valg av surround receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av surround receiver

Hei, ønsker hjelp med å velge aktuelle kandidater i jungelen av surroundforsterkere. Nå blir det vel storslipp på bruktmarkedet når skattepengene kommer, og jeg vurderer pent brukt men ikke gammelt.

Kan dessverre ikke si noe om anlegget, siden alt er under utskiftning. Men rommet er litt krevende, så god romkorresksjon står øverst på lista. Det skal bli brukt mye til film, men også mye som stereo med avspilling fra cd, pc og noe ipod. Skal bygge rør-monoblokker til frontene (men vet ennå ikke hvilke fronter det blir).

Liker Onkyos utstyrsliste/funksjonsliste selv på billige modeller. Har hørt veldig mye bra om romkorreksjonen i Anthem sine receivere.

Absolutte krav:
    - God romkorreksjon
    - Preout på front og sub
    - Nettverkstilkobling

Ikke absolutte krav, men kan gjerne ha:
    - Frontpresence
    - Gjerne god bildeoppskalering, siden jeg spiller av mye med diverse kvalitet fra gamle opptak.
    - Finnes det receivere som fungerer som media servere? Hvor man kan koble til en ekstern harddisk og spille av gjennom receiveren?
    - Trenger ikke være sterk, skal bruke monoblokker på front og aktiv sub.
    - Vurderer både nytt og brukt
    - Har ikke noe fast budsjett, sparer heller noen måneder ekstra for å kjøpe den jeg vil ha.
    - Trenger kun en hdmi ut.

Mulig det er vanskelig uten å vite hvilket anlegg det skal brukes på, men om noen har noen ideer setter jeg pris på det.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er egentlig over mitt budsjett, men sikler litt på Marantz SR7005 eller Athem MRX-500.

Anthem får jo vanvittig skryt for romkorreksjonen, men jeg vet lite annet om lydbilde o.l. Noen som har hørt begge merker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon 4310 i svart som jeg tenkte og selge for fem tusen og det er en god sak som kostet rundt 16 000 på hifiklubben den er snart to år, les litt om den og jeg tror det er et bra kjøp selv om den ikke har HDMI 1.4 bare 1.3 hvis ikke 3D er prioritet.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for tilbudet. 3D er ikke viktig, men jeg er ikke så gira på Denon så jeg står over.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme selskapet som lager Marantz så de deler mye av innmaten.
    Mulig lyden er forskjellig, men innmaten er veldig lik på enkelte modeler marantz / denon etter det jeg har lest.

Men det har jo et noget forskjellig design utrykk.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å avslutte tråden; det ble en Onkyo Tx nr-808. Venter i spenning på pakken

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere,bra receiver det,har hatt den selv8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er alikevel nysgjerrig på et av punktene du lister opp; reciever som mediaspiller.

Finnes det noen recievere som kan fungere som mediasenter, ved å spille av videofiler gjennom harddisk/server? Jeg er mest interessert i om noen kan gjøre det via DLNA, altså ethernet. Usb er også en mulighet, dog mindre interessant.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål, det har jeg stilt flere steder, men da blir det alltid stille. Så jeg aner ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med samme inntrykket. Har også forhørt meg hos forhandlere, og selv ikke der har det vært antydning til konkret svar.

Min oppfattelse er at DLNA, som standard, støtter dette. Jeg har sett løsninger der folk har f.eks streamet gjennom mediacenter på PS3, for å få tilgang til diverse databaser på nettverket. Men har fortsatt til gode å se noen recievere som støtter dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •