RF-83 med usikker forsterker oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RF-83 med usikker forsterker oppsett

Har i mange år sikklet på Klipsch sine rf83 og idag var jeg innom den lokale forretningen for å få litt inblikk i det nye..
    Nevnte derfor rf83 og fikk som svar at disse nå er ute av produksjon og det ikke er mange av disse igjen på lager.

Tenkte derfor og fleske til med disse HT som jeg egentlig har utsatt alt for lenge.

D som jeg har mest frykt i er og ikke få valgt rett elektronikk til disse.
    Personligt så er jeg veldig opptatt av at det skal låte bra og gi mye bra opplevelse innforbi film, men også en tur innom musikk verden( I POSE OG SEKK)
    Selv har jeg kun hatt rf82 med onkyo sin 815 surround reciver, Dette var jeg meget fornøyd med på tanke på hvordan det låt og hvordan klipschene hørtes ut i i lyden,Ble rett og slett frelst.
    Likte at de slengte harde fakta på bordet uten og legge til noen suttre faktor i lyden på høyt volum.

Til og begynne med siden DIsse HT er noe dyre for hva jeg har råd til har jeg tenkt og handle kun rf83 HT sammen med noe bra og spille de med.

Kan kansje hørres litt dumt ut siden jeg nevnte at FILM lyd er viktig for meg.
    Så kansje en rc64 center bør komme med tiden sammen med en av de nye klipsch subbene.

Uansett så er frykten for for lite krefter altid til stede som hos de fleste av oss.
    Har også lyst og ha det meste av hdmi signaler gjennom en reciver da de fleste har meget gode video prossesorer og tilkoblingsmuliger for all slags nye duppeditter som skulle dukke opp i fremtiden.

Har derfor tenkt på en ONKYO TX-NR5008B som forforsterker og en parrasound new classic 2250 eller en halo a21.

Eller og gå for en YAMAHA RX-V3067 Black 11.2 Surround receiver sammne med halo eller new calssic 2250 effektrinn.

Dette er kansje overkill siden jeg egentlig ikke trenger så mye power ut av reciveren pga effekttrinne og derfor kansje gå for noe billigere eks: ONKYO TX-NR808B og effektforsterker.

Valget mellom disse kan være tøffe, men jeg har en løsning til hvor jeg kansje vil fleske til med en Halo P3 sammen med halo a21 eller NC 2250 og droppe alt som heter de fancy surround resiverene? Og dermed kansje få bedre lyd og krutt vs en reciver kun pga. hdmi og lette tilkoblingsmuligheter for andre avspillings kilder som data ect...

Hva mener dere? Setter enorm pris på tilbakemelinger.
    Fremtiden er som sagt og få en rc64 center og kansje en sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INgen som har noe og tilføye? kansje litt tidligt og forvente det, men vil si at rf83 er nå kjøpt inn i hus

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en nøye gjennomtenkt løsning, så tror ingen har så mye å si på det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er nok ikke så veldig gjennomtenkt.
    Skal låne med meg hjem begge de 2 effektrinn løsningene og hørre hjemme, Men ok vist noen har noe en bør vite om på forhånd, kansje lettere og detektere spesielle ting.

Tenkte også og kansje og få inn en xindak pa1 og teste med denne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Hei.

Synes halo a21 låter bra til prisen på RF serien til Klipsch, så det blir nok bra

Det finnes enda bedre matcher men det koster veldig mye mer så trenger ikke gå så velldig mye innpå det . (*hint* Mcintosh )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... blir fort me på ballen som triller nedoverbakken vet du..
    Hva Mc tenker du på da?.

Nettopp fått de i stuen og spiller litt roligt må får seg noen timer tror jeg
    Spiller med en gammel sony str de685;HAHA

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å deponere på produkter? hvis du har det, så ville jeg prøvd stereo oppsettet, og sett om det var bra nok.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    hehe... blir fort me på ballen som triller nedoverbakken vet du..
    Hva Mc tenker du på da?.

Nettopp fått de i stuen og spiller litt roligt må får seg noen timer tror jeg
    Spiller med en gammel sony str de685;HAHA
    Tja, jeg brukte MC 275 ( rør-effekt ) med god hell på RF 83. Den spillte i en egen klasse på de høytallerene syntes jeg.

Alle Mcintosh modellene vil nok passe da de har noenlunde samme klangkarakter ( de nyeste har jeg dog ikke hørt ).

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv rf83, mitt 2par faktisk..

Har hatt både nc2250 og Halo E24, hvorav sistnevnte var en del bedre - begge gode kandidater!

Har nå mc 275r og må innrømme at det spiller mye bedre på, ja, alt egentlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halo e24? den er ukjent for meg.

Hvor får en tak i mc225?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor får en tak i mc225?
    A21 beklager! Hersens ordliste på iPhone :-p

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv bruker jeg Carver 753 som effekt på mine 83 og det funker veldig bra. har H/K som forforsterker. Den er grei, men skal byttes.
    I stua har jeg også klipsch (RB81). Der bruker jeg Vincent 236. Syns det gir en utrolig god lyd. Har blitt veldig glad i Vincenten min. Det er en hybrid forsterker, Rør i inngangene og transistor ut.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor får en tak i mc225?

neby hifi er importør for Mcintosh i Norge ( bare google det ) .

Nå sa vi begge mc 275 om du leste feil . Anbefaler deg å følge med på bruktmarkedet da den ofte ligger der, mye pga det er veldig mange av de rundt om i landet. Får den som regel rundt 20k på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått høre en mc 6300 sammen med rf83?

Hørte idag et monitor audio g20 sammen med en hegel h200 og dac til 9000kr. den gammle hegel sorten /ny er vel komt nå.
    dette var hjemme hos en kamerat og dire straits med money folr nothing var meget imponerende.....
    Dette er litt avsporing, men dæ så dårligt d e med rf83 meg sony surround resiver... vet at d e bånn , men du verden hva klasseforskjell d er...
    Nå er d som og hørre tv ht meg rf83 mine

var hos soundgarden idag for å hørre pris på mc 275 som var på 30 000kr. men de kunne ikke låne de ut for test , samme gjalt transistor forsterkerene mc 6300 og primareA32...

Fortsatt kun a21 og nc2250 som kan lånes med hjem.;(

Kansje xindaks kan få bli lånt men har ikke besøkt de enda.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått høre en mc 6300 sammen med rf83?

Hørte idag et monitor audio g20 sammen med en hegel h200 og dac til 9000kr. den gammle hegel sorten /ny er vel komt nå.
    dette var hjemme hos en kamerat og dire straits med money folr nothing var meget imponerende.....
    Dette er litt avsporing, men dæ så dårligt d e med rf83 meg sony surround resiver... vet at d e bånn , men du verden hva klasseforskjell d er...
    Nå er d som og hørre tv ht meg rf83 mine

var hos soundgarden idag for å hørre pris på mc 275 som var på 30 000kr. men de kunne ikke låne de ut for test , samme gjalt transistor forsterkerene mc 6300 og primareA32...

Fortsatt kun a21 og nc2250 som kan lånes med hjem.;(

Kansje xindaks kan få bli lånt men har ikke besøkt de enda.

Verdt å få lånt hjem a21, det er en god match det.

Men ofte er RF 83 litt vanskelige å plassere, spesielt for å få ut dypbassen i dem. Er verdt å prøve litt flytting på de om du ikke blir fornøyd med lyden med a21.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da foreslår jeg at du låner med deg det hjem, så får du i alle fall noe mer erfaring enn du alt har.
    De høyttalerne som kompisen din har er ikke overlegne dine på noen måte (her finnes det sikkert like mange meninger som lesere). De er vel i omtrent samme klasse. For å si det slik, jeg har veldig fin og god lyd med min Vincent. alle som har vært hos meg har blitt positivt overrasket. Men skulle jeg hatt Vincent på mine RF83, skulle jeg valgt noe større en min Vincent 236.

Har veldig lyst til og prøve reint rør oppsett på mine Klipsch. tror det ville passet de meget bra. de 275 er veldig spennende, men litt over min nåværende steroe budsjett. Kino først :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan mye om dac og om dette er nødvendig? Hvorfor bruker folk dac når det er da converter innebygget i fosterkere?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dacen jeg bruker er mellom pc og forsterker. dette for og rydde opp i tidsforskyvninger og feil i det billige lydkortet. Må si jeg ikke merktet så stor forkjell, fikk litt lysere toner (noe som ikke er ønskelig på klipsch) og mer skyv i hele lydbildet, spesielt i bassen.
    i de fleste stereo forsterker er det vel ingen dac? men det sitter en D/A converter i alle kilder som behandler digitale medier (CD, DVD og BD spillere). Er de billige nok, så vil en løs dac antagelig ha en høyere kvalitets D/A converter enn de innebygde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord er dette noe og ha på en parrasound p3 eller? ville dere hatt en dac kun fra data til p3 såfall og la cd kilde komme direkte utenom dacen?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •