Cambridge, Abrahamsen eller Rotel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge, Abrahamsen eller Rotel?

Jeg har dm 2/6 (Dynaudio) sammen med en liten Rotel(ra-04) og Abrahamsen DAC

Jeg tenkte på å oppgradere forsterkeren siden den nok er svakeste leddet. Tenkte å bruke opptil 10 000kr. Jeg er veldig altetende på musikk, og det går i pop/rock,jazz, litt klassisk, electronica osv.

Tenkte på Cambridge 840a(8500kr), Rotel ra-1520(7500) og Abrahamsen v2(9995kr). Dette er jo 3 forsterkere som alle har sparket godt fra seg i tester/(kjøpt seg gode tester?) Blant annet i Lyd og bilde ble både Rotelen og Cambridgen nevnt som potensielle kandidater til dm 2/6. Men er Abrahamsen forsterkeren bedre enn disse to andre?. Cambridgen fikk 4 stjerner i whathifi og var visstnok litt lite laidback mens Rotelen fikk full pott både der og i lyd og bilde. Men Cambridgen har jo vunnet eisa.

Jeg vet Cambridgen har veldig mye krefter, mens Rotel vel er den svakeste i så måte med sine bare 60watt men Rotel er jo også "beskjedne" når de oppgir watt slik at den er neppe svak. Jeg kommer dessuten ikke til å spille mere enn moderat høyt og Rotelen skal jo være dynamisk innenfor et moderat nivå.

Noen som har hørt alle 3 og kan anbefale dem til dm 2/6 eller er det eventuelt andre billigere forsterkere som kan være en vel så god match til 2/6?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle ville passet på DM 2/6, men DM-ene er så lette å drive at du burde kunne gå ned på noe så rimelig som en 650A fra Cambridge og få meget gode resultater.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Har hørt flere andre anbefale Hegel på Dynaudio. Det kunne kanskje vært ett merke å sjekke ut ? Hegel H-100 eller H-70 hadde sikkert blitt bra.

Nå har jeg aldri hørt de høytallerene selv.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ Class A100 D3

I mitt oppsett mye bedre enn Abrahamsen. De andre har jeg ikke prøvd. Men tror XTZ'en er noe av det beste du kan få under 10k.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Primare
    Har lest flere steder at Primare og Dynaudio ikke fungerer så bra, fordi begge er litt rund/tilbakeholden i spillestilen. Enig med han som nevner Hegel. Det skal være en knallkombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink forsterkervalg

Dm 2/6 har en ganske snill og tilgivende lyd, men fortsatt ganske rafinert. Den har et anslag av varme og ganske pen bass.
    Rotel har en tøff spillestil som garantert passer dynaudio. Det har også cambridge, men sistnevnte er også litt mager i lyden. På en god måte, selvsagt. Hegel er også stjernematch med dynaudio, men var jeg trådstarter så hadde jeg ikke tatt h70 ettersom jeg allerede hadde dac. Dessuten har ikke h70 pre-out. Derfor vanskelig å integrere en subwoofer senere, noe man kanskje vurderer på sikt med stativhøyttalere
    Jeg ER klar over at dette er en gammel tråd. Kanskje bosve kan fortelle hva han endte opp med, og hvordan det låter ??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tråden er halvannet år gammel, og har man ikke preout kjøper man en subwoofer med high level inn, enkelt.

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vurderer Abrahamsen hadde jeg ventet noen mnd med å kjøpe. Hvar hos Thomas i går (jobber med abrahamsen) og han fortalte at om noen få mnd vil det bli lansert nye abrahamsen produkter som skal ha fått nytt design og oppgradert og bedre elektronikk! Bare en tanke :-)

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •