Lite trykk i Onkyo TX-NR3008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite trykk i Onkyo TX-NR3008

Fikk min Onkyo 3008 idag og er ikke helt imponert her...det spiller høyt og surround biten er veldig mye bedre en min gamle Marantz men det er ikke noe trykk her synes jeg...

Har kjørt Audyssy mic testen og må gå på Home og inn å justere opp db på bass på frontene på max for å få noe trykk...men det blir litt feil lyd da synes jeg.

Har jeg hatt for høye forhåpninger til denne receiveren eller er det noe justeringer jeg må gjøre...evnt er høyttalerene mine ræva?

Tidligere så lånte jeg en NAD stereo forsterker og koblet opp på dem jeg bruker nå og det spilte noe så i gamperæva bra...men det er jo noe helt annet en denne receiveren jeg har nå da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Fikk min Onkyo 3008 idag og er ikke helt imponert her...det spiller høyt og surround biten er veldig mye bedre en min gamle Marantz men det er ikke noe trykk her synes jeg...

Har kjørt Audyssy mic testen og må gå på Home og inn å justere opp db på bass på frontene på max for å få noe trykk...men det blir litt feil lyd da synes jeg.

Har jeg hatt for høye forhåpninger til denne receiveren eller er det noe justeringer jeg må gjøre...evnt er høyttalerene mine ræva?

Tidligere så lånte jeg en NAD stereo forsterker og koblet opp på dem jeg bruker nå og det spilte noe så i gamperæva bra...men det er jo noe helt annet en denne receiveren jeg har nå da...
    Hvilken firmware er det på receiveren din?
    Har lest litt på div. forum at den "lager tam" lyd etter kalibrering pga feil i firmware. Du må da kalibrere på nytt igjen etterpå.

Koble den til nettverk å se om den finner en ny versjon. Kan også gjøre dette med en USB brikke.

Firmware historikk:

http://filedepot.onkyousa.com/Files/...5c226b55474e21

Skal hente min 3008 i morgen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik da har jeg oppdatert firmwaren, for seint her til å teste nå. Skal re kalibrere i morra og teste. Er spendt å høre hva du synes også...så du får gi lyd fra deg

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdatering av firmware så klarer jeg nå ikke å få bilde på min PS3...får bare mld fra mitt tv at modus støttes ikke.

Fikk bilde en gang igår etter ut å inn med HDMI kabel men det kom i ny å ne en blå svak stripe horisontalt rundt om kring på skjermen....

Er en billig HDMI kabel så skal kjøpe en dyrere en å se om det hjelper.

EDIT: Ser rundt på noen forum nå at dette er vist en kjent feil på 3008 og noe endel sliter med....skal prøve med en dyrere HDMI men om ikke det ordner seg kjapt så blir nok denne levert tilbake asap.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg måtte slå av en funksjon på PS3 under picture som heter Deep Colour Output. Da funker alt som det skal her.

Synes nå lyden har blitt noe bedre etter firmware oppdateringen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg måtte slå av en funksjon på PS3 under picture som heter Deep Colour Output. Da funker alt som det skal her.

Synes nå lyden har blitt noe bedre etter firmware oppdateringen også.
    Glimrende at du fant feilen.

Har såvidt koblet opp min 3008 og er meget godt fornøyd med det jeg har hørt hittil. Behagelig lyd med flott dynamikk. Synes de passer godt til CM8.
    Skal kalibrere i morgen da jeg har noen timer alene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg var rimelig fortvilet og var redd jeg måtte sende den tilbake...

Men nå er jeg veldig spendt på å høre hvordan det ble med dine CM8

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre fortsatt handshake problemer her slik...noe jeg leser at er et problem med denne og flere Onkyo modeller. Ikke så rart prisen har gått vesentlig ned på diverse Onkyo kanskje?

Irriterende at slikt skjer men nekter å godta at jeg må gamble om jeg får bilde eller ikke hver gang jeg skal se på film eller spille.

Denne blir nok levert tilbake om ikke et mirakel skjer.... :P

EDIT: Og der var receiveren levert tilbake, synd da det virket som en fin receiver men med slike problemer så er det uholdbart selv etter et så voldsomt pris ras.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre fortsatt handshake problemer her slik...noe jeg leser at er et problem med denne og flere Onkyo modeller. Ikke så rart prisen har gått vesentlig ned på diverse Onkyo kanskje?

Irriterende at slikt skjer men nekter å godta at jeg må gamble om jeg får bilde eller ikke hver gang jeg skal se på film eller spille.

EDIT: Og der var receiveren levert tilbake, synd da det virket som en fin receiver men med slike problemer så er det uholdbart selv etter et så voldsomt pris ras.
    Dette var leit å høre.
    Synes min funker meget bra til meg og mine CM8. Den er ikke så lys i toppen som jeg synes Pioneer er. En av de bedre receivere jeg har hatt. Den blir nok stående en stund.
    Skal jeg si noe negativt så er det at bilde og lyd forsvinner enkelte ganger når jeg skifter kapittel på blu ray filmer. Ikke på DVD. Mulig det er min Blu Ray spiller som ikke er helt bra.
    Har enda bare fronter og senter men skal handle bakkanaler og sub etter hvert.
    Hva skal du prøve nå?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kollega har også hatt mye problemer med sin Onkyo toppmodellen 5008 er det vel den heter. Masse tull med HDMI, leverte den inn og kjøpte Yamaha med null problemer i samme anlegget. Siden jeg ikke kjenner saken helt, skal jeg ikke si så mye om det, men i følge han var impotøren av Onkyo visstnok ikke helt enkle å ha med heller.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.
    Det var kjedeligt og høre, fekk min for 3 dager siden men har ikke fått
    koblet opp enda.
    Blir nok også levert tilbake om ting skurrer. Prisnivået var det ikke noe
    og utsette på ihvertfall.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3008 som jeg kjøpte i Februar i år, og jeg har ikke opplevd noe problem med Onkyo'n.Synes at den trøkker bra til mine Klipsch rf-83 også

Vet ikke hva slags firmwire jeg har,men ikke noe tull med den enda.

Bank i bordet

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Dette var leit å høre.
    Synes min funker meget bra til meg og mine CM8. Den er ikke så lys i toppen som jeg synes Pioneer er. En av de bedre receivere jeg har hatt. Den blir nok stående en stund.
    Skal jeg si noe negativt så er det at bilde og lyd forsvinner enkelte ganger når jeg skifter kapittel på blu ray filmer. Ikke på DVD. Mulig det er min Blu Ray spiller som ikke er helt bra.
    Har enda bare fronter og senter men skal handle bakkanaler og sub etter hvert.
    Hva skal du prøve nå?
    Ja var veldig dumt det her...håpe du ikke får noe problemer slik jeg hadde. Det som var litt ekstra skummelt var jo om en skal kjøpe seg et nytt tv i fremtiden og så skulle ikke receiver og tv handshake da sitter en jo der...leste at endel hadde problemer med den nye VT30 fra Panasonic bla...

Nei nå vet jeg ikke helt hva jeg skal prøve...blir nok ikke noe fra Onkyo :P Men Yamaha har jo noen fine....evnt ta meg en tur på hifiklubben å sjekke ut om det er noe spennende fra NAD der nå?

Men blir nok lagt litt på hylla en stund nå...fikk litt bi smak etter denne opplevelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var veldig dumt det her...håpe du ikke får noe problemer slik jeg hadde. Det som var litt ekstra skummelt var jo om en skal kjøpe seg et nytt tv i fremtiden og så skulle ikke receiver og tv handshake da sitter en jo der...leste at endel hadde problemer med den nye VT30 fra Panasonic bla...

Nei nå vet jeg ikke helt hva jeg skal prøve...blir nok ikke noe fra Onkyo :P Men Yamaha har jo noen fine....evnt ta meg en tur på hifiklubben å sjekke ut om det er noe spennende fra NAD der nå?

Men blir nok lagt litt på hylla en stund nå...fikk litt bi smak etter denne opplevelsen
    Ikke greit dette nei.
    Min funker helt topp enda. Synes den er noe av det bedre jeg har hatt. Flott dynamikk og fin fast bass. Den er ikke så skarp i toppen som Pioneer sine receivere.
    Har hatt flere Pioneer men måtte gi opp pga min tv som går helt i stå sammen med de. Fjernkontrollen funker ikke de første minuttene anlegget slåes på.
    Har prøvd alt som kan gjøres. Har prøvd 2stk LX82 og en LX53. Alle oppfører seg likedan når deg gjelder fjernkontrollen. Veldig irriterende.

Yamaha synes jeg hadde noe rotete meny og litt uforståelig RK.
    Der skårer Pioneer full pott. En god nr to er Onkyo sin Audyssey som også Denon og Marantz bruker.
    Skal du ha en receiver som er god på musikk, så prøv en Marantz.

Du får ta deg en grundig lytterunde.

Lykke til.

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3008 går i standby!!

Hei.

Ser til min store skuffelse at endel har hatt problemer med sin 3008. Fikk min på mandag, koblet til og kjørte Audessey kalibrering. Alt bra så langt. Problemet kom når jeg skulle spille musikk på den. Kutter konsekvent ved samme volum på mine Klipsch høyttalere. Går i standby med den røde led'en blinkende illevarslende. Koblet fra alt av kabler, ventet og koblet kun til frontene og Sonos avspiller analogt. Samme skjer igjen. Tok den så med til en kamerat og prøvde den på ett par Focal 1027 BE, her kunne vi spille høyere, men etter 5-10 min. skjer det samme igjen:? Da er den god og varm oppå bak på høyre side, men ingen vifte går. Skrur den på fra standby igjen og vifta starter, frustrerende. Hadde lagt inn siste firmware før jeg prøvde den, så der er det vel lite å hente. Er det noen som har noen forslag? Eller er det bare å levere den tilbake. Kjøpte på Elkjøp pga. Pris (nett) så da har jeg vel uansett 14 angrefrist.
    Kjipt, for dynamikken var helt rå på Focalene.
    Blir vel å hente Yamaha'n opp fra kjellerstua igjen til barnas store skuffelse.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg levert den tilbake til Elkjøp og fått den fiksa eller en ny en.

Sånn skal det jo ikke være

Skulle nesten tru at det er et eller annet med fw oppdateringen da :-?

Har samme receiver, og er strålende fornøyd med den......foreløpig

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer fælt på å kjøpe ny Onkyo receiver, men blir litt betenkt av denne tråden. Noen som vet om de nevnte problemene også er til stede på NR1008?

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Da hadde jeg levert den tilbake til Elkjøp og fått den fiksa eller en ny en.

Sånn skal det jo ikke være

Skulle nesten tru at det er et eller annet med fw oppdateringen da :-?

Har samme receiver, og er strålende fornøyd med den......foreløpig
    Har du oppdatert firmwaren til siste versjon?
    Håper dette ordner seg, for jeg har stor tro på den når det gjelder egenskaper og krefter :-D . Synd hvis det er problemer med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO
    Hei.

Ser til min store skuffelse at endel har hatt problemer med sin 3008. Fikk min på mandag, koblet til og kjørte Audessey kalibrering. Alt bra så langt. Problemet kom når jeg skulle spille musikk på den. Kutter konsekvent ved samme volum på mine Klipsch høyttalere. Går i standby med den røde led'en blinkende illevarslende. Koblet fra alt av kabler, ventet og koblet kun til frontene og Sonos avspiller analogt. Samme skjer igjen. Tok den så med til en kamerat og prøvde den på ett par Focal 1027 BE, her kunne vi spille høyere, men etter 5-10 min. skjer det samme igjen:? Da er den god og varm oppå bak på høyre side, men ingen vifte går. Skrur den på fra standby igjen og vifta starter, frustrerende. Hadde lagt inn siste firmware før jeg prøvde den, så der er det vel lite å hente. Er det noen som har noen forslag? Eller er det bare å levere den tilbake. Kjøpte på Elkjøp pga. Pris (nett) så da har jeg vel uansett 14 angrefrist.
    Kjipt, for dynamikken var helt rå på Focalene.
    Blir vel å hente Yamaha'n opp fra kjellerstua igjen til barnas store skuffelse.
    Står receiveren din på 4 eller 6 ohm? Står under "Speaker setup". Leste under test i Hjemmekino at de opplevde samme problemet. Skiftet til 6ohm og problemet var borte. Sjekk i menyen. Min fungerer helt topp. Den beste receiver jeg har hatt til nå.

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Står receiveren din på 4 eller 6 ohm. Leste under test i Hjemmekino at de opplevde samme problemet. Skiftet til 6ohm og problemet var borte. Sjekk i menyen. Min fungerer helt topp. Den beste receiver jeg har hatt til nå.

Hei.

Den har stått på 6 Ohm ved testing på begge høyttalerene.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •