Pioneer, Yamaha, Marantz receiver? Parasound, Marantz effekt? --> KLIPSCH - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns det høres hakket bedre ut. Jeg oppgraderte pga manglende hdmi 1.4 3D støtte på lx71. Kan ikke si at det var noen wow forskjell. Men kanskje et lite hakk bedre.

Syns automatisk oppsett på både lx71 og lx73 gjør lyd bildet værre. Så kjører pure direct på musikk uten tvil. Kanskje mitt rom.

Kommer til å suplementere lx73 med en Hegel HD2 DAC D/A-konverter etterhvert (til stereo musikk fra pc), siden lx71 hadde bedre dac til stereo enn lx73 har.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Kommer til å suplementere lx73 med en Hegel HD2 DAC D/A-konverter etterhvert (til stereo musikk fra pc), siden lx71 hadde bedre dac til stereo enn lx73 har.

Jeg vet LX 71/81 har denne DAC'en innebygget;
    DACs | WM8740 | Wolfson Microelectronics

Mens LX 73/83 har fått en Burr Brown, right?

Merkelig at de har gått ned ned på kvaliteten på DAC. Noen som kan bekrefte dette, ettersom jeg tidvis har vurdert en LX 83.

At du fikk bedre lys pure, enn med romkorrigeringer er litt "merkelig". Hos meg, og vel de fleste andre er lyd etter RK langt friskere enn med pure. Men det kan, som du sier, ha noe med rommet å gjøre. Hvis de akustiske forholdene er nær perfekte, så er det ikke sikkert det blir bedre med korrigering.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor varme blir disse to alternativene? Kommer til å ende opp med en av dem i løpet av neste uke. Jeg må ha en som går en del kaldere enn Onkyo - den blir som en panelovn på sommeren...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvor varme blir disse to alternativene? Kommer til å ende opp med en av dem i løpet av neste uke. Jeg må ha en som går en del kaldere enn Onkyo - den blir som en panelovn på sommeren...
    Pioneer sine blir vel hvartfall bare "smålunkne"!

Har LX 82,og det virker som den har samme arbeidstemp uansett,om man kjører den alene for full pupp,eller bruker den kun som ren forforsterker!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg vet LX 71/81 har denne DAC'en innebygget;
    DACs | WM8740 | Wolfson Microelectronics

Mens LX 73/83 har fått en Burr Brown, right?

Merkelig at de har gått ned ned på kvaliteten på DAC. Noen som kan bekrefte dette, ettersom jeg tidvis har vurdert en LX 83.

At du fikk bedre lys pure, enn med romkorrigeringer er litt "merkelig". Hos meg, og vel de fleste andre er lyd etter RK langt friskere enn med pure. Men det kan, som du sier, ha noe med rommet å gjøre. Hvis de akustiske forholdene er nær perfekte, så er det ikke sikkert det blir bedre med korrigering.
    Jeg også synes dette hørtes rart ut ang Dac'en - har aldri hørt om dette før!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioner DAC:
    SC-LX90: WM8741×6
    SC-LX83:AK4480EF×4
    SC-LX73/53: PCM1691×1
    SC-LX81/71/82/72: WM8740×4
    VSA-LX70: DSD1791×4
    VSA-LX51: WM8728×4

LX73 har 1 stk 8 kanals DAC. LX71 har 4 stk Stereo DACer!

PCM1691 er en 8 kanals DAC med 111dB SNR Audio Converter - Audio DAC - PCM1691 - TI.com
    Wolfson WM8740 er en stereo DAC med 117dB SNR. DACs | WM8740 | Wolfson Microelectronics

De ville vel distansiere LX83 og LX73 mer enn tidligere. Derfor fikk LX73 samme dac som LX53

LX83 har nok ikke fått dårligere DAC. Men LX73 har. Men med prisen til LX73 kan du enkelt klaske på 2000 kroner for hegel dacen og sikkert få et bedre resultat for 12000 kroner samlet enn lx83 til 15000 kroner på 2 kanals musikk.

Selv om dacen ikke hindra lx73 i å danke ut de fleste receivere i lyd og bilde sin test Spørsmålet er vel kanskje om en faktisk klarer å høre så stor forskjell på disse dacene da de kanskje er av så høy kvalitet allerede?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioner DAC:
    SC-LX90: WM8741×6
    SC-LX83:AK4480EF×4
    SC-LX73/53: PCM1691×1
    SC-LX81/71/82/72: WM8740×4
    VSA-LX70: DSD1791×4
    VSA-LX51: WM8728×4

LX73 har 1 stk 8 kanals DAC. LX71 har 4 stk Stereo DACer!

PCM1691 er en 8 kanals DAC med 111dB SNR Audio Converter - Audio DAC - PCM1691 - TI.com
    Wolfson WM8740 er en stereo DAC med 117dB SNR. DACs | WM8740 | Wolfson Microelectronics

De ville vel distansiere LX83 og LX73 mer enn tidligere. Derfor fikk LX73 samme dac som LX53

LX83 har nok ikke fått dårligere DAC. Men LX73 har. Men med prisen til LX73 kan du enkelt klaske på 2000 kroner for hegel dacen og sikkert få et bedre resultat for 12000 kroner samlet enn lx83 til 15000 kroner på 2 kanals musikk.

Selv om dacen ikke hindra lx73 i å danke ut de fleste receivere i lyd og bilde sin test Spørsmålet er vel kanskje om en faktisk klarer å høre så stor forskjell på disse dacene da de kanskje er av så høy kvalitet allerede?
    Ok,da er det hvertfall forskjeller ute og går!
    Hvor stor betydning det har er jo en annen sak ja!

Har sammenlignet min LX 82 med Hegel Hd10,og det er rimelig "dødt løp":grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ok,da er det hvertfall forskjeller ute og går!
    Hvor stor betydning det har er jo en annen sak ja!

Har sammenlignet min LX 82 med Hegel Hd10,og det er rimelig "dødt løp":grin:
    Hva var kilden? PC? Hvis du brukte PC åssen lydkort og kobling brukte du fra pc når du gikk direkte i LX82?

Jeg bruker ATI 6950 sin HDMI utgang direkte til LX73 nå.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var kilden? PC? Hvis du brukte PC åssen lydkort og kobling brukte du fra pc når du gikk direkte i LX82?

Jeg bruker ATI 6950 sin HDMI utgang direkte til LX73 nå.
    Jeg har Squeezebox Duet som kilde!

Har testet en del med å gå rett fra Hegel Dac,og til den integrerte stereoforsterkeren min (Chapter Precis) eller å gå med coax fra SB via LX 82,og bruke Chapteren som rent effektrinn!

Og velger jeg da "pure direct", er det VELDIG liten forskjell - klarer bare å skille dem på noen få låter!

Har også koblet til laptoppen direkte med hdmi,uten at det er noen forskjell i lyden i forhold til å gå via SB!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jeg har Squeezebox Duet som kilde!

Har testet en del med å gå rett fra Hegel Dac,og til den integrerte stereoforsterkeren min (Chapter Precis) eller å gå med coax fra SB via LX 82,og bruke Chapteren som rent effektrinn!

Og velger jeg da "pure direct", er det VELDIG liten forskjell - klarer bare å skille dem på noen få låter!

Har også koblet til laptoppen direkte med hdmi,uten at det er noen forskjell i lyden i forhold til å gå via SB!
    Med andre ord kan det hende jeg ikke har noe å hente med å bruke PC -> HD2 analog output -> LX73 kontra PC HDMI (ATI 6950) -> LX73.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord kan det hende jeg ikke har noe å hente med å bruke PC -> HD2 analog output -> LX73 kontra PC HDMI (ATI 6950) -> LX73.
    Hadde nok ikke satsa alt for mye det nei - tror det blir veldig små nyanser det er snakk om!
    Og skal du ha RK (MCACC) innkoblet,så er det hvertfall totalt bortkastet,med tanke på at du får flere A/D-D/A konverteringer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for tipset 2k spart.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en ting jeg lurer på:

Dere som sier Pioneer blir for lys og Yamaha er varm og fin; Hva slags musikk hører dere på?

Og samme til dere som mener Pioneer er en god match?

Selv kommer jeg aldri til å vokse ifra House, Dubstep og generell "technomusikk" med fart i og mye power, selvom jeg hører på annet også, men dette er hovedsjangeren. Slik musikk skal gjerne ha litt lys lydsignatur, blir det for mørkt høres det jo tamt ut og morofaktoren forsvinner for min del.

Dette er mye av grunnen til at jeg er i tvil. Frykter at de fleste som anbefaler meg Yamaha er av typen som sitter og hører på en eller annen fjott som plonger på en jazzgitar

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyways, fristende å gå litt ned på receiveren til f.eks 2067, og slenge med en slik en Parasound: Product Lines > Halo > A 23 Two Channel Power Amplifier Men da begynner pengene å fly! Hehe.

Håper isåfall 2067 er sprek nok til å ta seg av resten av høyttalerne alene...! Særlig center er jeg redd skal få for lite guffe : )

Finnes det noen billigere Parasound? Hvordan er Rotel i forhold forresten?

Eller hva med Marantz både i receiver og effekt? :P Noen som har prøvd det?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •