RX-V767 mister lyd fra HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V767 mister lyd fra HDMI

Kjøpte meg nylig en Yamaha RX-V767, og har godt fornøyd med den. Men jeg opplever at min O!Play sender lyd til forsterkeren via HDMI når den kommer fra Standby. Den fungerer altså etter vi tar strømmen og reseter den, men om vi slår den av via fjernkontrollen, og på igjen, får vi bilde men ikke lyd. Trekker vi inn og ut strømmen, fungerer den utmerket igjen. Dette skjer hver gang. Har også skiftte O!playen til en annen O! PLay, og lagt inn siste firmware. Dessverre har dette ikke hjulpet noe.

Jeg er ganske amatør når det gjelder surround og forsterkeroppsett. Finnes det noen god forklaring på hva som skjer her? Jeg er usikker på om det er forsterker eller O!play'en som er feilårsaken. Noen som har noen gode tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme trøbbelet her, når jeg skrur på monitoren så får jeg bilde, men jeg må skru monitoren av for å få lyd...
    What the F"#€ gives???

Dvs at med en gang monitoren er på så står det "Decoder off" i displayet, med en gang jeg skrur av monitoren så kommer lyden og receiveren registrerer input...
    Dette gjelder uansett kilde, to PCer og altibox.
    Inn har jeg HDMI, Ut fra receiveren har jeg en HDMI til DVI kabel til monitoren.

Har virkelig ikke Yamaha tenkt på et scenario der monitoren ikke støtter HDMI lyd? funker jo som ei kule med Onkyo?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet med Yamaha rx 765 for et par år tilbake.