Emotiva vs XTZ - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjørte A/B. har testet de mot hverandre tidligere og ikke merket noe forskjell på lyden.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xda, altså dacen til emo.. Hmm har snust litt på den også. Hvor holder du til ketped? Lurer egentlig på hvor gode de dacene i min Parasound C2 er.

Siden ingen ville ha den, så tar jeg med meg den videre i oppsettet.

Mvh Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Xda, altså dacen til emo.. Hmm har snust litt på den også. Hvor holder du til ketped? Lurer egentlig på hvor gode de dacene i min Parasound C2 er.

Siden ingen ville ha den, så tar jeg med meg den videre i oppsettet.

Mvh Peter
    Heisan Peter.

Jeg bor i fredrikstad. Har snakket med deg endel tidligere ang dine triangle og til og med din Parasound. Som du sikkert skjønner nå så fikk jeg så mange tilbud når jeg la inn ønskes kjøpt at jeg kjøpte ett par andre oppsett her. Var noe jeg bare måtte prøve her.
    Jeg prøvde dacen på min thule men da ble lyden faktisk dårligere. Skjønner ikke helt det men tenkte jeg skulle prøve det mer ut til mandagen hvis været blir dårlig.

Mvh ketil

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan Peter.

Jeg bor i fredrikstad. Har snakket med deg endel tidligere ang dine triangle og til og med din Parasound. Som du sikkert skjønner nå så fikk jeg så mange tilbud når jeg la inn ønskes kjøpt at jeg kjøpte ett par andre oppsett her. Var noe jeg bare måtte prøve her.
    Jeg prøvde dacen på min thule men da ble lyden faktisk dårligere. Skjønner ikke helt det men tenkte jeg skulle prøve det mer ut til mandagen hvis været blir dårlig.

Mvh ketil
    Joda, husker det.. Men husker ikke hvor du holt til. Tror nesten jeg må invitere deg til Dal en dag. Men det tar vi over pm.

Nok ot fra meg.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ligger dal?

Jeg holder på med å bygge på og gjør alt selv og har en gutt på 7 år som jeg har alene når jeg er hjemme fra sjøen så det er ikke mye tid til overs men det hadde vært veldig morro.
    Jeg må foresten kvitte meg med ett anlegg snart. Vet ikke helt om det blir thule eller emotiva som forsvinner ennå men føler på meg at det blir thule pga brukervennligheten til emotiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spm ang effektforsterkere her^^

Vil effektforsterkeren bruke både watt fra receiveren + seg selv, eller bare seg selv?

F.eks:

Effektforsterker : 2x150W
    Receiver : 7x175W

Får frontene da bare 150W, eller får den også med noe fra receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karrun

Vil effektforsterkeren bruke både watt fra receiveren + seg selv, eller bare seg selv?

F.eks:

den vil ikke bruke noe fra reciver.bruker kun det effekten har sjæl.men en effekt på 2x150w spiller nok mye bedre enn en reciver som sier den skal ha 7x175.mye mer strømsterk og det er sansynligvis ikke reelle watt de oppgir på reciveren.de har sannsynligvis målt reciveren med en kanal i bruk.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karrun

F.eks:

Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    den vil ikke bruke noe fra reciver.bruker kun det effekten har sjæl.men en effekt på 2x150w spiller nok mye bedre enn en reciver som sier den skal ha 7x175.mye mer strømsterk og det er sansynligvis ikke reelle watt de oppgir på reciveren.de har sannsynligvis målt reciveren med en kanal i bruk.
    +1

det er sjelden de måler "receiver watt" i mer enn én kanal, jeg kommer for øyeblikket kun på H/K og NAD som måler i alle kanaler samtidig.
    Men bare for og være litt pirkete (og kanskje litt usaklig) så vil en receiver selvsagt bruke litt strøm/effekt på signalutgangen til den eksterne effektforsterkeren, men det er bare en "dråpe i havet" og ikke noe og tenke på

Dessuten så finnes det sjeldent dumme spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    +1

det er sjelden de måler "receiver watt" i mer enn én kanal, jeg kommer for øyeblikket kun på H/K og NAD som måler i alle kanaler samtidig.
    Men bare for og være litt pirkete (og kanskje litt usaklig) så vil en receiver selvsagt bruke litt strøm/effekt på signalutgangen til den eksterne effektforsterkeren, men det er bare en "dråpe i havet" og ikke noe og tenke på

Dessuten så finnes det sjeldent dumme spørsmål

nja tror nad har begynt og jukse litt og nå gitt.skal ikke si det helt 100 men mener jeg ble det fortalt da jeg var på klubben og leita etter reciver en gang i tiden.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •