RX-V767 mister lyd fra HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V767 mister lyd fra HDMI

Kjøpte meg nylig en Yamaha RX-V767, og har godt fornøyd med den. Men jeg opplever at min O!Play sender lyd til forsterkeren via HDMI når den kommer fra Standby. Den fungerer altså etter vi tar strømmen og reseter den, men om vi slår den av via fjernkontrollen, og på igjen, får vi bilde men ikke lyd. Trekker vi inn og ut strømmen, fungerer den utmerket igjen. Dette skjer hver gang. Har også skiftte O!playen til en annen O! PLay, og lagt inn siste firmware. Dessverre har dette ikke hjulpet noe.

Jeg er ganske amatør når det gjelder surround og forsterkeroppsett. Finnes det noen god forklaring på hva som skjer her? Jeg er usikker på om det er forsterker eller O!play'en som er feilårsaken. Noen som har noen gode tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme trøbbelet her, når jeg skrur på monitoren så får jeg bilde, men jeg må skru monitoren av for å få lyd...
    What the F"#€ gives???

Dvs at med en gang monitoren er på så står det "Decoder off" i displayet, med en gang jeg skrur av monitoren så kommer lyden og receiveren registrerer input...
    Dette gjelder uansett kilde, to PCer og altibox.
    Inn har jeg HDMI, Ut fra receiveren har jeg en HDMI til DVI kabel til monitoren.

Har virkelig ikke Yamaha tenkt på et scenario der monitoren ikke støtter HDMI lyd? funker jo som ei kule med Onkyo?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med Yamaha rx 765 for et par år tilbake.
    Mens Yamaha rx 2067 som jeg har nå, ikke har dette problemet. Så kan være at det er en liten "bug", som følge av et billigere hdmi-panel i de mindre modellene til Yamaha.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mister bilde gjennom hdmi på min 767. virker nesten som den blir for varm da det skjer etter den har stått på en stund men der har ikkke antydning til å være varm. bildet detter ut i 5-10 sekunder av gangen og viser bare snø

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mer enn irriterende...
    Via remote destkop kan jeg spille hva som helst til receiveren, men med en gang jeg skrur på monitoren forsvinner forsterkeren fra "playback devices" og monitoren dukker opp isteden. og siden den ikke støtter lyd så detter lyden ut.

Helt sykt at Yamaha ikke har tankt på at noen faktisk bruker f.eks. en prosjektør til å se film?! jeg vil tro det er samme problemet der.
    Nå skjønner jeg ihvertfall hvorfor denne sto som B-vare hos Elkjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har samme forsterker men merker ikke noe til dette.
    å min står nesten på konstant. bruker min til projektor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den returnert til Elkjøp og en Pioneer er nå på låns for å sjekke.
    Der var det ingen slike problemer i det hele tatt, men jeg er nå overbevist om at jeg er en Onkyo mann.
    8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •