System audio og Abrahamsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System audio og Abrahamsen

Har følgende oppsett i dag:
    SA 1550
    Marantz PM 7200
    Marantz CD5400

Er ikke helt fornøyd med lyden.

Har planer om å kjøpe Abrahamsen V6.0 DAC og lurer på om jeg skal bytte forsterker fra Marantzen til Abrahamsen V2.0.

Er abrahamsen en god match for SA1550?

Newcomer Mikkel1977 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært eier av System Audio høytalere som jeg drev med en Electrocompaniet forsterker,forskjellen i lydbilde er ikke den helt store samenlignet med Abrahamsen's forsterkere..Synes det høres ut som en god match..Hadde nok heller valgt en Abrahamsen forsterker fremfor en Marantz.
    Dac'n til Abrahamsen har jeg bare posetive erfaringer med..Husk å kjøp den oppgraderte versjonen av komponentene..

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye koster den oppgraderte versjonen av DACen?
    har ikke hørt om den før

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Mikkel1977 tenker på det "nye" upsamplerkortet, som kom for svært lenge siden. Slik sett kan man nesten kalle den første versjonen av DAC V6.0 som mkI og den med nytt kort for mkII, men dette er ikke en betegnelse Abrahamsen selv benytter.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

det skal sies at du kan få tilsendt det nye kortet gratis og montere om du kjøper brukt med det gamle kortet. Ingen lodding som trengs, kun nappe ut kortet og sette inn det andre . Gjorde dette på min Dac og jeg synes den ble mer nøytral, smaksak om dette er noen lydmessig oppgradering.

Har hatt EC aw 70 på SA 1750 og kan skrive under på at det er en god match, så tipper Abrahamsen fungerer bra også. Mye mellombass og "rocka" lyd.

Spørsmålet er jo om det er det du er på jakt etter eller om du vil ha mer diskant osv. Da er Hegel H 70 f.eks verdt og se på, den har også innebygget dac.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått en Abrahamsen V6.0 i hus. Den ordnet opp det meste som var galt med lyden.

Fantastisk sak til oppsettet mitt. anbefales.

Satser på overgang til Abrahamsen V2.0 om en stund. Liker designet. Har såvidt tittet inn på Electrocompaniet ECI-3. Hva vil være forskjell mellom disse?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt:

1) Abrahamsen V2.0
    2) Abrahamsen V3.0UP + V4.0UP (1 og 2 stk / brokoblet og separat)
    3) ECi-5 mkII

Jeg solgte 2) og 3) og beholdt 1). But that´s me. På RF-63.

Skulle jeg valgt igjen, og gått for 2) så ville jeg påkrevd likt målte V4.0UP til brokobling. De to jeg hadde, hadde marginalt ulikt gain og derfor ubrukelige som brokoblede enheter. Nå skal det sies at forskjellen mellom 2 stk. brokoblede V4.0UP mot en stk. V4.0UP var marginal. Marginal, men forskjellen var der.

ECI-5 mkII oste eierglede, men volumkontrollen irriterte. "zzzzzzz" når man justerte volum var noe jeg syntes var herk. Og, det var en liten ubalanse i lyden på heeeelt lave volum. Det er relativt vanlig. Men like fullt irriterende (for noen av oss).

V6.0 er god som DAC, men har litt badekarkurve (slapp bass og litt for mye i toppen. Det siste når man hører veeeeeeldig godt etter). Men, så er jeg litt kresen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å kjøpe meg Mantra 60 med Hegel H100, men er i tvil om hvilken DAC jeg skal bruke til dette oppsettet

Noen som har erfaring på denne fronten?

Jeg har hørt Hegel HD2 til dette oppsettet og det er utvilsomt en god combo... Men jeg vet at Abrahamsen V6 kommer på tilbud straks, og denne ser unektelig meget pen ut!

Noen som har en formening om hva som blir de store lydmessige forskjellene mellom disse to DAC'ene på dette anlegget?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn-Erik
    Har tenkt å kjøpe meg Mantra 60 med Hegel H100, men er i tvil om hvilken DAC jeg skal bruke til dette oppsettet

Noen som har erfaring på denne fronten?

Jeg har hørt Hegel HD2 til dette oppsettet og det er utvilsomt en god combo... Men jeg vet at Abrahamsen V6 kommer på tilbud straks, og denne ser unektelig meget pen ut!

Noen som har en formening om hva som blir de store lydmessige forskjellene mellom disse to DAC'ene på dette anlegget?
    Foreslår vi tester V6.0en min på anlegget ditt eller noe slikt. Bor jo i etasjen under deg... Har lest her inne et sted at abrahamsen skal være ganske varm i lyden. Det har jo sine fordeler.

NB: hegel H1SE funka veldig bra på anlegget mitt. vi får ta en lyttings når du får kjøpt mantraene og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, latterlig!

Ikke rart jeg er enig med deg i de andre innleggene du har skrevet om mantraene, sånn mtp at vi hørte de sammen :P

Menmen, jeg kan jo bare gå for hele pakken på soundgarden for eventuelt å selge HD2'en her dersom jeg går for Abrahamsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •