Oppgradering av hjemmekinoen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Oppgradering av hjemmekinoen

Vet ikke helt om dette var rette kategorien, var vel delvis det.

Skal begynne på oppgraderingen fra Sony plastikk-hjemmekino til noe større og kraftigere, Cerwin Vega.

Ser på Cerwin Vega XLS-12
    CERWIN-VEGA XLS-12 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    De ser veldig bra ut, så jeg tror jeg skal gå for de.

Så trenger jeg en receiver, og er interresert i denne nyheten:
    DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Liker spessielt at det er støtte for Airplay, Spotify, og at man kan spille av iTunes-biblioteteket i receiveren, og at jeg kan styre den med iPhonen, og så har jeg mulighet til 7.1 senere. Men effekten er "bare" på 90 watt på hver høyttaler, men jeg har ikke råd til de over, om det så ikke er en stor tabbe å kjøpe den receiveren i første omgang?

Og da er vi jo komt opp i 10 000 kr ca, som jeg egentlig ikke kan overstige særlig. Men jeg trenger ihvertfall en senter-høytaller. (Den gamle er veldig liten og svak). og ser da på denne:
    CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Og så lurer jeg på om jeg kan bruke de bak-høytallerene som jeg har fra før i Sony-anlegget? som forresten er Sony DAV-DZ660. Har ikke penger til bakhøyttalere akkuratt nå.. Og får jeg HD-lyd selv om de er fra et DVD-anlegg?

Sub har ikke jeg råd til heller nå, men regner med at jeg ikke trenger det helt, på grunn av den voldsomme bassen i front-høyttalerene

Kom med forslag og innspill

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får Hd lyden fra BD filmer bestemmes ikke av høyttaleren, men av reciveren, så du vil få alle lyd formater ut av de. Kvaliteten på lyden som du får ut, kan sikkert diskuteres. Det er jo bare og koble det opp og sitte med det til man kan kjøpe noe annet. kan jo til og med hende du blir fornøyd og velger og oppgradere noe annet før de.

Vær klar over at den Denonen ikke har pre-out, så om du finner ut at den er for svak for cerwin vegaene har du ingen annen mulighet enn og bytte den ut, siden du ikke kan koble til en effekt forsterker. Tror også den er litt svak for så store høyttalere, i alle fall om du har drift på alle utgangene. Kraft koster penger og denne her er billig

Har selv kikket litt på den, men slo det fra meg fort når jeg så den ikke hadde pre-out. Om budsjettet er trang nå, så ville jeg gjort innkjøpene gradvis og da spart minst mulig på forsterkeren. Tror det er den komponenten det er lurest og putte mest penger i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Om du får Hd lyden fra BD filmer bestemmes ikke av høyttaleren, men av reciveren, så du vil få alle lyd formater ut av de. Kvaliteten på lyden som du får ut, kan sikkert diskuteres. Det er jo bare og koble det opp og sitte med det til man kan kjøpe noe annet. kan jo til og med hende du blir fornøyd og velger og oppgradere noe annet før de.

Vær klar over at den Denonen ikke har pre-out, så om du finner ut at den er for svak for cerwin vegaene har du ingen annen mulighet enn og bytte den ut, siden du ikke kan koble til en effekt forsterker. Tror også den er litt svak for så store høyttalere, i alle fall om du har drift på alle utgangene. Kraft koster penger og denne her er billig

Har selv kikket litt på den, men slo det fra meg fort når jeg så den ikke hadde pre-out. Om budsjettet er trang nå, så ville jeg gjort innkjøpene gradvis og da spart minst mulig på forsterkeren. Tror det er den komponenten det er lurest og putte mest penger i.
    Ahh, har du forslag til andre receivere som har AirPlay (Det er sterkt etterlengtet) som er greie nok? Tror ikke jeg kan ikke gå over 5000 kr, dessverre :/

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, der kan ikke jeg hjelp deg, men etter et raskt google søk, kom jeg opp med dette:
    Pioneer får AirPlay - Audiovisuelt.no
    men uansett hvilket merke du velger er jeg redd resultatet vil bli mer eller mindre det samme. strømstyrke koster penger og mange av de billige av reciverene har ikke pre-out, da må man gjerne over 5000+
    Selv er jeg litt sugen på denon AVR 3312, men av samme grunner som deg venter jeg. For meg er pre-out et must.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, der kan ikke jeg hjelp deg, men etter et raskt google søk, kom jeg opp med dette:
    Pioneer får AirPlay - Audiovisuelt.no
    men uansett hvilket merke du velger er jeg redd resultatet vil bli mer eller mindre det samme. strømstyrke koster penger og mange av de billige av reciverene har ikke pre-out, da må man gjerne over 5000+
    Selv er jeg litt sugen på denon AVR 3312, men av samme grunner som deg venter jeg. For meg er pre-out et must.
    Jeg er ikke særlig high-end, som du sikkert har skjønt. Så det med pre-out, har ikke så mye å si, og senere kommer jeg vel til å oppgradere til en modell i høyere prisklasse (8-10 000). Så jeg tror jeg går for den Denon'en. Kommer ikke til å spille høyerene enn at man kan kjenne trykket og det er behagelig lyd. Liker ikke når det blir øredøvende, og i tillegg er jo det sånn sikkerhets-greie som stopper høyttallerene når det blir for høyt.
    Har ikke råd til annet denne sommeren uansett, så jeg går for den

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pre-out har ingen ting med high-end og gjøre. Med pre-out kunne du kjøpt deg en billig brukt effekt forsterker nad og CV går hånd i hånd ser det ut som) og gitt front høyttalerne den kraften de trenger, slik at reciveren kan bruke de kreftene på de resterende høyttalerne i oppsettet.
    Det er en setning alle burde legge seg til minne "man kan aldri få for kraftige forsterkere, bare for små".
    Grunnen til at man ønsker kraftig forsterker er ikke bare for og kunne spille høyt. man har mye større kontroll på høyttaleren, man får strammere og mer presis bass og dette vil man merke på alle lytte nivåer.

Dette er ikke for og presse deg til noen ting, ønsker bare og forklare
    uansett, hva du ender opp med, så kunne det jo vært moro med en tilbakemelding om hvordan du syns det ble. bare husk at høyttalere ikke er på sitt beste rett ut av esken. de trenger og bli spilt inn før de viser sitt sanne jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et 2-delt oppsett?

Yamaha RX-V667
    og
    Apple Airport Express

Har ikke testet dette selv, men der får du en nogenlunde lik receiver med pre-out og airport Expressen er jo liten og portabel.
    Blir ikke så gal pris heller

Edit: Så kan du jo evt slenge på denne (hvis den ikke er solgt) Emotiva UPA-2 eller en PA forsterker med litt mer krefter i enn receiveren.

Edit 2: Nad 216 Denne er også grei til CV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pre-out har ingen ting med high-end og gjøre. Med pre-out kunne du kjøpt deg en billig brukt effekt forsterker nad og CV går hånd i hånd ser det ut som) og gitt front høyttalerne den kraften de trenger, slik at reciveren kan bruke de kreftene på de resterende høyttalerne i oppsettet.
    Det er en setning alle burde legge seg til minne "man kan aldri få for kraftige forsterkere, bare for små".
    Grunnen til at man ønsker kraftig forsterker er ikke bare for og kunne spille høyt. man har mye større kontroll på høyttaleren, man får strammere og mer presis bass og dette vil man merke på alle lytte nivåer.

Dette er ikke for og presse deg til noen ting, ønsker bare og forklare
    uansett, hva du ender opp med, så kunne det jo vært moro med en tilbakemelding om hvordan du syns det ble. bare husk at høyttalere ikke er på sitt beste rett ut av esken. de trenger og bli spilt inn før de viser sitt sanne jeg.
    Åå! Nå skjønner jeg det bedre Tror jeg skal finne en annen Den du linka til, har den pre-out? Kanskje jeg skal droppe ny senter i første omgang, hører jo på musikk i Stereo uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Hva med et 2-delt oppsett?

Yamaha RX-V667
    og
    Apple Airport Express

Har ikke testet dette selv, men der får du en nogenlunde lik receiver med pre-out og airport Expressen er jo liten og portabel.
    Blir ikke så gal pris heller

Edit: Så kan du jo evt slenge på denne (hvis den ikke er solgt) Emotiva UPA-2 eller en PA forsterker med litt mer krefter i enn receiveren.
    Interessant! Men siden den er så mye billigere enn den andre, må det vel være noe minus?

Og AirPort Express, fungerer det optimalt uten noe bugs med Spotify?

Og så er det et problem til, det gamle hjemmekino-anlegget har noen annerledes høyttaler-kabler i forhold til inngangene på det nye, hva gjør jeg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe minus, men Yamaha RX-V667 er fjordårets utgave, 1912 er årets nye utgave, samme som yamaha RX-V671 vil bli. Derfor er de veldig billige for tiden, siden det er utgående modell.

Har som sagt ikke prøvd Airport Expressen, så dette må evt noen andre hjelpe med.

Ang kablene, så skal de være standard, så sant du ikke har Speakon kontakter (mer brukt i PA).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Ikke noe minus, men Yamaha RX-V667 er fjordårets utgave, 1912 er årets nye utgave, samme som yamaha RX-V671 vil bli. Derfor er de veldig billige for tiden, siden det er utgående modell.

Har som sagt ikke prøvd Airport Expressen, så dette må evt noen andre hjelpe med.

Ang kablene, så skal de være standard, så sant du ikke har Speakon kontakter (mer brukt i PA).
    De jeg har er noen firkanta kabler, inngangene ser ihvertfall slik ut: http://img.photobucket.com/albums/v3...connectors.jpg

Og på Yamaha-receiveren er det noen runde innganger.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke om den jeg linket har pre-out. linket den bare for og vise at man finner alternativer ved et raskt google søk.
    Hvis air er det du vil ha, så er integrert i forsterker veldig interessant. man kan også da styre forsterkeren med et apple produkt om jeg har forstått det riktig. Det er det som gjør det interessant for min del.
    etter å ha sett litt på det, så er det ikke så mange som har air enda, men det kommer vel. uansett, så er det ofte slik at billige av recivere har ikke pre-out. sikkert for og hindre slike som meg (bruker effektforsterkere i alle kanaler) i og kjøpe de billige reciverene å få samme elektronikk som de litt dyrere. På den måten tvinger de meg til og handle dyrere. Det er jo også billigere og la de utebli.

er nok redd for at skal du ha air og pre-out, så må du opp i 6-8000 kr klassen.

Noe du kan gjøre, er og kjøpe reciveren forst, så kjøpe nye høyttalere i front litt senere. det blir dyrere og kjøpe noe nå, for så og bytte den igjen litt senere.
    Det er hva jeg har måtte gjøre i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke om den jeg linket har pre-out. linket den bare for og vise at man finner alternativer ved et raskt google søk.
    Hvis air er det du vil ha, så er integrert i forsterker veldig interessant. man kan også da styre forsterkeren med et apple produkt om jeg har forstått det riktig. Det er det som gjør det interessant for min del.
    etter å ha sett litt på det, så er det ikke så mange som har air enda, men det kommer vel. uansett, så er det ofte slik at billige av recivere har ikke pre-out. sikkert for og hindre slike som meg (bruker effektforsterkere i alle kanaler) i og kjøpe de billige reciverene å få samme elektronikk som de litt dyrere. På den måten tvinger de meg til og handle dyrere. Det er jo også billigere og la de utebli.

er nok redd for at skal du ha air og pre-out, så må du opp i 6-8000 kr klassen.

Noe du kan gjøre, er og kjøpe reciveren forst, så kjøpe nye høyttalere i front litt senere. det blir dyrere og kjøpe noe nå, for så og bytte den igjen litt senere.
    Det er hva jeg har måtte gjøre i alle fall
    Ahh, får vel bare vente litt..
    Mulig jeg får litt mer å bruke i løp av sommeren.

Kom gjerne med receivere som jeg burde kjøpe som har pre-out, hvertfall. Pris bør ikke overstige 8-9000..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns jo denne denonen ser veldig spennende ut
    DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    har lyst til og prøve denon pga romkorreksjonen den har (8 målepunkter), airplay, mulighet til og styre den med et apple produkt og lydsignatur som noen venner av meg skryter uhemmet av (akkurat dette punktet er veldig individuelt da)

Men i 8000-9000 kr klassen er det veldig mye bra og velge i. Ser Onkyo selger ut mange av sine modeller meget rabattert nå. Kommer sikkert nye modeller. De som selges nå har ikke airplay tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns jo denne denonen ser veldig spennende ut
    DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    har lyst til og prøve denon pga romkorreksjonen den har (8 målepunkter), airplay, mulighet til og styre den med et apple produkt og lydsignatur som noen venner av meg skryter uhemmet av (akkurat dette punktet er veldig individuelt da)

Men i 8000-9000 kr klassen er det veldig mye bra og velge i. Ser Onkyo selger ut mange av sine modeller meget rabattert nå. Kommer sikkert nye modeller. De som selges nå har ikke airplay tror jeg.
    Ser ut som den også har Pre-out (Kilde: Denon AVR-3312CI 7.2 Channel Integrated Network A/V Receiver First Look — Reviews and News from Audioholics)

Skal se om jeg får råd til den, den hadde liksom alt jeg trengte
    Men da får jeg jo ikke råd til ny senter, men kan man kjøre senter-lyden i begge fronthøyttalerene?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornole
    Ser ut som den også har Pre-out (Kilde: Denon AVR-3312CI 7.2 Channel Integrated Network A/V Receiver First Look — Reviews and News from Audioholics)

Skal se om jeg får råd til den, den hadde liksom alt jeg trengte
    Men da får jeg jo ikke råd til ny senter, men kan man kjøre senter-lyden i begge fronthøyttalerene?
    vel, da blir det jo stereo. kjøp noe brukt, er ikke så dyrt det. masse til salgs rundt om.
    her er jo noen eksempler fra finn hvor søkeordet kun var center
    Marantz SR7200, QLN 199 og Dali center - FINN Torget Dali SC05 500 kr
    Surround forsterker/receiver / Høytalere - FINN Torget Dali Concept Center - kr 790,-
    Dali consept 2 og dali consept senter - FINN Torget Dali igjen... 700 kr
    Surround høyttalere av meget høy kvalitet og HI-FI-utstyr! - B&W CC6 1000,-

veldig raskt søk, syns B&W en er spennende og Dali Conceptene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, da blir det jo stereo. kjøp noe brukt, er ikke så dyrt det. masse til salgs rundt om.
    her er jo noen eksempler fra finn hvor søkeordet kun var center
    Marantz SR7200, QLN 199 og Dali center - FINN Torget Dali SC05 500 kr
    Surround forsterker/receiver / Høytalere - FINN Torget Dali Concept Center - kr 790,-
    Dali consept 2 og dali consept senter - FINN Torget Dali igjen... 700 kr
    Surround høyttalere av meget høy kvalitet og HI-FI-utstyr! - B&W CC6 1000,-

veldig raskt søk, syns B&W en er spennende og Dali Conceptene
    Da kjøper jeg heller en Cerwin Vega for at det skal matche, ligger jo på omtrent samme prisnivå, får en CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben til 998,- eller en CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben til 1498,- . Men tror jeg kan kjøpe det i August en gang, (Får mer lønn da.)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge du blir fornøy så er jo det det som teller. personlig er jeg ikke så begeistret for cerwin vega. greit til og spille høyt, men spiller ikke spesielt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge du blir fornøy så er jo det det som teller. personlig er jeg ikke så begeistret for cerwin vega. greit til og spille høyt, men spiller ikke spesielt fint.
    Forstår deg Personelig liker jeg skikkelig buldrende høykvalitets lyd, og at det er litt virkelighetsfølelse, som på en konsert, hører ikke på klassisk..

Men det har kanskje noe med at jeg er 15 år, og det er mitt første skikkelige anlegg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •