Pioneer, Yamaha, Marantz receiver? Parasound, Marantz effekt? --> KLIPSCH

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer, Yamaha, Marantz receiver? Parasound, Marantz effekt? --> KLIPSCH

Hei!

Trenger en stadfestelse her.

Er på nippet til å kjøpe meg receiver nå, og denne skal drive RF-82 II, RC-62 II og RS-52 II. Og dette må den gjøre med mye effekt!!

Hadde egentlig bestemt meg for LX83 for flere måneder siden, men i det siste er det mange som skriker til meg at Yamaha er så mye bedre til Klipsch, pga lyst lydbilde. Er det noen her som kan hive noen argumenter i trynet på meg så jeg kan få bestemt meg og omsider bestilt? Er det virkelig så jævli lyd på Pioneeren i forhold?

Det ikke JEG skjønner er at de kan sammenlignes i det hele tatt. For å være ærlig trodde jeg Pioneeren var i en annen klasse over Yamahaen, men nå har ikke jeg peiling på Yamaha.

Kan noen med peiling si meg de største forskjellene i komponenter på disse to? Pioneer har ICEpower som jeg vet leverer over mange kanaler. Hva har Yamahaen til å matche der?

Mvh Magne 8)

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg synest pioneer ble litt lyst på klipsch, har ikkje hørt med lx 83 da, men etter som eg har forstått så er det det samme der og, med en lys klang, så tror nok yamaha er en bedre kombo til klipsch.
    men eg har sett at det er noen på forumet som bruker pioneer da, så kan jo evt høre med de, hva de sier... eller snike deg på en demo 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei!

Trenger en stadfestelse her.

Er på nippet til å kjøpe meg receiver nå, og denne skal drive RF-82 II, RC-62 II og RS-52 II. Og dette må den gjøre med mye effekt!! Jeg har nemlig ingen planer om å handle noe effektforsterker med det første.

Hadde egentlig bestemt meg for LX83 for flere måneder siden, men i det siste er det mange som skriker til meg at Yamaha er så mye bedre til Klipsch, pga lyst lydbilde. Er det noen her som kan hive noen argumenter i trynet på meg så jeg kan få bestemt meg og omsider bestilt? Er det virkelig så jævli lyd på Pioneeren i forhold?

Det ikke JEG skjønner er at de kan sammenlignes i det hele tatt. For å være ærlig trodde jeg Pioneeren var i en annen klasse over Yamahaen, men nå har ikke jeg peiling på Yamaha.

Kan noen med peiling si meg de største forskjellene i komponenter på disse to? Pioneer har ICEpower som jeg vet leverer over mange kanaler. Hva har Yamahaen til å matche der?

Mvh Magne 8)
    Yamahaen kan nok ikke matcht Pio'en på krefter med alle kanaler i drift,men i stereo er vel ytelsene ganske like!
    Og Pio LX 83 går vel for å vere enda bedre en Yamaha 3067 i de fleste tester,men så er det dette med matching mot høyttalerne da??
    Ser mange her på berget anbefaler Yamaha til Klipch,mens det andre plasser er mange som bruker Pio også!

Pio har også denne X-kurve funksjonen,som gjør at du kan rulle av toppen etter eget ønske,hvis det blir for lyst!

Pio sin ice-power forsterkere er ikke lyse,men nøytrale etter mitt skjønn!

Nei det er ikke så lett å velge alltid - har du ingen plasser du kan få demo da??

Hvis ikke,så får du følge magefølelsen - tipper du blir bra fornøyd uansett hva du velger av disse to
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Yamahaen kan nok ikke matcht Pio'en på krefter med alle kanaler i drift,men i stereo er vel ytelsene ganske like!
    Og Pio LX 83 går vel for å vere enda bedre en Yamaha 3067 i de fleste tester,men så er det dette med matching mot høyttalerne da??
    Ser mange her på berget anbefaler Yamaha til Klipch,mens det andre plasser er mange som bruker Pio også!

Pio har også denne X-kurve funksjonen,som gjør at du kan rulle av toppen etter eget ønske,hvis det blir for lyst!

Pio sin ice-power forsterkere er ikke lyse,men nøytrale etter mitt skjønn!

Nei det er ikke så lett å velge alltid - har du ingen plasser du kan få demo da??

Hvis ikke,så får du følge magefølelsen - tipper du blir bra fornøyd uansett hva du velger av disse to
    Strever iherdig etter å få til en demo av begge disse receiverne, men ikke så lett når man kjører langtransport 5-6 dager i uka Men det hadde absolutt vært en fordel. Magefølelsen heller nok over på Pioneer, men er alikevel veldig usikker, hehe..! Takker for svar forresten

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! Jeg prøver å lese meg opp på dette, men i det jeg har slått fra meg den ene kanditaten dukker det plutselig opp et uventet godt argument for den igjen, og visa versa :P Dette er reine torturen :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! Jeg prøver å lese meg opp på dette, men i det jeg har slått fra meg den ene kanditaten dukker det plutselig opp et uventet godt argument for den igjen, og visa versa :P Dette er reine torturen :P
    Nei det skal ikke vere lett dette:???:

Så Elkjøp hadde veldig bra pris på LX 83 her om dagen!
    Kjøp en der - da kan du kose deg med den i 30 dager,og levere den igjen om du ikke er fornøyd:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nei det skal ikke vere lett dette:???:

Så Elkjøp hadde veldig bra pris på LX 83 her om dagen!
    Kjøp en der - da kan du kose deg med den i 30 dager,og levere den igjen om du ikke er fornøyd:-D

Fristende å kjøpe begge to der, og levere tilbake den ene :P

Kikka litt på Marantz SR7005 nå også, i ren frustrasjon hehe. Men tror nok ikke denne er kraftig nok for min del, etter hva jeg leser hvertfall. Men stilig er den : )

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan stiller Elkjøp seg til utlån for testing tro?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan stiller Elkjøp seg til utlån for testing tro?
    Heller meget dårlig desverre. Skulle til å låne med meg hjem en liten waf subwoofer hos lokale elkjøp her for noen uker tilbake for testing. Det var uaktuelt! Må kjøpe/betale, for så å utnytte seg av 30 dagers angreretten i så fall.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Heller meget dårlig desverre. Skulle til å låne med meg hjem en liten waf subwoofer hos lokale elkjøp her for noen uker tilbake for testing. Det var uaktuelt! Må kjøpe/betale, for så å utnytte seg av 30 dagers angreretten i så fall.
    Typisk, hehe :roll:

Noen som har prøvd Marantz 7005 kontra disse to andre over, på Klipsch da ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Akkurat det samme som hifi forretninger altså.... Er vel ingen som tillater å låne utstyr uten deponering på hele beløpet.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i akkurat samme båt som deg, var veldig usikker på om jeg skulle velge Yamaha eller LX83. Selgeren jeg snakket med hadde selv Klipsch og LX83, han var ikke fornøyd med den kombinasjonen.

Han skulle ha Yamaha, men han foreslo Marantz til meg som et tredje valg.
    Grunnen til at jeg valgte Marantz var at den stortsett alltid får veldig gode reviews på musikk. Når jeg begynte å se etter forsterkere tenkte jeg at jeg kom til å bruke den 60% Musikk / 40% hjemmekino. Sannheten er at når jeg revurderte bruken så er det nok 80/20. Det stemmer!! Er så fornøyd med musikk kvaliteten at ofte slår jeg ikke på TV nå, bare sitter å hører på musikk!!

Her har du en som har testet alle reciverene vi snakker om. TEST

Er sannsynligvis ikke den reciveren den selges mest av her på berget, men den spiller helt fantastisk hos meg, samt at den ser jo ganske bra ut 8)

Personlig så hadde jeg gått for Marantz, MEN, men blir jo ofte litt blind på det man eier selv og tror jo alltid at man har gjort det beste valget

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg denon og få Marantz på steroider istede .

Marantz er ofte svakere enn konkurentene, men lyden er knall!

Denon AVR-4311 virker jo bunnsolid!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kompis av meg som kjørte yamaha 3067 på klipsch.. Dette var helt grusomt i mine ører! De forrige seriene fra Yamaha eks 3900, høres veldig bra ut!

Jeg har Pioneer lx 71 på fullt rf 63 oppsett, og dette er en flott match i mine ører!
    Sekundært hadde jeg valgt marantz!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mye forskjellige meninger om Pioneeren merker jeg Pokker as, skulle ha fått hørt begge

Kanskje jeg bare ender opp med Marantzen i frustrasjon :P Men den blir vel litt svak?

Denon, passer det Klipsch da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mye forskjellige meninger om Pioneeren merker jeg Pokker as, skulle ha fått hørt begge

Kanskje jeg bare ender opp med Marantzen i frustrasjon :P Men den blir vel litt svak?

Denon, passer det Klipsch da?
    Jepp.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei meningene er mange,så det er ikke lett

Her er et klipp fra sluttkonklusjonen til Lyd&Bilde testen av Marantzen du nevner,sammen med LX 73 og Yamaha 3067!

Sitat:
    "På toppen troner Pioneer SC-LX73. En receiver som er kraftig som Onkyo og Yamaha, men som strekker seg mot tonekvaliteten til Marantz – og på enkelte områder overgår den! Spesielt mellomtoneområdet står klarere frem hos Pioneer, og det sømløse lydbildet gjør at den rett og slett skinner der den står. Den har da også en rekke nyttige funksjoner, og stikker seg ut som denne testens utvilsomme vinner"

Men det er jo ikke sikkert du er enig med Lyd & Bilde,hehe!!

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske på at Lx83, 3067 og 7005 alle er de respektive "flaggskipene" for oss vannlige konsumenter. Greit at du har modeller over disse, men da snakker du fort veldig mye penger.

Jeg greier ikke å spille mine Omd-15 (6 ohm) for fult før jeg må dempe de.
    Så jeg gjetter på at den vill greie å gi rimmelig heftig lyd til RF-82 II også. Nå er riktig nok mitt rom bare 27kvm så om du har et mye større rom så er det muligens en X faktor.

Her er en lenger forklaring på dette. Men om du ikker har et veldig stort rom er du godt innenfor med alle 3 forsterkerne. De gir alle tre lyd i bøttevis!!

LINK: romstørrelse

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthem. Men kan være greit med effektforsterker på de.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvem du velger her, vil MYE ligge å hvile på din kalibrering med en av disse Bare for å gjøre det enda litt vanskeligere. Neida, jeg har selv 3067 og liker det jeg kan gjøre med peq og syntes det er bra kalibrerings del for subber. Her er jo også Denon 4311 meget bra og sikker hakket vassere, men mye kommer ut på om DU får til det DU vil. Har ikke prøvd effekten fra 3067 så den kan ikke jeg uttale meg om. Lykke til!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •