Hvilken reciver er best i denne prisklasse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken reciver er best i denne prisklasse?

Jeg skal kjøpe en ny hjemmekino reciver og har tittet litt på disse 2 modellene.

Marantz SR-7005 er vår kandidat til årets hjemmekinoforsterker! Det er rett og slett et flott forsterker med glimrende ytelser og et vakkert og stilrent design. Ytelsesmessig leverer den meget strømsterke 125W (8 Ohm RMS) i syv kanaler, noe som skulle holde for de fleste. Lydmessig er den klassisk Marantz, med fylde, musikalitet og oppløsthet i referanseklasse for hjemmekinoforsterkere. Mye av grunnen til dette er rett og slett at Marantz lager hjemmekinoforsterkere på samme måte som sine verdenskjente stereofrosterkere. Her er det høykvalitetskomponenter, ekstremt lave støynivåer og adskillte strømforsyninger for for- og effektdel.

SR-7005 er som sin lillebror meget godt spesifisert og gjennomgående moderne konstruksjon, med blant annet state of the art Anchor Bay video prossesserings chip-er (ABT-2015) støtte for HDMI 1.4a (6 inn/2 ut), USB-inngang for docking av iPod/iPhone, avansert romkorreksjon fra Audyssey (MultiEQ XT and Dynamic Volume) samt mulighet for bluetooth-tilkobling.

Leveres i sort eller champagne-utførelse.

Pris: 15.995,-

TX-NR1008 er en 9.2-hjemmekinoforsterker av virkelig høy kvalitet. Avansert push/pull-forsterkning og separert for- og effektforsterker-del vitner om en sofistikert kraftplugg av en forsterker som driver nær sagt hva det skal være av høyttalere med letthet.

Når dette er sagt så er kanske teknologien i TX-NR1008 vel så imponerende. Her finner du ikke bare syv HDMI 1.4a-innganger, men også to utganger, to subwoofer-utganger, 9.2 pre-out samt Audyssey DSX romkorreksjon.

Som en av de første forsterkerene på markedet har den også innebygget ISF bildekalibrering som lar deg optimere diyt oppskalerte bildesignal til akkurat din tv/projektor. TX-NR1008 er også en nettverksreceiver, noe som vil si at du får tilgang til mange tusen radiokanaler på nettet samtidig som du kan hente musikk direkte fra PC-en din.

Tilgjengelig i sort eller sølv utførelse.

Pris: 9.995,- (veil. 14.995,-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen 10-15k, så ville jeg sagt denne var det soleklare førstevalget:
    Pioneer lx 83 til 12000,- denne helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer SC-LX83 | Lyd & Bilde

Er den så mye bedre enn de 2 førstnevnte?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde tatt Pioneeren uten å blunke to ganger...

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hva du skal bruke den til, de fleste tester jeg har lest så blir de musikalske kvalitetene til SR7005 trukket fram gang på gang.
    Samtidig så sier de at den ikke har det samme trykket som for eksempel LX83.

Jeg hadde LX83 på min liste av forsterkere og jeg valgte SR7005 da jeg faktisk mender denne høres bedre ut. "Trykket" mangler ikke for min del, MEN har du et stort rom med ganske tungdrevne høyttalere så er det mulig du merker en større forskjell en det jeg gjorde.

Jeg hørte dessverre IKKE på Onkyo sin forsterker så den skal jeg ikke utale meg om.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Pioneer SC-LX83 | Lyd & Bilde

Er den så mye bedre enn de 2 førstnevnte?
    Den bør da vere et hakk kvassere,siden "lillebror" LX 73 tar innersvingen på "hele kobbelet" i denne testen Mesterlig | Lyd & Bilde

Men så var det dette med smak og behag da:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søndagstilbud på Elkjøp.
    Får vel ikke noe bedre til prisen.

Onkyo TX-NR3008 receiver - Elkjøp

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg ville gått for begge, både marantz og pioneer, men jeg synes pioneeren trekker det lengste strået her, så gå før den

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg ville gått for begge, både marantz og pioneer, men jeg synes pioneeren trekker det lengste strået her, så gå før den
    Man skulle tro at denne fra Onkyo er meget bra i følge speken på den.
    Det at den veier 25kg betyr vel kvalitet?

TX-NR3008 er en kraftigere og bedre spesifisert 9.2-kanals receiver enn innstegsmodellen i toppserien, TX-1008. Utgangseffekten er på 9 x 200 watt med mulighet for brokobling av kanalene for fronthøyttalerne. En kraftig strømforsyning med tre transformatorer sørger for stor effektkapasitet og bedre signalavskjerming. Multiromsmulighetene er større her med en videoutgang for sone 2. Den toppspesifiserte HQV Reon –VX videoprosessoren sørger for en optimal bildekvalitet for alle kilder. Med ISF-kalbreringen kan bildeparametrene også finjusteres individuelt pr. inngang. Alle lydkanalene har tonekontroller.

De ni forsterkerkanalene kan i et kinooppsett utnytte de nyeste formatene fullt ut med ekstra høyde- og bredde-informasjon i front, Audyssey DSX og Dolby Pro Logic IIz. Receiveren er THX-godkjent for større rom, THX Ultra2, og har HD-lydformatene DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD. Det er en rekke tilkoblingsmuligheter med blant annet 8 HDMI 1.4-innganger og to -utganger, nettverkskontakt, USB-, PC/VGA- og RS232-inngang. USB-inngangen er sertifisert for Apple iPhone/iPod. HDMI 1.4-standarden gir tilbakeføring av TV-lyd til receiveren og mulighet for overføring av 3D-video. Svart eller sølvfarget utførelse.

• Utgangseffekt på 9 x 200 watt (6 ohm, IEC), ekstra kraftige utgangstransistorer
    • Kraftig strømforsyning med 3 transformatorer
    • Nettverkstilkopling (DLNA 1.5 & Windows 7) og internettradio-streaming
    • Avspilling av MP3, FLAC, WMA Lossless, WAV, Ogg Vorbis, AAC og LPCM
    • THX Ultra2 Plus og Audyssey MultiEQ XT32 romakustikkorreksjon
    • Mulighet for brokobling for fronthøyttalerne (venstre og høyre)
    • HDMI 1.4a (8 innganger – to utganger) med RIHD
    • Oppskalering til 1080p på HDMI-utgangen (HQV Reon-VX)
    • ISF (Image Science Foundation) videokalibrering pr. kildeinngang
    • USB-inngang med sertifisering for iPhone og iPod for overføring av digital lyd
    • AM/FM-tuner med RDS og 40 forvalg
    • Universalport for tilbehør som DAB-tuner (UP-DT1) og iPod-dokk (UP-A1)
    • PC (VGA)-, RS232- og 12 V trigger-tilkoblinger, IR-styring via IR-kontakt bak
    • Platespiller- og 7.1-inngang samt 9.2 pre-out for tilkobling av effektforsterkere
    • Burr Brown 192 kHz / 24 bit DAC’er og VLSC digitalfiltre for alle kanaler
    • Sone 2 og 3 høyttaler- og linjeutganger samt videoutgang for sone 2
    Mål (B x H x D): 43,5 x 19,9 x 46,4 cm, vekt: 25 kg

__________________________________________________ ________________

Jeg ser at de fleste sverger til Pioneer, de har jo et flott desegn på sine recivere.
    Men jeg er litt nyskjerrig på andre merker også!
    Jeg ser også at Onkyo har bedre signal/støy forhold til Pioneer som også er en fordel for god lyd!
    Jeg skal bruke høytalere som har en følsomhet på 93db.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •