Hjelp til valg av Yamaha reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av Yamaha reciever

Hei.

Har kommet til at det er på tide å komme seg inn i den moderne verden med HDMI, romkorreksjon og styr og da er første skritt å bytte ut min gamle HK receiver med noe nytt.

Resten av lydstasjet er: Proson HTC 10 x4 (front og surround) Klipsch KV4 center, AudioPro blue diamond sub, Clark Syntesis transducer.
    Som medie bruker jeg stort sett bare WDTV Live både til film og musikk men en og annen BD slenger det nå innimellom.

Jeg sitter ikke å vurderer microdetaljer i verken lyd eller bilde, så hovedpoenget må være at den receiveren jeg kjøper nå ikke er ubrukelig neste år og at det er enkelt å få et godt resultat med den både på bilde og lyd. Mao, god romkorreksjon, god oppskalering via HDMI, dynamisk og god lyd på nabovennlige lyttenivåer samt kraft nok til å ikke miste pusten når naboen ikke er hjemme 8) . Jeg vil heller ikke låse meg til de innebygde forsterkerene så pre-out på alle kanaler er også noe jeg vil ha.

Jeg har lest både opp og ned, frem og tilbake og har vel kommet til at Yamaha er det jeg skal ha, men hvilken modell?

Da jeg har en annen hobby som trekker mye penger er jeg i utgangspunkt ute etter noe brukt, vil heller ha en eldre toppmodell enn en ny innstegsmodell, så lenge den oppfyller kravene jeg har:

Minimumskrav:
    HDMI: 2 inn / 1 ut
    Kanaler: 5.1 + presence samtidig
    Pre-out på alle kanaler
    All de nye lydformatene

KJEKT å ha:
    HDMI: 2 inn / 2 ut
    Kanaler: 7.2, 9.2, 11.2
    Nettverk (hvis det har noe for seg med mitt oppsett. Kan jeg f.eks spille av nettradio og/eller musikk direkte fra nettverket uten å gå igjennom WDTV boksa hadde det jo vært flott …)
    USB (nok en gang, hvis dette har noe for seg…)

IKKE nødvendig:
    3D
    Sone 2/3 osv.

Jeg har en lei tendens til å sette meg ekstremt grundig inn i ting før jeg kjøper men her er det altfor mange parametre, altfor mye data og altfor dårlig sammenstilt til å ta et fornuftig valg. Yamaha sin hjemmeside har jo sammenligningsfunksjon men når en modell har et navn for en funksjon som på neste års modell er der men heter noe annet er det ikke lett å bli klok på.

Har kikket lenge og trenger virkelig anbefalinger til mitt bruk nå. Siden jeg ikke har tv går det fort en film om dagen i hvert fall i den mørke tiden.

Vil jeg bli mer fornøyd med Z11 enn 3067? Klarer jeg meg med 1800 eller bør jeg gå for 3900. 2067 kan bygges ut til 9.2 med ekstra forsterker, hva med 1067? Og er det bare HDMI 1.4 som er forskjellen på xx65 og xx67? Osv osv…

Takker for ALLE innspill!:-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig ingen som har NOEN formening om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en RX-V667 forsterker selv,og den har pre-out til "alle" kanaler,og har i tillegg såkallt diskrete effekttrinn.
    gamle 665 kjørte op-amp`er..
    Hørtes ut på meg som at 667 eller 767 kan passe deg,siden de kan brukes ei stund,og i tillegg kan du jo kjøpe effektforsterker senere om det blir nødvendig.
    RX-V667 har jeg sett til rundt 2500 kroner i butikk..
    Kjører Dali 104 og Lektor lcr + Eltax synergy bakht og eltax atomic sub.
    Dette klarer den å dra helt ok i ett lite rom,men selvfølgelig så kan en aldri få for mye effekt
    Håper det hjalp litt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Ålesund
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp litt ja
    Men letingen var faktisk over i dag da jeg ble eier til en pent brukt 3900 som jeg fant ut at nok har alt jeg er på jakt trenger, and then some...

Rekker nok ikke å begynne å plukke på den før jeg reiser bort ei uke på fredag men det er kjekt å ha noe å glede seg til å komme hjem til etter ferien også 8)

Da er det vel bare å intensivere jakten på bak og presence høytalere

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0