Pioneer, Yamaha, Marantz receiver? Parasound, Marantz effekt? --> KLIPSCH - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp....jeg kommer vel bare til å lukke øyna og velge en :P

Men her kommer et totalt n00b-spørsmål fra meg; Bi-amping! Er det sånn at det kun fungerer i stereo? Eller kan jeg rappe f.eks sidekanalene som jeg ikke kommer til å bruke, og heller biampe dem sammen med frontkanalene? Eller er det kun stereo som gjelder? Trenger vel kanskje biamp kun ved musikkavspilling i stereo, ikke film..?
    Har aldri prøvd å Bi-ampe

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjøre dette på Marantzen, mest sannsynligvis de andre også.

Nå er ikke jeg hundre prosent sikker, men om du kobler fra samme forsterker så tror jeg det er bi-wire og ikke bi-amping.

Jeg har lest relativt mye lektyre før jeg gjore mine valg, og her er sikkert mange helt imot det jeg sier.
    Tror ikke Bi-wiring har så mye for seg, men har du en ekstra forsterker så ville jeg tro at bi-amping har noe for seg da du gir mer krefter til høyttaleren.

Viktig er det uansett om du kjører bi amp eller wire at du fjerner den kontakten som går mellom terminalene om du velger å gå for den løsningen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jepp....jeg kommer vel bare til å lukke øyna og velge en :P

Men her kommer et totalt n00b-spørsmål fra meg; Bi-amping! Er det sånn at det kun fungerer i stereo? Eller kan jeg rappe f.eks sidekanalene som jeg ikke kommer til å bruke, og heller biampe dem sammen med frontkanalene? Eller er det kun stereo som gjelder? Trenger vel kanskje biamp kun ved musikkavspilling i stereo, ikke film..?
    Har aldri prøvd å Bi-ampe
    Stemmer det - hvis du kun skal ha et 5.1 oppsett,så kan du bruke surr-back utg til å biampe frontene dine!

Det kan gi litt løft i lydkvaliteten,og kan vere verdt å teste ut!
    Dette vel da vere sånn både til musikk i stereo,og til film!

Du må da selvsagt ha dobbelt sett (evt 4-leder) med HT-kabler til frontene dine!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Torolan ser ut til at du kan dette en del bedre en meg.

Jeg er ganske fersk i gamet selv. Skrev jeg rett eller blander jeg bi-wire / bi-amp begrepene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg sto mellom dette valget selv til min SVS S-serie høyttalere. Men i dette tilfellet Pioneer LX-53 og Yamaha 2067. Valget falt på Pioneer etter samtale med forhandler. Kjøpte alt hos L-sound og de solgte begge merkene på den tiden(fjor høst), og når jeg spurte hvilken jeg skulle gå for syntes han Pioneer var det ypperste med tanke på krefter og detaljmessig. Yamahaen innhar ikke så mye detaljer og har en mørkere klangsignatur spør du meg. Ville jo selvfølgelig testet dette ut om muligheten er der, men det du kan gjøre er å ringe L-sound å høre med dem siden de har erfaring med både Klipsch, Yamaha og Pioneer, de er vel kanskje noen av de billigste forhandlerne på disse merkene og!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg om bi-wiring vil jeg si at jeg ville først koblet opp anlegget uten, latt det spille inn, og når du beggynner å bli kjent med anlegget ville jeg ha testet ut bi-amping for å se om det blir noe bedre. Det er mange delte meninger om akkurat dette temaet, om at det ikke blir noe forskjell osv. Men dette kommer vel også ann på høyttaler og forsterker. Det som jeg synes er litt kult med bi-wiring(hvis du har skikkelige høyttalere som spiller høyt i toppen og går lavt i bassen) er å bruke forskjellige kabler til bass og diskant for å få en forskjellig lydsignatur. F.eks en feit kabel som er god p å føre MASSE strøm til passen og en litt mindre til diskant. Her kan man prøve seg fram og ha noe kos å gjøre i noen dager!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aijt

Spiller vel en rolle kanskje om det er kun én strømforsyning til alle kanalene, eller om det er separate strømforsyninger til back, front osv? Sistnevnte burde vel kanskje gi et merkbart løft? Noen som vet om det er én eller fler på receiverne nevnt over?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yamaha

Hei!

Trenger en stadfestelse her.

Er på nippet til å kjøpe meg receiver nå, og denne skal drive RF-82 II, RC-62 II og RS-52 II. Og dette må den gjøre med mye effekt!! Jeg har nemlig ingen planer om å handle noe effektforsterker med det første.

Hadde egentlig bestemt meg for LX83 for flere måneder siden, men i det siste er det mange som skriker til meg at Yamaha er så mye bedre til Klipsch, pga lyst lydbilde. Er det noen her som kan hive noen argumenter i trynet på meg så jeg kan få bestemt meg og omsider bestilt? Er det virkelig så jævli lyd på Pioneeren i forhold?

Det ikke JEG skjønner er at de kan sammenlignes i det hele tatt. For å være ærlig trodde jeg Pioneeren var i en annen klasse over Yamahaen, men nå har ikke jeg peiling på Yamaha.

Kan noen med peiling si meg de største forskjellene i komponenter på disse to? Pioneer har ICEpower som jeg vet leverer over mange kanaler. Hva har Yamahaen til å matche der?

Mvh Magne 8)

hvis du ikke har tenkt å kjøre 9.1(2067) eller 11.1(3067) kan du vel kjøpe 1067 og bruke mellomlegget(pluss litt til kanskje) på effektforsterker??

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, veit ikke hva man finner på i framtiden. Vil gjerne ha muligheten da jeg kommer til å ha utstyret en god stund

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 88Surround88
    Spør du meg om bi-wiring vil jeg si at jeg ville først koblet opp anlegget uten, latt det spille inn, og når du beggynner å bli kjent med anlegget ville jeg ha testet ut bi-amping for å se om det blir noe bedre. Det er mange delte meninger om akkurat dette temaet, om at det ikke blir noe forskjell osv. Men dette kommer vel også ann på høyttaler og forsterker. Det som jeg synes er litt kult med bi-wiring(hvis du har skikkelige høyttalere som spiller høyt i toppen og går lavt i bassen) er å bruke forskjellige kabler til bass og diskant for å få en forskjellig lydsignatur. F.eks en feit kabel som er god p å føre MASSE strøm til passen og en litt mindre til diskant. Her kan man prøve seg fram og ha noe kos å gjøre i noen dager!
    Biamping er hvertfall mye enklere å høre forskjell på,enn å eksprimentere med kabler!

Men er enig i at det kan vere lurt å bli litt kjent med anlegget en stund,før man prøver bi-amping! Det er da uansett et billig ekspriment,som bør prøves hvis man har muligheten!

Og selv om det snakkes om felles strømforsyning for alle kanaler her,så får man flere kondesatorer i drift ved bi-amping,noe som bør vere positivt!

Man kan som regel ikke spille noe særlig høyere,men man øker lydkvaliteten et par hakk etter hva jeg har opplevd!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Trenger en stadfestelse her.

Er på nippet til å kjøpe meg receiver nå, og denne skal drive RF-82 II, RC-62 II og RS-52 II. Og dette må den gjøre med mye effekt!! Jeg har nemlig ingen planer om å handle noe effektforsterker med det første.

Hadde egentlig bestemt meg for LX83 for flere måneder siden, men i det siste er det mange som skriker til meg at Yamaha er så mye bedre til Klipsch, pga lyst lydbilde. Er det noen her som kan hive noen argumenter i trynet på meg så jeg kan få bestemt meg og omsider bestilt? Er det virkelig så jævli lyd på Pioneeren i forhold?

Det ikke JEG skjønner er at de kan sammenlignes i det hele tatt. For å være ærlig trodde jeg Pioneeren var i en annen klasse over Yamahaen, men nå har ikke jeg peiling på Yamaha.

Kan noen med peiling si meg de største forskjellene i komponenter på disse to? Pioneer har ICEpower som jeg vet leverer over mange kanaler. Hva har Yamahaen til å matche der?

Mvh Magne 8)
    Har akkurat de samme høyttalere som du har tenkt og
    kjøpe,og de drives av en Onkyo som passer perfekt til Klipsch:smile:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er nok bra det, men tilogmed den gamle Sharp VHS-spilleren min ser mer moderne ut utseendemessig, så den faller litt bort :P

Når er det egentlig produsentene spøttær ut de nye bebisene sine, er det rundt juni/juli eller? Eller rettere sagt, når er de tilgjengelige.

Kanskje det hadde vært likegreit og ventet på de nye modellene om det bare var snakk om noen uker...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er nok bra det, men tilogmed den gamle Sharp VHS-spilleren min ser mer moderne ut utseendemessig, så den faller litt bort :P

Når er det egentlig produsentene spøttær ut de nye bebisene sine, er det rundt juni/juli eller? Eller rettere sagt, når er de tilgjengelige.

Kanskje det hadde vært likegreit og ventet på de nye modellene om det bare var snakk om noen uker...
    De "store" modellene kommer nok som regel noe senere - utpå høsten en gang!
    Når det er sagt,så er jo dem rimelig høyt priset i starten da,så hvis man ikke på død og liv trenger de siste funksjonene,så sparer man fort 5-6 lapper på å kjøpe utgående modell!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    De "store" modellene kommer nok som regel noe senere - utpå høsten en gang!
    Når det er sagt,så er jo dem rimelig høyt priset i starten da,så hvis man ikke på død og liv trenger de siste funksjonene,så sparer man fort 5-6 lapper på å kjøpe utgående modell!
    Sant, det var egentlig det som var planen! Er vel det som har skjedd med f.eks Pio´en nå, den kommer vel ikke til å dette noe mer i pris kanskje.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, det var egentlig det som var planen! Er vel det som har skjedd med f.eks Pio´en nå, den kommer vel ikke til å dette noe mer i pris kanskje.....
    Ikke så godt å si,men tror vel neppe den kommer til å gå noe særlig lavere enn 15k som den selges for idag! Når den kom, kostet den vel 22k i begynnelsen!

Mener det var ca sånn i fjor på denne tiden også!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah Ang den Yamahaen, kommer den til å dette noe mer da tro? Hadde den rast ned til 8k f.eks hadde jo ikke valget vært så vanskelig alikevel.....hehe!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah Ang den Yamahaen, kommer den til å dette noe mer da tro? Hadde den rast ned til 8k f.eks hadde jo ikke valget vært så vanskelig alikevel.....hehe!
    3067 for 8 k ??
    Da skal du vere tålmodig tror jeg

Må nok på brukten å lete da ja....

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    3067 for 8 k ??
    Da skal du vere tålmodig tror jeg

Må nok på brukten å lete da ja....
    Ja nei det blir ikke aktuelt hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste tilbudet nå er vel en LX73 på soundgarden til 10k. Henta en på soundgarden for litt over en uke siden selv. Kjempe fornøyd. Kom fra LX71

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Beste tilbudet nå er vel en LX73 på soundgarden til 10k. Henta en på soundgarden for litt over en uke siden selv. Kjempe fornøyd. Kom fra LX71
    Så du synes det var en merkbar forskjell lyd messig fra LX 71 til LX 73 altså?

Kan du beskrive dette litt nærmere eller?

Enig i at 10 k for LX 73 er et knallkjøp:grin:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •