Vienna BEETHOVEN CONCERT GRAND

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna BEETHOVEN CONCERT GRAND

Hei.

Har en kamerat som nettopp kjøpte disse og er veldig usikker på hva forforsterker og effektforsterker som skal til for og fylle disse høytalerene fullt ut.
    Xindak er i nærheten hvor vi bor og kan kansje være ett alternativ, ellers så har vi hørt at primare er et bra alternativ.

Høytalerene skal spilles i stereo og kansje en sub til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS!!! HT er 250 rms watt og 4ohm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode alternativer til vienna! Det viktigste er at den er nøytral i klangbildet.
    Forsterkere som er "amerikanske" i spilletilen, kan fort gjøre at mann opplever lydbildet som for varmt. Kansje litt grøtete.
    Har prøvd mange forskjellige forst på vienna og di jeg synes passer best er:
    Pass labs, Classe´, Primare, Roksan, Hegel. Doxa har jeg ikke prøvd selv, men har hørt at dette skal være en flott komb.
    Dette er kunn min egen smak og kansje du har en annen oppfatning.
    Men jeg tror du er ganske safe om du går for en av disse merkene.
    Lykke til..:-D

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Mange gode alternativer til vienna! Det viktigste er at den er nøytral i klangbildet.
    Forsterkere som er "amerikanske" i spilletilen, kan fort gjøre at mann opplever lydbildet som for varmt. Kansje litt grøtete.
    Har prøvd mange forskjellige forst på vienna og di jeg synes passer best er:
    Pass labs, Classe´, Primare, Roksan, Hegel. Doxa har jeg ikke prøvd selv, men har hørt at dette skal være en flott komb.
    Dette er kunn min egen smak og kansje du har en annen oppfatning.
    Men jeg tror du er ganske safe om du går for en av disse merkene.
    Lykke til..:-D
    Er en vant til Hegel p4a og en hegel effekt, så vil Roksan falle helt igjennom..altfor dårlig. En stor skuff i mine ører.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Er en vant til Hegel p4a og en hegel effekt, så vil Roksan falle helt igjennom..altfor dårlig. En stor skuff i mine ører.
    Men det er jo litt pris forskjell på hegel og roksan. Så det er litt forskjellig å velge i alle pris klasser.
    Det blir nesten som å sammeligne Pass Labs og Hegel? Alt kommer jo ann på hva han har å legge i settet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting som er sikkert!
    Da du får disse til å spille slik di skal, kommer du til å ha et par ht som du får mange, mange timers glede med.
    Har du hørt demoav disse før? Lest tester før kjøp?
    I mine ører, er dette noe av det beste mann kan få innenfor rimelighetns grenser.
    Men som sagt, det er dine ører disse skal spille til, ikke mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe særling erfaring med lyd på dette nivået, så mine ører er ikke helt vant til og definere forskjellige kvaliteter og lydsignaturer.
    Derfor lure jeg på hva jeg bør ta med i betrakning og tenke på hva jeg bør kikke på og ta med på demo.
    Hører at de sier nøytral forsterker er og foretrekke.
    Hva pris jeg bør gå for når det gjelder slike HT er også ukjent for meg.
    Hva med xindak, elektrokompaniet eller yamaha?

Takk for alle innspill.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Har ikke noe særling erfaring med lyd på dette nivået, så mine ører er ikke helt vant til og definere forskjellige kvaliteter og lydsignaturer.
    Derfor lure jeg på hva jeg bør ta med i betrakning og tenke på hva jeg bør kikke på og ta med på demo.
    Hører at de sier nøytral forsterker er og foretrekke.
    Hva pris jeg bør gå for når det gjelder slike HT er også ukjent for meg.
    Hva med xindak, elektrokompaniet eller yamaha?

Takk for alle innspill.
    Xindak kan bli en smule varm, EC burde gå greit ,Yamaha har jeg ikke hørt noe av, så det kan jeg ikke utale meg om. Men jeg ville absolutt hørt på Primare/ Hegel. Her er det en del ute på brukten om dagen.
    Mann bør nok opp i en av di største receiverene eller en forsterker til rundt 15-20k nytt.
    Men mann kan få mye bra på brukten om dagen.
    Di er ikke spesielt tungdrevne, men skal du få fult utnytelse og kontroll på disse, bør du finne en så kraftig forsterker som du har råd til.
    Jeg bruker idag 2@500w på ht som det står 50-300w på.
    Dette får å ha mest mulig headrom. Kontroll.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hegel h200 er en fantastisk integrert forsterker som skal være bra til disse høytallerene etter hva folk sier. ABSOLUTT verdt å prøve, jeg har ikke hørt en integrert i den prisklassen som kommer i nærheten enda. Da snakker jeg om alle parametere / kraft+oppløsning+dynamikk osvosv.

Dukker ofte opp på brukten så bruktkjøp er absolutt mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe forhold til Parasound Halo P3 for forsterker og Parasound Halo A21 Effektforsterker til disse HT?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe forhold til Parasound Halo P3 for forsterker og Parasound Halo A21 Effektforsterker til disse HT?
    Jeg har hatt det, og jeg valgte å selge forsterkerene igjen. Synes den bli litt for feit. Litt treg i bunnen og for "mørk" i vokalene.
    Alan fra X3MHC - Komponenter har også prøvd mange komb av vienna/ parasound og kom vell egentlig frem til det samme.
    Men det kan jo hende du synes det er en god komb.
    Kommer litt ann på hvordan type lyd du liker.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Jeg har hatt det, og jeg valgte å selge forsterkerene igjen. Synes den bli litt for feit. Litt treg i bunnen og for "mørk" i vokalene.
    Alan fra X3MHC - Komponenter har også prøvd mange komb av vienna/ parasound og kom vell egentlig frem til det samme.
    Men det kan jo hende du synes det er en god komb.
    Kommer litt ann på hvordan type lyd du liker.
    Hørt krell og da svenske hi-end merket, hva heter det igjen, Bladelius?

Dei to skal vist vere knall. Ligger en krell kav 400 på sentralen nå, men ver kjapp, dei ryk til. MEN nå synser jeg..jeg vil tro Bladelius låter bedre, da høyttalerne er varm i klangen og forsterkeren er mer nøytral.

Men jeg hadde bare Hegel oppsett som best på dei, og det låt og best. SINNSYKT på film. Så har ikke hørt høyere prisklasser som dei to jeg nemte først.

8) Kjøp brukt!
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg har hørt (Parasound P7 pre) så var dette en flott kombinasjon til Vienna Acoustics. Jeg tror de du nevner over vil være en god match.

Mine erfaringer med Primare og Vienna er at det kanskje blir litt klinisk og kjedelig, men dette var på Beethoven (ikke-Grand).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •