yamaha rx-v767

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

yamaha rx-v767

Hei. lurer på om jeg skal kjøpe meg en yamaha rx-v 767. Nå har jeg en yamaha rx-v663. Vet det er fler hdmi innganger, noe 3d greier, og et penere utseende på 767.

Bortsett fra det er 767 en bedre receiver, bedre YPAO, osv? Eller er det egentlig et fett hvem av de jeg beholder.

Har også en emotiva xpa-3 som tar seg av front. Så 767 vil bare ta seg av bakhøyttalerene.

Håper på noen råd her...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av togr
    Hei. lurer på om jeg skal kjøpe meg en yamaha rx-v 767. Nå har jeg en yamaha rx-v663. Vet det er fler hdmi innganger, noe 3d greier, og et penere utseende på 767.

Bortsett fra det er 767 en bedre receiver, bedre YPAO, osv? Eller er det egentlig et fett hvem av de jeg beholder.

Har også en emotiva xpa-3 som tar seg av front. Så 767 vil bare ta seg av bakhøyttalerene.

Håper på noen råd her...
    Nå er det vel sånn at de lager bokser= f. eks surroundreceivere og høyttalere og biler og mobiltelefoner og datamaskiner forsøker å lagre et bedre produkt for hvert år som går....
    så ja en 767 er bedre enn en 663.....så enkelt er det...:-)

Om du vil høre/se eller merke det, er noe helt annet....:-))))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller gått for en 667, den er billig nå til bare 2500 spenn på lefdal. Helt identisk reciever, eneste forskjellen er 5watt mer på effekt, men det er ubetydelig lite iforhold til prisen

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det da. Om jeg vil merke/høre noe som helst, men er jo deilig med noe nyere også

Ja har kikket litt på den også, men nå koster 767 bare 2995 på elkjøp.
    Er det ikke andre forskjeller på disse 2?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    ville heller gått for en 667, den er billig nå til bare 2500 spenn på lefdal. Helt identisk reciever, eneste forskjellen er 5watt mer på effekt, men det er ubetydelig lite iforhold til prisen

Nå er det også sånn at de som lager disse boksene osv osv i dette tilfelle en Yamaha surroundreceiver, så består den av litt annet en bare en forsterkerdel som gir 5 watt mer.....det er vel ca 1000 komponenter inne i en sånn boks som det finne mange utgaver av, men som gjør det samme....
    Og med utgaver så mener jeg spesifikasjoner på de enkelte deler: som summa summarum kan gi en dyrere forsterker et bedre lydbilde enn en billigere...
    Så hvis du lurer på hvorfor de dyre forsterkerne er dyrerer enn de billigere, så er det svaret....akkurat som når det gjelder Tv'er og biler...f. eks...
    Du får det du betaler for...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    667 har vel ikke to hdmi-utganger?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    667 har vel ikke to hdmi-utganger?
    Nei er vel to hdmi ut, også tar YPAOen litt flere punkter under autokalibrering.
    Flere blader som har testet begge og de mente at 767 havnet i ingenmannsland da den var ubetydelig forskjeller fra 667. Men om det er 500kr som skiller nå så er det like greit gå for 767, får du mulighet til å kjøre både projektor og tv med to hdmi ut, samt en muligens litt bedre RK

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja tror jeg går for en 767. Hvor mye kan jeg ta for en pent brukt yamaha rx-v663? 1000-1500kr?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Nå er det også sånn at de som lager disse boksene osv osv i dette tilfelle en Yamaha surroundreceiver, så består den av litt annet en bare en forsterkerdel som gir 5 watt mer.....det er vel ca 1000 komponenter inne i en sånn boks som det finne mange utgaver av, men som gjør det samme....
    Og med utgaver så mener jeg spesifikasjoner på de enkelte deler: som summa summarum kan gi en dyrere forsterker et bedre lydbilde enn en billigere...
    Så hvis du lurer på hvorfor de dyre forsterkerne er dyrerer enn de billigere, så er det svaret....akkurat som når det gjelder Tv'er og biler...f. eks...
    Du får det du betaler for...:-)
    Jeg er helt klar over konseptet med modellbetegnelser og at de høyere og større modellene betyr dyrere pris, men det er ikke dermed sagt at det alltid er værdt pengene.

Om man skal tenke hva man får per krone i dette tilfellet så ville 667 være et bedre kjøp en 767. (ikke nå lenger da det bare er under 500spenn i forskjell).

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    ok, ja tror jeg går for en 767. Hvor mye kan jeg ta for en pent brukt yamaha rx-v663? 1000-1500kr?
    tusing maks legg ut til <beste tilbud> på torget så finner du fort ut hva folk er villig til å betale for den

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Ja regnet ikke med noe mer Har mulig en som vil kjøpe den. Takker for hjelpen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •