Midt i en flytteperiode har jeg lagt innkjøpet litt på is men fikk idag tilslag på en lett brukt Cambridge 740A på 2x100w til 3500kr som skal hentes etterpå (nypris 5900)

Denne har ihverfall nok watt, strøkent design (i mine øyne) og alt jeg trenger av tilkoblinger. Lyden skal etter hva jeg har lest være veldig god i denne prisklassen, om noe kjedelig i bassområdet men det tror jeg man kan leve med så lenge jeg får kombinert inn en subwoofer. Opplevde også høyttalerne som ganske varme ved test av en HK forsterker så tror CA sin noe kaldere lyd blir god match i mine ører.

Når det kommer til sub har jeg bestemt meg for å gå for noe billig først og så oppgradere til CM serien fra B&W etterhvert.

Foreløpig funnet to alternativer:

XTZ W10.16 til ca 2000 kr brukt

eller

Jamo 650 sub til ca 2500 kr brukt

Noen erfaringer eller andre forslag til sub i denne prisklassen (gjerne brukt). Skal primært brukes til musikk så den bør være kjapp og fin og "matche" høyttalerne så langt det er mulig. Den bør heller ikke være for stor da det er begrenset med plasseringsmuligheter, tenker nok i retning av en 10 tommer evt en svært kompakt 12 tommer..