Kjøp av hodetelefonforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne har også fått mye god omtale på headfi i forhold til pris, i tillegg er mannen i andre enden helt rå på service...
    Både forforsterker, DAC og hodetelefonforsterker i en boks...
    Hvis du skal kjøre lyd ut fra PC er det vel en fordel med en hodetelefonforsterker som har sin egen DAC, er det ikke?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistnevte virker interessant, og jeg bumper derfor tråden med spørsmål om noen har erfaringer med denne? Det er altså Maverick Audio - TubeMagic D1 DAC det er snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte Maverick D1 saken tidligere idag - med oppgradert tube koster den nå 219 + 20 i frakt = tror jeg betalte ca 1330,- NOK.

Sendte de spørsmål om de merket pakken med reel pris eller ei, men dette har jeg ikke fått noe svar på enda.

Om jeg forstår det riktig fra ymse tester jeg har lest, så er Maverick D1 en rørforsterker - men røret benyttes bare dersom du sender signalet videre, dvs bruker enheten som en preamp. Du får altså ikke en rørforsterker dersom du kun skal bruke denne som hodetelefonforsterker. Har også spurt de om de kan bekrefte eller avkrefte dette - men da spørsmålet ble sendt fra meg kun for et par timer siden så har jeg enda ikke mottatt noe svar.

Jeg har bla AKG K701 og Sennheiser HD650, planen er å hente ut digitalt signal fra x-fi kortet mitt (fra frontpanelet) pluss også plugge den direkte i CD spilleren vha vanlige phono kabler iblant. Jeg er ingen head.fi dude men kan komme med tilbakemelding når jeg har mottatt og testet enheten.

edit: lenke til testen hvor jeg hentet info om dette med rør - Maverick Tube Magic D1 review | Electricpig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurt litt på head-amp og dac lenge og den maverick saken virket veldig interessant. noen her som har mavericken??

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D1 er vel mer DAC og forforsterker enn head-amp? Virker slik ut fra specs. og muligheten for å ha 2 pre-out, en med transistor og en med rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest så veldig mange tester av den - men ut fra de jeg har lest så virker det som om den har mer enn nok futt til å drive det meste av øreklokker? Mener å ha lest flere som har testet denne med HD650, og mener at den fint klarer å drive de.

Tatt fra nettsiden enheten:
    "A damn good Headphone Amplifier!
    With up to 600 ohm impedance and 1000mW power output, this DAC has enough power to drive any headphone on the planet."

Sitat fra testen jeg lenket til overfor:
    "It also has stacks of power, giant stacks. Crank up this baby and it’ll blow your eardrums clean off. In fact, it’s so powerful that you really need a hard-to-drive headphone like the Sennheiser HD650 to make the most of it."

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest noen bra omtaler av D1. Tester med målinger har jeg ikke sett noe til...
    Bruker man D1 utelukkende som head-amp, betaler man for et rørtrinn man aldri benytter. Det er dårlig økonomi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar på henvendelsen min:

"We can not make the tube signal goes to the headphone, otherwise it will complicate the hardware design. There is no upgrade for you to make the D1's headphone output tube driven. However, you can always get our A1 hybrid amplifier if you want a tube driven headphone output.

Yes the tube is only connected to the analog output on the D1.

Yes we will mark your order in lower value to minimize the risk being charged with high import duty.
    "

Er jeg litt heldig så slipper jeg kanskje unna toll, og det er god økonomi

Vurderte i utgangspunktet Nuforce Icon HDP, som koster rundt 3500,- i Norge. Da dette er min første head.amp/DAC så var jeg litt i tvil jeg var villig til å strekke meg så langt - så da jeg fikk øye på D1 så var saken klar.

Dersom jeg en dag ønsker å oppgradere fra D1, så er det ingenting i veien for at D1 blir stående som en pre.amp hos meg - alternativt så tror jeg den fort lar seg selge brukt da den på sett og vis er en 3-i-1 boks. Det at det ligger en tube der inne en plass er bare bonus, jeg hadde vært villig til å betale samme pris uten. Tror dette er god valuta for pengene .. håper iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Marantz AV7005 og vurderer sterkt en forsterker til mine AKG K701 hodetelefoner.

Jeg har ingen erfaring med hodetelefonforsterkere så jeg er litt i tvil om hvordan Marantzen best kobles til hodetelefonforsterkeren.

Jeg ser at det er en optisk utgang på Marantzen som er tenkt til CD brenner. Er den utgangen egnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger en forsterker til min AKG k701 hodetelefon.

Kan:
    Audio GD NFB12 eller Maverick Audio Tube Magic D1 være et seriøst valg?

Jeg tenker da på lydkvalitet!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •