RF-83 med usikker forsterker oppsett - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Kan det stemme at a21 sammen med p23 kan gi noe svak bass?
    Har dere thx justeringen på max på a21 eller?
    Klipsch RF 83 vil framstå svake i bassen fram til HT er innspilt. Dette tok lang tid for min del. Prøv også forskjellige plasseringer

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Klipsch RF 83 vil framstå svake i bassen fram til HT er innspilt. Dette tok lang tid for min del. Prøv også forskjellige plasseringer

de jeg har spilt inn i REF serien, og det er mer enn et par har forandret seg frem og tilbake under innspilling.

fra mye bass, til lite bass osv.. hvor lang tid innspilling tar er veldig avhenging av brukt - lavt volum vil det ta mye lenger tid, enn hvis de får fritt spillerom hvis du skjønner..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tanke på hd lyd så har jeg kun stereo oppsett. Ingen surround. Men tenker mer på at hd lyd er vel mer oppløst og god selv ved stereo og om dette kun fås via hdmi og vil være bedre med eller uteb dac. Trodde uansett en ekstern dac var bedre enn d ps3 har? Tar jg feil?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Dette med tanke på hd lyd så har jeg kun stereo oppsett. Ingen surround. Men tenker mer på at hd lyd er vel mer oppløst og god selv ved stereo og om dette kun fås via hdmi og vil være bedre med eller uteb dac. Trodde uansett en ekstern dac var bedre enn d ps3 har? Tar jg feil?
    beste måten og finne det ut på er vel i grunn bare og teste med og uten DAC. Det kan være mange meninger om det, men til syvende og sist så er det du og dine ører som skal høre på ditt anlegg.
    Min erfaring med DAC var ikke store greiene. Fikk en lysere diskant (ikke ønskelig på klipsch) og litt mer trykk i lyden
    Flere jeg kjenner påstår at PS3 er en god avspiller. Vet ikke hvordan dette stiller seg på slim. de er forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått noen timer lytting til mine nye ht med parrasound elektronikk.

Men noe er hvertfall ikke rett. Nesten all cd jeg hørre er elendig..Da tenker jeg mest på støy og dårlige opptak, men også lydmessig, men dette må jeg kansje vente med før jeg avgjør noe med tanke på spille tid på HT.
    Jeg har balansert ut fra p3 forforsterker og inn i balanser inngang på a21 effektrinne.
    Jeg kjøre optisk fra spiller til dac som igjen går ut med phono som jeg har lagt inn i direct 1 på p3.
    Jeg har prøvd med og uten ground switchen på a21... men med uten hell.

Men når det kommer til dvd og film så dukker det kun opp en durre/drr...drr..drr lyd og dermed kommer ingen annen lyd frem, dette gjelder alle dvd filmer jeg setter i..
    Når det kommer til blue ray så skjer ikke dette.
    Men det skjedde med bluray på en ny panasonic bluray 3d spiller jeg har kjøpt, mens med først nevnte gjelder det med ps3 som spiller.
    Noen som har aning på hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen..

Nå har det vært noe små hektiske dager med lytting hos min kamerat med nye vienna acoustics ht...
    Vi har testet med en hegel h20 og mitt parrasound oppsett.

Klare forskjeller mellom hegel og parrasound, men begge låter bra til hans HT.
    Vi har lyttet endel til Hotel california live opptak med Eagel.
    PÅ viennane så låter bassen veldig dyp stram og bestemt, kansje til og litt for mye.
    Så har vi gjort samme test med mine HT hos meg og her låter bassen veldig lite og selve den berømte bass dunke som gjentar seg gjennom hele sangen er nesten ikke til og gjenkjenne vs viennane.
    Derimot så er bassen endel flatere, den fyldige og god hole lyden som egentlig skal være tilstede er borte.
    Men trykke er der hos meg med mye dirring i hele rommet og diverse pynt fallende ned fra hyller osv. men den god bass fylden er ikke der, kan nesten beskrive det som om at horndiskanten vanner ut mye av dyp tonene som skal gjennkjennes godt i denne sangen.

Har prøvd å kline HT inn mot veggen så mye som 20cm ifra bakvegg, men dette gav ikke noe bedre dybde, det ble heller mindre trykk og fylde.

Beste resultat var med HT ca 40-50 cm fra bakvegg og dermed begyner bassen og komme frem vist en setter lytteposisjonen/ ørene mellom de to øverste bass elementene og nærmere 3,8meter avstand.
    Minuset med dette er at da sitter en klin i veggen bak meg;(

Har fått ett tips om at en kan skaffe noen skumputer og legge i noen av bassrefleksene, noen som har dette hjemme hos seg og kan forklare om det ble med noe hell vist andre har hatt samme problem som meg?

Stuen min er ca 20kvm vist en tenker stuen min som en firkant,men så har jeg jo åpen løsning mot kjøkken som gir meg en 6-7 kvm til og en åpen gang og trappe oppgang som gir 5-6 kvm til i areal.

Tenker litt på og kle hele bakveggen min i rockwoll der ht mine står. NOen som kan tenke seg at dette kan gi noe hell?

Har litt nakne vegger hos meg som gir mye reflexer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som er så snille og kan si om en eller kansje 2 stk mc275 vs en haloa21 vil låte på rf83?

Blir det like kraftig med rør vs a21?
    Føler det mangler mye fylde i bassen som kansje kan ta seg opp med en eller kansje et par mc275

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke de 83 nye? om de er det, så vil bassen komme etter hvert, bare ro ned. la anlegget spille når du ikke er hjemme. spill på varierende volum. radio er fint. om det er problemer med naboer og lyd over tid, så kan du sette HT mot hverandre, helt inntil hverandre og fase vende den ene. så forsvinner mye av lyden.

Når jeg dro hjemme fra, så stod anlegget på, jobb, butikk, what ever. det stod på i noen uker faktisk.

skal man sammen ligne HT så må det gjøres i samme rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående ditt problem med lyden fra PS3 så hadde jeg det samme problemet når jeg koblet den via DAC.Den måtte da stå på de 5 nederste innstillingene i soundsettings og fjerne DD,DTS og AAC.Etter det ble lyden helt fin.

Har prøvd mange forsterkere de siste 2 åra og kjøpte en Parasound A51 for noen dager.Foruten større strømforsyning på A51,så er den relativt lik A21 vil jeg tro.Synes A51 har en helt sinnsyk bassgjengivelse og har enda ikke giddet å koble til sub for å prøve det.
    Må jo være noe galt med rommet ditt til RF83.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Dacen jeg bruker er mellom pc og forsterker. dette for og rydde opp i tidsforskyvninger og feil i det billige lydkortet. Må si jeg ikke merktet så stor forkjell, fikk litt lysere toner (noe som ikke er ønskelig på klipsch) og mer skyv i hele lydbildet, spesielt i bassen.
    i de fleste stereo forsterker er det vel ingen dac? men det sitter en D/A converter i alle kilder som behandler digitale medier (CD, DVD og BD spillere). Er de billige nok, så vil en løs dac antagelig ha en høyere kvalitets D/A converter enn de innebygde.
    Er du såpass old-fashion at du ikke har hdmi på pc'n?
    Overføring med hdmi ut fra pc og hdmi inn til reciever, er jo behovet for ekstern DAC intet-eksisterende.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo de er nye og jo jeg er veldig enig at rom forskjell har mye og si... bare det at i mine ører så er forskjellen så vesentlig at jeg forstår på ingen måte at det skal være så mye mangelfult i bånnregistre som det er pr. dags dato..

Jeg er veldig for klipsch og liker veldig godt at den er direkte og tydlig i diskanten.

Men det er virklig noe som er galt spørr du meg..

Har hatt rf82 før og kan fortelle at jeg tror virklig at det var en høytaler som jeg likte veldig godt..
    Kansje jeg har for store forventninger til disse rf83ane mine..

Skal seff gi det mange uker til meg mye lytting.

Vansklig og si hva spilletiden er nå.. men ser for meg at de nærme en 50 til 75 timer...

SPiller så mye jeg kan ja Uansett så er jeg vel fornøyd bare at tanken på at jeg kansje kunne klart meg med noen rf82 istede irritere meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har hørt noen forbedring til rundt juletider så kan d hende noe er galt, men tipper du har runda 700 timer til jul så da kan du begynne å snakke om at den snart er ferdig innspilt8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha over 300 timer før noe skjer. det var da mine løsnet. Jeg dro tilbake der jeg kjøpte det og klaget mine arme råd over elendig bass fra 6 8" og gikk ut der i fra med en Klipsch subber. Var helt unødvendig, siden bassen kom etter hvert.
    Det er jo helt klart at 83 vil ha mer bass enn 82. Noe annet ville mildt sagt være en sensasjon om du spør meg.

Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Er du såpass old-fashion at du ikke har hdmi på pc'n?
    Overføring med hdmi ut fra pc og hdmi inn til reciever, er jo behovet for ekstern DAC intet-eksisterende.
    jo da, jeg har HDMI på pc'n, men den står i stua og der er det ingen reciever, kun en Vincent 236 klasse a stereo forsterker uten HDMI. Recivere er ubrukelige til annet enn film, så den er i kinoen

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •