RF-83 med usikker forsterker oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    Med andre ord er dette noe og ha på en parrasound p3 eller? ville dere hatt en dac kun fra data til p3 såfall og la cd kilde komme direkte utenom dacen?
    En cd spiller er en cd leser +en DAC innebygget ( digital til analog konverter ). Den leser cden digital før den konverterer til analogt signal og sender det videre til en forsterker/eller forforsterker sånn enkelt sagt.

Om du vil la cd kilde komme utenon dacen eller gjennom kommer jo ann på hvilken cd spiller det er snakk om ( hva som har den beste DACen , og om cd spilleren har mulighet til å kjøres gjennom en ekstern dac ( digital ut ) . Isåfall blir cd spilleren kun brukt som ett drivverk.

En DAC er like viktig i ett anlegg som en cd spiller, og spiller du mye fra pc ville jeg absolutt sett etter en dac å koble imellom. Abrahamsen usb dacen er en god billig dac som matcher Klipsch bra. ( Den har kun usb inn dog, så da kan du ikke koble cd spilleren igjennom ) Den koster rundt 1000 / 2000 kr alt etter tilbud osv.

Om du spiller mye cd kan det godt hende en Abrahamsen v6.0 er tingen, slik at du kan koble både cd spiller og pc til den digitalt.

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva?

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord er dette noe og ha på en parrasound p3 eller? ville dere hatt en dac kun fra data til p3 såfall og la cd kilde komme direkte utenom dacen?
    DACen maddie snakker om heter A-DAC og er den samme jeg kjøpte. du får den hos Dynabel og Elkjøp for 995
    dynaBel AS Scroll til bunnen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bah! fikk opp en error melding og.... BAM! dobbel post :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg kum en playstation 3 som spiller og tenkte at vist jeg går inn for en dac i kansje litt god kavalitet med flere inganger kan jeg jo få både playstation og data inn i dacen og ut igjen til p3 forforsterkeren.
    Ser at xindaks har noen pre rør forforsterkere som også jeg sikkle litt på, men de koster endel, rundt 9000kr for en sikklig en ,tenkte og ta turen imorra for å spørre og grave litt. Han har kansje tilogmed rf83 på demo med noen xindaks effektforsterkere.

Mye spørsmål her, men tenkte og få meg noen spilletimer med HT før jeg prøver og mixe og teste med effektforsterkere på lån fra butikk.

Husker selv at rf82ene mine ble bedre og bedre med tiden spilletid de fikk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøre ps3 gjennom en dac når man har en stereo forsterker kan kanskje fungere, men ville ikke gjort det til en reciver. Da vil du ikke få ut det fulle potensialet i lyden, siden HD lyd kommer igjennom hdmi kabelen. skal man overføre HD lyd uten om HDMI kabelen, må man bruke en signal kabel for hver kanal, slik jeg har forstått det og det er ikke mulig fra ps3.
    HDMI er din venn

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

hummm jeg må si jeg blir litt forvirret her av trådstarter .

Du snakker om p3, mener du parasound forforserker eller ps3 ? Synes du skriver p3 på begge = forvirrende . Beklager om det bare er jeg som roter nå. Men back to topic :

Vil anbefale deg å bare kjøpe en grei Surround Receiver med pre out og bruke Dacen i den og også bruke forforsterkeren i den. Da kan du bruke litt mer penger på en effektforsterker, og etter min mening, spesielt på Klipsch RF 83 er det dette som er viktigst.

Vil påstå f.eks en surround receiver + mc 275 vil spille bedre en Parasound p3+Parasound A21 komboen på disse høytallerene. Dvs jeg har hørt begge deler og det fnnes ikke tvil i mine ører ihvertfall.

Vel uansett det var mitt tips, forforsterker + dacen i surroundreceiverene er blitt ganske så gode de siste årene, og jeg vile ikke tenkt så mye på det før en god strømsterk effektforsterker var på plass

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Vel uansett det var mitt tips, forforsterker + dacen i surroundreceiverene er blitt ganske så gode de siste årene, og jeg vile ikke tenkt så mye på det før en god strømsterk effektforsterker var på plass
    Enig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager vist detter her er blitt rotete, men når jeg sier ps3 er det playstation 3 og når jeg sier p3 er det seff parrasound p3
    Fra ps3 kan en kjøre hdmi opp til tv samt en optisk kabel til dac eller p3 for lyd, dette er ingen problem .
    Det dumme med mc275 er at jeg ikke har mulighet for å ta med meg dette hjem og prøve samt at det koster 30 000kr.
    Kansje en dac-8 er et alternativ for p3, får se.
    Prøver uansett og få tak i han i nærområdet som har dette, men har ikke hatt noe hell enda.Han kan vel komme med mer utfyllende svar.
    Dac -8 har vetfall 24bit/192kh utganger som hvertfall er det mest opløste en kan få, mange recivere har ikke dette.
    Her kan jeg gå fra optisk utgang med ps3 og inn i dac-8 som igjen går til halo a21 eller lignede"mc275"

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal se på blu-ray filmer, så er optisk ikke et alternativ om du ønsker den høy-oppløste lyden, den får du kun gjennom HDMI eller 7 signal kabler direkte fra avspilling kilden og inn i reciver. ved og bruke den optiske eller digitale utgangen, så har ejg forstått det slik at man bare får dolby digital dekodingen.

Det er bedre og kjøre HDMI fra PS3 rett i reciver og fra reciver til tv slik jeg ser det. Det er ingen behov for DAC mellom PS3 og reciver for og spille av film lyd. Har ingen tro på at du vil få et bedre resultat da du vil miste en av de viktigste egenskapene ved BD filmer, høy-oppløst lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det til at jeg faktisk kjøpte halo a1 og parrasound halo p3 til HT mine.
    Det ble kansje noe dumt dette.
    HT er ikke spilt inn eller noe, har ca 48timer inpilling på de med litt tv og musikk lyd.
    Men jeg har en helt enorm støy i diskanten som ikke ligner grisen, er det ikke derfor xlr eller balanserte ut og inganger skal hjelpe for?
    Jeg har ikke noe som lager støy utenom ledningene i veggen samt strømledningene til ps3 osv..
    Har faktisk nå en skjermet strømkabel til effektforsterker nå..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT er ikke spilt inn eller noe, har ca 48timer inpilling på de med litt tv og musikk lyd.
    Men jeg har en helt enorm støy i diskanten som ikke ligner grisen, er det ikke derfor xlr eller balanserte ut og inganger skal hjelpe for?
    Jeg har ikke noe som lager støy utenom ledningene i veggen samt strømledningene til ps3 osv..
    Jeg hadd faktisk også noe "støy"fra rf83 når jeg brukte Halo / nc. Ikke nok til å høre det film/musikk spilte i vanlig volum, men i pauser/mute/lav volum hørte man det. Likeså hadde jeg det slik med emotiva, uten at det plaget meg - til vanlig bruk hørte hvertfall ikke jeg noe, måtte være ganske lavt volum!

Men med mc 275 har jeg ikke slikt å tenke på lenger i det hele tatt! A21 er en kanon forsterker, liten tvil i det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah det er vel noe jeg hadde regnet med, men nå er jeg litt misvisende i det jeg skriver til dere, for støyen kom mye mer når jeg hadde laptop på lading i nærheten av anlegget skrev i full fart her angående støy så jeg fikk svar før folk trer ut på byen på fredags kveld HEHE...

Uansett så trodde jeg det skulle være noe mindre støy enn det det er, men men.... de trøkker jaffal endel skarp i toppen men det blir vel bedre med tiden slik som på rf82ene.

Hva avstand til bakvegg har dere på 83ane? og dere som har kjørt a1 halo, hadde dere kun alt av instillinger på nøytral( "0")

Og justere bass ut fra bakvegg?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny elektronikk da
    Husk at RF83 trenger veldig lang innspilling tid. mine brukte vel en 300 timer før det ble noe sus over de. Veldig slanke i lyden til begynne med. Husker jeg var skuffet over bassen når jeg koblet de til, men dette bedre seg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah det er vel noe jeg hadde regnet med, men nå er jeg litt misvisende i det jeg skriver til dere, for støyen kom mye mer når jeg hadde laptop på lading i nærheten av anlegget skrev i full fart her angående støy så jeg fikk svar før folk trer ut på byen på fredags kveld HEHE...

Uansett så trodde jeg det skulle være noe mindre støy enn det det er, men men.... de trøkker jaffal endel skarp i toppen men det blir vel bedre med tiden slik som på rf82ene.

Hva avstand til bakvegg har dere på 83ane? og dere som har kjørt a1 halo, hadde dere kun alt av instillinger på nøytral( "0")

Og justere bass ut fra bakvegg?
    pr nå har jeg 40 cm fra bakvegg. prøvde 80, men det funket ikke i rommet de står i. har noen problemer med å få bass i sweetspot og det ble dårligere med HT 80 fra vegg.
    Jeg også opplever stor støy når den ene laptopen min står til lading... så den blir ikke å bruke som media pc :P
    Syns klipsch er veldig vare på hva du putter på de av elektronikk. de blir lett veldig skarpe. Derfor jeg valgte Vincent til stue anlegget, siden de er varme i lyden. men etter at elektronikken er skikkelig varm og HT spilt inn, så kan jo dette endre seg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy,

Har dere prøvd med ujordet stikk til pc og effektforsterker? Da forsvinner nok denne støyen =].

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at støykilden kommer fra faseledere i nette?
    hmm...

Angående dac ps3 og hdmi lyd så har ikke min p3 noen innebygget dac så dette må jeg ha mellom ps3 og halop3 uansett, evt og kjøre sinalene fra ps3 sin dac men tipper den er mye dårligere enn en ekstern en

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en får fullverdig oppløst lyd via en optisk til dac og fra dac til forforsterker med phono kabler? tenker da på hdmi 1,3 og dd thru master lyd? Lydformatene i blu ray filmer.

ps!!!Spiller kun i stereo...

vurdere og kjøpe en ny blu ray spiller vs ps3 samt en sikklig cd spiller.
    Er en del støy enda på ht mine. Hører det godt vist du vet om det... hører det summer godt i rolige perioder i eks en film...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det stemme at a21 sammen med p23 kan gi noe svak bass?
    Har dere thx justeringen på max på a21 eller?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en får fullverdig oppløst lyd via en optisk til dac og fra dac til forforsterker med phono kabler? tenker da på hdmi 1,3 og dd thru master lyd? Lydformatene i blu ray filmer.

ps!!!Spiller kun i stereo...

vurdere og kjøpe en ny blu ray spiller vs ps3 samt en sikklig cd spiller.
    Er en del støy enda på ht mine. Hører det godt vist du vet om det... hører det summer godt i rolige perioder i eks en film...
    Som jeg har sakt tidligere, du får kun HD lyd gjennom enten HDMI eller en signal kabel til hver av kanalene..... om du absolutt skal en DAC i mellom signalet, vil du kun få et stereo signal! Det er ikke en prosessor, slik som du har i reciveren. Den er ikke ment til og gjøre det du vil den skal. Den håndterer kun et stereo signal, dvs, om jeg har forstått dette riktig, vil du kun får surround som vi hadde på 90 tallet om du bruker et stereo signal ut fra DACen. Du nedgraderer deg selv når du gjør dette for og ha lyd i flere kanaler

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •