Hegel H200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Hegel H200

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H200

Er litt interessert i en Hegel H200. Har vært på soundgarden og hørt H200 sammens med SA Explorer, og likte lyden veldig godt.

Litt usikker på om det blir disse høytalerene i første omgang men hvordan er denne forsterkeren sammens div andre høytalere(30k brukt). Er den kresen elr stort sett en god match?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiangu
    Er litt interessert i en Hegel H200. Har vært på soundgarden og hørt H200 sammens med SA Explorer, og likte lyden veldig godt.

Litt usikker på om det blir disse høytalerene i første omgang men hvordan er denne forsterkeren sammens div andre høytalere(30k brukt). Er den kresen elr stort sett en god match?
    Først av alt, en meeeget god forsterker til prisen . Få gjerne med deg en Dac også fra hegel ( mange pakkepriser med denne forsterkeren + dac på soundgarden ).

Den er veldig nøytral ( for noen litt klinisk i øvre mellomtone ), så jeg ville ikke valgt de mest lysklingende høytallerene.

Explorer er en veldig god match til disse, veldig god allround på dem. Jeg synes den spiller yppelig på mine Tannoy også, men det er jo litt subjektivt dette med lyd.

Lettere å anbefale høytallere om du skriver litt om hvilken type lyd du vil ha, sånn enkelt Og også hvilken musikk du hører på / eller om du vil ha en allround høytaller om du hører på stort sett alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på nesten alt av musikk, og bruker det til alt fra fest til bare chill og rolig musikk(ikke så mye metal).
    Liker at lyden skal være fast og presis men med litt punch, ikke altfor "clean" lyd.

Kjøpte sist Abrahamsen sin V4 effekt med FS401 høytalerene deres, siden disse skal ha litt ekstra punch og varmere lyd, men jeg synes det kanskje ble litt mye. Det lille jeg hørte av SA Explorer så fant jeg ut at de egentlig hadde nok trøkk men lyden var mye mere konstant og presis. Noe jeg likte veldig godt, selvom prisen er noe høyere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører på nesten alt av musikk, og bruker det til alt fra fest til bare chill og rolig musikk(ikke så mye metal).
    Liker at lyden skal være fast og presis men med litt punch, ikke altfor "clean" lyd.

Kjøpte sist Abrahamsen sin V4 effekt med FS401 høytalerene deres, siden disse skal ha litt ekstra punch og varmere lyd, men jeg synes det kanskje ble litt mye. Det lille jeg hørte av SA Explorer så fant jeg ut at de egentlig hadde nok trøkk men lyden var mye mere konstant og presis. Noe jeg likte veldig godt.
    Ja det er jo mye av forskjellen med Abrahamsen(og også EC ) vs Hegel du hørte der. Vanvittig driv / stram bass i disse Hegel forsterkerene ( eller Presis som du sier ). Og også veldig bra oppløsning, men de låter ikke så varmt og "røraktig". Hadde nok vært mye det samme med de forige høytallarene du hadde.

Får jo litt lyst å anbefale mine egne høytallere ( Tannoy Glenair 15 ), disse får du for ca 30 k brukt, men du burde fått hørt de også før du evnt kjøper . Lyd er jo veldig subjektivt som sagt.

Ikke alle som liker designet. Jeg synes de er vakre dog .

Men om du syntes Explorer var bra så er det jo absolutt noen gode høytallere med veldig bra allround egenskaper, kanskje du kan få en god pakkepris da de selges på samme butikk. ?

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det blir litt ubalansert at to personer som faktisk har h200 selv anbefaler denne. Men den er veldig god og pakkene med hegel dac er utrolig mye for pengene. Eneste minuset med selve forserkeren er jo at den har få innganger, som løses med dac med 4 innganger.

Selv er jeg veldig glad i kombinasjonen med dynaudio, men med h200 har du mange muligheter. De låter glimmrende med de fleste høyttalere foruten de som har en klang som heller mot det lyse.

Kombo med explorer og h200 er glimmrende og høres ut til å treffe dine egne preferanser meget godt.
    Lykke til med luxusproblemet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jeg ser du har anlegget ditt for salg, men en ide kan kanskje være å få lånt med deg en Hegel h200 en dag hjem fra soundgarden om du ikke bor så langt ifra og teste på dine nåværende høytallere.

Det kan godt hende det gir deg det du er ute etter, uten å ha hørt de høytallerene selv. Men forskjellen er veldig stor på Abrahamsen og Hegel elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

I Norge koster SA explorer 45k. Tenkte jeg skulle undersøke pris i utlandet og fant ut at de selges i danmark for 30k.
    Er det så store forskjeller eller er det noe jeg ikke regner med?
    System Audio højttaler - System Audio Explorer, AV-Connection A/S

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

I Norge koster SA explorer 45k. Tenkte jeg skulle undersøkte pris i utlandet og fant ut at de selges i danmark for 30k for parret.
    Er det så store forskjeller eller er det noe jeg ikke regner med?
    System Audio højttaler - System Audio Explorer, AV-Connection A/S
    Det er forskjell på Explorer Master og "standard". Den vanlige koster rundt 30k, og Master koster som du nevner 45k. Den fra den danske siden ser ut til å være std.

H200 er en knallgod forsterker. Den har masse kraft og driver det meste.

Geir Arne

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer ligger på 14999,- pr stk mens Explorer Master ligger på 18999,- pr stk.

Da er ikke prisen så langt unna den Norske.

System Audio Explorer Master gulvhøjttaler, AV-Connection A/S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver her jeg, men evt hvilke andre høytalere anbefales til mitt bruk, hvis jeg tenker rundt 30k brukt?

Har leta litt og ser ikke ut som det er så mye brukt SA explorer.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali og Audio Physic syntes jeg har litt av den samme klangen som SA. Explorer kommer også på brukten fra tid til annen. Så om du har litt is i magen vil du finne noen.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Mulig det blir litt ubalansert at to personer som faktisk har h200 selv anbefaler denne. Men den er veldig god og pakkene med hegel dac er utrolig mye for pengene. Eneste minuset med selve forserkeren er jo at den har få innganger, som løses med dac med 4 innganger.

Selv er jeg veldig glad i kombinasjonen med dynaudio, men med h200 har du mange muligheter. De låter glimmrende med de fleste høyttalere foruten de som har en klang som heller mot det lyse.

Kombo med explorer og h200 er glimmrende og høres ut til å treffe dine egne preferanser meget godt.
    Lykke til med luxusproblemet
    Så får tredjemann (eller var det flere?) og melde seg på med Dynaudio og Hegel H200 :-). Etter litt jobbing med plassering av høyttalerene har jeg fått basstrykk og alt. Sammenlignet i flere timer før kjøp med SA Explorer Master og C2'ene. Hadde egentlig bestemt meg for Explorer Master men så kom det et godt tilbud på C2ene i stedet for. Tror ikke man går galt med noen av disse to i hvert fall.

Har også testet H200 på Swans M6. Grei match der og. Litt lite bass for mitt behov (stuen er på 41m2).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med C2, det er noen fine høyttalere med stor lyd.
    tror du valgte rett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •