000kr i frakt. Men det tok rimelig lang tid før de var her, var det 1mnd tro....Istedenfor ca 1 uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Lurer på om den heter nordby digital.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordby Digital mener jeg å huske det heter. 1. etasje på nordby senteret. Veldig hyggelig og behjelplelige ansatte der.

Edit: Litt sent ute, men da fikk vi hvertfall funnet ut av det.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke akkurat det er så dyr frakt men, med tanke på at det er store tunge pakker, og helt fra USA.

Men ok, syns du skal ta deg en tur på norby senteret jeg også sjekke litt på XTZ

Deretter så kan du jo se hva magefølelsen sier om du skal gå for UPA-1 istedenfor

Når det er sagt ville jeg heller gått for XPA-3 da det vil ende opp med samme pris som for 2stk UPA-1 Har du jo plenty med krefter, kan du kjøre på hele frontoppsettet som jeg har gjort med senter i tillegg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Syns ikke akkurat det er så dyr frakt men, med tanke på at det er store tunge pakker, og helt fra USA.

Men ok, syns du skal ta deg en tur på norby senteret jeg også sjekke litt på XTZ

Deretter så kan du jo se hva magefølelsen sier om du skal gå for UPA-1 istedenfor

Når det er sagt ville jeg heller gått for XPA-3 da det vil ende opp med samme pris som for 2stk UPA-1 Har du jo plenty med krefter, kan du kjøre på hele frontoppsettet som jeg har gjort med senter i tillegg
    Men hvis du tar utgangspunkt i at du ikke skal bruke senter, vil du da fortsatt få mer utbytte av xpa-3?

Er ikke allverden opp til xpa-5 og der skal det jo også være nok av krefter.

Personlig så hadde jeg heller gått for en emotiva modell, men har ikke hørt XTZ sin. Er vel mer "bang for the buck" i Emotiva.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Men hvis du tar utgangspunkt i at du ikke skal bruke senter, vil du da fortsatt få mer utbytte av xpa-3?

Er ikke allverden opp til xpa-5 og der skal det jo også være nok av krefter.

Personlig så hadde jeg heller gått for en emotiva modell, men har ikke hørt XTZ sin. Er vel mer "bang for the buck" i Emotiva.
    Tror nok også det er mer "bang for the buck" i Emotiva.

For all del har vedkommende råd til det så er jo XPA-5 en enda bedre valg, da det ikke er store prisforskjellen, jeg angrer selv på valg av Emotiva XPA-3 istedenfor 5.

Nevnte kun XPA-3 da den var i akkurat samme pris som det andre trådstarter har nevnt

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant norby digital på nettet, de hadde noe priser og produkter på siden sin, men sikkert ikke 100% oppdatert. Skal jeg på tur dit i ferien så tar jeg ihvertfall en tur innom. Hvis ikke jeg har handlet innen den tid, hadde vært morro og hatt ting i boks før sommerferien slik at jeg er best mulig forberedt på dårlig vær

Ang Emotiva opsjonen så tenkte jeg at monoblokker hørtes interessant ut, men vet ikke om det er noe spesielt med det.

Er det kun effekt som er forskjell på XPA og UPA serien til Emotiva? Er de like i "lydbildet"? Jeg skal kjøre 5.1 system så gjør ikke noe og ha en XPA-3 eller 5.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monoblokker er jo absolutt interresant og kult, men tror nok XP versjonene er litt mer strømsterke.

Når det gjelder lydklang vet jeg ikke noe sikkert men tror ikke det er nevneverdig forskjell i klangen på de

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nettop 2 stk upa-2 i posten som jeg tenkte å bruke til bakhøyttaler og senter (har en litt snål 2 kanals senter løsning), har testet upa-2 på frontsettet mitt både biampet og med 1 forsterker å må si jeg ble veldig imponert med bare en upa-2, de ga mye mer enn forventet jeg ble så fornøyd at jeg bestilte meg et par xpa-1 å en xda-1 bare for å ha prøvd :P

Jeg har ikke hørt xtc sine forsterkere, men kan anbefale Emotiva på det varmeste.

Er det kun effekt som er forskjell på XPA og UPA serien til Emotiva? Er de like i "lydbildet"? Jeg skal kjøre 5.1 system så gjør ikke noe og ha en XPA-3 eller 5.
    Ettersom hva jeg har forstått er det endel forskjell i måten de er bygget på også, xpa-1 og-2 er fullbalansert, xpa-3 og -5 upa-1 og -2 er ikke det tror jeg. Lydbilde vet jeg ikke før jeg får mine xpa-1 i posten men kan si at upa-2 var ikke så forferdelig langt fra min nad c372, jeg opplevde upa-2 som litt mer oppløst i mellom og topp, nedover var de ganske lik (da med c372 sin pre på begge alternativene)

Utifra specs er Emotiva noe av det råeste med tanke på "bang 4 buck" , jeg har foreløpig kunn hørt de nåværende "kjipeste" effekt forsterkerne deres å jeg må si meg mektig imponert

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å feie all tvil til side så heter de Norby digital.
    nordby digital

Jeg har handlet litt xtz der blant annet A100 D3 som jeg ga 4800,- for. Veldig mye forsterker som leverte veldig bra til stativhøytalerene mine, monitor RX2.
    Når jeg nå fikk tak i ett par cdm7 så syns jeg det mangler noe i bånn. Vet ikke om det er høytalerene eller forsterkeren ennå. Men jeg har fått tak i ett par UPA-1 som jeg skal teste ut i helgen med xpa-1 så kommer tilbake når det er gjort.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    nordby digital

Jeg har handlet litt xtz der blant annet A100 D3 som jeg ga 4800,- for. Veldig mye forsterker som leverte veldig bra til stativhøytalerene mine, monitor RX2.
    Når jeg nå fikk tak i ett par cdm7 så syns jeg det mangler noe i bånn. Vet ikke om det er høytalerene eller forsterkeren ennå. Men jeg har fått tak i ett par UPA-1 som jeg skal teste ut i helgen med xpa-1 så kommer tilbake når det er gjort.
    Høres ut som en bra helg, da er jeg spent på og høre hva du syntes

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    nordby digital

Det må du absolutt gjøre. Sitter og skal velge mello xpa-2 el xpa-3 el upa-1. Har lysst på xpa-1 så en sammenligning på de to hadde vert konge.

Da får man en indikasjon ivertfall.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev feil sist. Det var en XDA-1 jeg skulle teste de sammen.
    Foreløbig syns jeg disse har litt mer krefter og litt mer bass enn xtz sin A100. Nå er jo det en integrert en og dacen som er innebygd blir brukt. Signalet kommer fra en pioneer eldre dvd-opptaker og jeg bruker B&W sine cdm7 nt som høytalere.
    Det jeg ikke får til her hjemme er bassen men trur nå dette kommer av at høytalerene står på gulvet uten bakvegg, eller at det rett og slett ikke er mer bass i de. Jeg har også testet med thule sin 150B og fikk ikke mer bass ut av de da heller og denne ved jeg har bra med punsj i bassen.
    Så foreløbi vil jeg si at det er litt mer krefter og bass i emotiva men det kan jo ha med DACene å gjøre også. Har desverre ikke noen skikkelig cd spiller å teste med nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå etter å spilt høyt over litt tid syns jeg emotiva har mer kontroll og spiller renere enn xtz.
    Det virker faktisk som de bare går på tomgang for det er nesten ikke lunk i forsterkerne. Synd jeg byttet bort mine 683. Trur disse kunne presset ut mye lyd av de.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt klasse A eller A/B på XTZ'en? Har lest andre steder også at Emotiva ikke blir så veldig varmt, så det var greit og få det bekreftet

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •