Hvordan få brukt component på RX-V1067

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få brukt component på RX-V1067

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan systemet med å koble bilde og lydkilder sammen funker. Jeg har likevel fått ting til å funke slik jeg vil. Men nå skulle jeg koble min Xbox360 til componeninngangen til forsterkeren. Jeg vil ha dette på f.eks. AV3 og har koblet de tre fargekontaktene til C-componenet INN. Jeg får lyden dit, men jeg har ingen anelse på hvordan jeg skal få componentsignalet gjennom. Jeg får bare wallpaper med xboxlyden.
    Kan noen decode dette gui'et for meg?

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her inne som har koblet component til en nyere Yamahaforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, hmm. Skal gå og se på innstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tuner koblet til component, AV2. input selection på av2 satt til component B. Ingen problemer med bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har vel rgb siden det er en Xbox, jeg har kun gul komposittvideoplugg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er piece of cake! Du må inn i menyen på forsterkeren din, naviger deg til input, finn component video input og sett denne til inngangen du vil ha. Lyd gjøres på samme måte, men da velger du analog/digital audio input.

Ta deg en runde igjennom alle innstillinger på forsterkeren din, så du blir kjent med den.... for det du ikke skjønner, les bruksanvisningen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk på en måte bit av kake. Jeg kobla xboxen til Composit 3 på forsterkeren og da fikk jeg bilde. Måtte da switche om til SD-signal på kabelen. Jeg koblet så tilbake til component 3, fortsatt med sd-signal, og jeg fikk bilde!! MEN det var fortsatt et crappy compositsignal. Dytta så kabelbryteren over til HD-signal (component) og da forsvinner signalet og jeg får svart skjerm. Jævlig irriternede.
    Noen ideer til årsak?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det med kaka... mmMmmm kake...
    Ok, du får bilde og lyd, men kun kompositt bilde. Jeg syns det er rart du fikk kompositt bilde inn component inngangen - når hd-kabelen sto på SD..
    Og ikke bilde når du velger HD... Nå kjenner jeg ikke denne kabelen, jeg har selv hdmi på min 360, men kan det være feil i kabel? kjør den rett i tv om du har innganger til det, evt mål AC med et multimeter og se om det kommer noe signal ut componentkabelen. Du leter vel i et område under 2 volt, og jeg tror det er like stor spenning som i compositen - så du kan sammenligne.

Hvis alt da virker ok må det være input instilling i forsterkeren som er feil...

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett i tv'n funker component helt fint. Prøvde å switche til sd-signal på comp-inngangen der også, men da ble fargene helt feil. Så er vel neppe noe galt med kabelen.
    Så det er nok noe innstillinger på forsterkeren. Jeg har selvsagt trålet bruksanvisningen, men den sier absolutt ingenting om hvordan man skal stille inn de forskjellige kildene. Bare hvor de skal kobles inn. Jeg har funnet noe i menyen om componenet og A/B/C/D inngang, men så ikke ut til å gjøre noe.
    Jeg har funnet det langt lettere å bruke Recievermanageren fra pc'n, men den er ikke akkurat selvforklarende på alt den heller.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke et digram i manualen om hvordan bildesignalet kan sendes ?

Om inget funker... kjøp en Component fra reciver til tv, om reciver har component out. Det børe den ha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •