Aldri slå av Yamaha 667

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aldri slå av Yamaha 667

Er det noe problem å la min yamaha 667 stå konstant på ?
    Ønsker kun å forholde meg til TVens fjernkontroll da vi ser TV (Sams.D8005) Har fått denne til å virke på vol og til å slå av 667 men ikke til å slå på via hdmi kontr. derfor tenkte jeg å la den stå på hele tiden. Genereres mye varme da den ikke lager lyd ?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge den har god ventilasjon/rom rundt seg, samt at den står i standby, ser jeg ikke store sannsynligheten for noe fare på ferde.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå den i allefall av når du legger,trekker jo en del strøm når den står på vil jeg anta,slå den av når det ikke er folk i huset,det bør man vel egentlig gjøre med alle apparater som ikke _må_ stå på(varmovner på vinteren/kjelleren fks)...
    Men om den står på konstant når det er folk til stede burde gå helt fint dersom du har tilstrekkelig lufting til den som Americanford er inne på.
    Ellers bør ikke recieveren bli så varm når den ikke driver noen høyttalere egentlig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid slått av TV /Projector, men lydanlegg står alltid på hos meg.

For øyeblikket står receiver og to effekttrinn på 24/7.

Skrues kun av når vi reiser bort.

Trekker muligens noe strøm, men tviler på det er så allverden vi snakker om.
    (+ det varmer litt om vinteren / høsten) :-)

Dette kan sikkert diskuteres frem og tilbake, men er av den personlige oppfattning att det holder lengre da :-)

Mvh
    Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info.
    Da blir den stående på. Skal følge litt med på temperaturen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er generelt ingen problem å la den stå på, så lenge den har ventilasjon.
    Min forje receiver har stått på i 3-4 år i strekk, uten å ta noen form for skade av det. Og siden du har en såpass rimelig receiver, så vil du nok se at den byttes ut i løpet av de neste 5 åra.

Vell å merke, så har elektronikken idag 5-7 års levetid normalt. Så at noe kan ryke etter 3-5 år, må man nesten regne med.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt meg fortalt at elektronikk tar mer skade av å skrus av og på, komponentene trives best med å holde konstant temperatur. Noen tanker rundt det?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Har blitt meg fortalt at elektronikk tar mer skade av å skrus av og på, komponentene trives best med å holde konstant temperatur. Noen tanker rundt det?
    Det er helt riktig det. Spesiellt kondensatorene tar mer skade av å lades opp på nytt hver dag, enn å stå på hele tiden. Ser man på spec på kondensatorer har de en levetid på x-antall oppladninger. Står de på hele tiden har de maks spenning til seg og er et full-ladet batteri.

Elektronikk låter også i min erfaring bedre når de har fått arbeidstemperatur.

Eneste bakdelen jeg kan komme på er at for mye varme forringer levetiden på komponenter. Dvs med lite lufting i en stereobenk. Men de fleste komponenter tåler godt og vel 100grader så det er egentlig ikke noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •