Tips om effektforsterker til Sm-255 og Yamaha RX-V667

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips om effektforsterker til Sm-255 og Yamaha RX-V667

Hei!

Har et par Infinity SM-255 stereohøytalere.
    Infinity SM 255 - Speakers with reviews and price comparison at dooyoo.co.uk

Har også en Yamaha RX-V667 forforsterker.
    Komplett.no - Yamaha RX-V667BL hjemmekinoreceiver

Hadde netopp en Cerwin Vega 2.6KW effektforsterker som jeg idag solgte for 4500,- fordi jeg syntes denne stygge PA lyden fra denne ødela lyden ganske heftigt med skrikitte diskant osv...

Det jeg nå lurer på er hvilken effektforsterker jeg nå skal kjøpe meg til dette oppsettet. Vurderer nå å enkelt og greit bare kjøpe meg en NAD 218, men er det noen nyere kansje mindre som er bra nok til prisklassen 4-5000,- ?

Og hvordan er det med 2stk av disse disse monoblokkene istedet - Emotiva UPA-1 eller UPA-2? Hadde det blitt bra lyd med en av disse på hver høytaler eller hadde jeg fått den skrikite PA lyden igjen og i så fall hvilke koblinger skulle jeg brukt på Yamaha forsterkeren min?

Eller hadde Vincent Sp331 vert et bra alternativ?

Takker for svar!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Vincent Sp331 på Klipsch RF-82 og føler den har bra med krefter i den:-D Men jeg kjenner ikke til de høyttalerne som du har,så jeg vet ikke om det er en
    bra kombinasjon:???: Det er jo en hybrid forsterker
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glennuel
    Hei!

Har et par Infinity SM-255 stereohøytalere.
    Infinity SM 255 - Speakers with reviews and price comparison at dooyoo.co.uk

Har også en Yamaha RX-V667 forforsterker.
    Komplett.no - Yamaha RX-V667BL hjemmekinoreceiver

Hadde netopp en Cerwin Vega 2.6KW effektforsterker som jeg idag solgte for 4500,- fordi jeg syntes denne stygge PA lyden fra denne ødela lyden ganske heftigt med skrikitte diskant osv...

Det jeg nå lurer på er hvilken effektforsterker jeg nå skal kjøpe meg til dette oppsettet. Vurderer nå å enkelt og greit bare kjøpe meg en NAD 218, men er det noen nyere kansje mindre som er bra nok til prisklassen 4-5000,- ?

Og hvordan er det med 2stk av disse disse monoblokkene istedet - Emotiva UPA-1 eller UPA-2? Hadde det blitt bra lyd med en av disse på hver høytaler eller hadde jeg fått den skrikite PA lyden igjen og i så fall hvilke koblinger skulle jeg brukt på Yamaha forsterkeren min?

Eller hadde Vincent Sp331 vert et bra alternativ?

Takker for svar!
    NAD C275BEE anbefales har kjøpt det selv nå... vurderer å kjøpe Yamaha RX-V667BL
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •