HDMI via reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI via reciever

Jeg har problemer med å få min NAD M15 surroundprossesor til å samarbeide med å sende HDMI-signalene til TVen. Jeg ønsker selvfølgelig å koble alle apparatene til surroundprossesoren og da kun ha en kabel til TVen, men det skulle vise seg å være vanskelig.

Bildet fra min Altibox DVR i-Can 5812WX fungerer ikke ordentelig via surroundprossesoren. Det blir lyd, men ikke bilde på TVen (det kommer opp en feilmedling om at det ikke virker å være bilde på HDMI-inngangen). Det fungerer utmerket med HDMI direkte fra Altibox til TV. Inngangene på surroundprossesoren er også OK fordi det blir bilde og lyd på alle andre kilder koblet via samme HDMI. Det merkelige er at jeg også har hatt bilde fra Altiboxen, men etter bytte mellom forskjellige innganger virker det som om linken ikke kan gjennopprettes.

Er det noen som har tips til feilsøking?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk bilde prossesserings innstillingene i forsterkeren. Normalt så er det lurest å la disse stå til "Through" eller noe i den duren, slik at den ikke rører bildet, kun henter ut lyd.

Kjenner ikke NAD. Men når jeg hadde Pioneers AX4ASi (siste modell før LX serien kom) så støttet denne kun 720p/1080i, men kunne sende 1080p på Through innstilling. Men hver gang jeg startet BD spilleren så resatte den seg til 1080i pga HDMI CEC (Handshake). Når jeg skrudde av dette så funket det som det skulle.

Vet ikke hvordan Altibox dekoderen funker, får det senere i år

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •