Lyn tok arcamforsterker, ny eller rep?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyn tok arcamforsterker, ny eller rep?

Hei.

Tordenværet for noen dager siden har knekket forsterkeren min Det er en eldre Arcam A90. Spørsmålet er om det er noen vits å prøve å reparere den eller om jeg må ha ny. Noen som har erfaring med "tordenvær i forsterker" som vet om det er noen vits`?

Noen som vet hvor jeg evt kan sende forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok regne med å bytte ut ca alt av innmat.
    Å ta det på forsikringen er nok det lureste, om de vil gi deg over 4000 for den.
    Egenandelen er altså normalt på 4000 når man tar det på forsikringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke at en Arcam A90 er gammel, den er så ny at man ikke kan laste
    ned Service Manual på den (i alle fall ikke gratis)
    Gamle transistor forsterkere er f.eks.
    Phase Linear 400
    Electrocompaniet 25W
    legende effekttrinnet Electro Research A75
    Du bør sjekke sikringene før du snder den til rep.
    Hvis dette er den samme forsterker det har vært problemer med før, så er
    vanlig grunn til kintring et dårli volume pot. meter.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter bør sjekke med forsikringsselskapet sitt. Innboforsikring dekker vanligvis skader grunnet lynnedslag.

At forsterkeren er gammel, er ikke nødvendigvis noe problem - det spørs hvor gammel den er. Jeg tror de fleste forsikringsselskaper (If har det) har et opplegg hvor man får dekket nyprisen fullt ut et visst antall år - hvoretter man reduserer med en viss prosentsats pr. år som utstyret er eldre enn dette. Fra det beløpet man kommer frem til her, trekker man fra egenandelen.

Sjekk med forsikringsselskapet før du sender forsterkeren avgårde til service.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Trådstarter bør sjekke med forsikringsselskapet sitt. Innboforsikring dekker vanligvis skader grunnet lynnedslag.

At forsterkeren er gammel, er ikke nødvendigvis noe problem - det spørs hvor gammel den er. Jeg tror de fleste forsikringsselskaper (If har det) har et opplegg hvor man får dekket nyprisen fullt ut et visst antall år - hvoretter man reduserer med en viss prosentsats pr. år som utstyret er eldre enn dette. Fra det beløpet man kommer frem til her, trekker man fra egenandelen.

Sjekk med forsikringsselskapet før du sender forsterkeren avgårde til service.
    Jeg hadde nylig en skade på min Onkyo 875. Der røyk kun HDMI kortet og alt annet er ok i følge de som hadde service på den. Forsikringsselskapet dekker 100 % gjenkjøpspris når produktet er under 5 år og en avskriving for hvert år etter det - slik var det i hvertfall hos Sparebank 1. Egenandelen vi hadde, var på kr 3 000,-. Så det Ulf-B sier er korrekt - jeg ønsker bare å understreke det.

Selv fikk jeg 100 % oppgjør og fikk også beholde forsterkeren (kun HDMI inn som ikke virker) som nå faktisk ligger for salg på avtorget. Forsikringsselskapene er faktisk veldig smidige på dette - hvis du har "rent rulleblad" hos dem fra før og ikke benyttet deg av forsikringa hyppig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå forskjell på ting også, en TV til 60k for 6 år siden er ikke mye verdt i dag, men en 6 år gammel stereoforsterker i samme prisklasse er fortsatt verdt ganske mye peng.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare en glassikring som har røket?