ny reciever/ valgets kvaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny reciever/ valgets kvaler!

Har freemdeles store problemer med valg av ny hjemmekino reciever, da jeg oppdager "nye" produkt hele tiden... "Alle" sier jo at deres produkt er det beste til mitt høyttaler oppsett, men "alle" kan jo ikke være best? :roll:

Høyttaler oppsettet mitt er som følgende; Suite 2.8, c0.8 og r0.8.

Pris er også en faktor som spiller inn, da jeg har kjøpt ny leilighet og pengene får bein å gå på....

Alternativene jeg har nå er; Denon 3805(ca11k), Yamaha RX-V2400RDS(fått pris på 9k) eller marantz SR-7400(9,5k) eller pioneer VSX-AX3-S(8k).

Er ikke noen prisjakt eller noe, har bare puttet på prisen siden den er avgjørende for mitt valg av forsterker. Denon 3805 er absolutt den dyreste jeg kan strekke meg til, og anlegget kommer til å bli brukt ca 70% til film og 30% til musikk. Forsterkeren må være "sterk" og samtidligt krefter i, da jeg liker litt "trøkk". Har en aktiv sub som hjelper til i bunnen.....

Noe hjelp å få? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt på de andre forsterkerne du nevner, men jeg har Marantz 7300 og er veldig fornøyd. Jeg valgte denne pga den runde og fine lyden til musikk. Den passer veldig bra til mine Mirage høyttalere. Lyden på hjemmekino er også meget bra, med mer enn nok trøkk.

Testet denne mot HK, men syntest at HK ble for skarp i lyden til musikk. HK var på en annen side meget bra til hjemmekino.

Har for øvrig hørt mye bra om Marantz her på Forumet. Mange sverger også til Denon, men det får andre uttale seg om.

Har en kamerat som testet HK, Marantz, Denon og Sony (i priskategori +/- 10K). Han sa valget stod mellom Denon og Sony, men valgte Sony da denne kostet noe mindre. Lydmessig var Denon ikke verdt de ekstra kronene i følge ham.

Lykke til med kjøpet !

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg ha gått for Yamaha'en pga de meget gode allround egenskapene. Den spiller musikk og kino like bra...

Etter det kommer nok denon på min liste...

Lykke til

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg valgte Marantz, og er svært fornøyd. mange merker er gode på enten musikk (det være seg i stereo eller flerkanals) eller film; Marantz er svært god på begge deler.

(har allerede bestemt meg for at min neste receiver skal være av merket.. *drumroll* Marantz)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel egentli nesten bestemt meg for yamahaen... Dels fordi den lokale expert-butikken selger de, og fordi den kommer bra ut kostnadsmessig i budsjettet mitt.... Mer penger å bruke på andre ting 8)

Og viser det seg at den er for svak til å drive frontene skikkeligt, kan en jo alltids kjøpe en pent brukt rotel eller no....

Marantz er fristende, det er denonen også... Kommer en og henter Nadene mine på lørdag, så mandag blir handledag :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K 630 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte forresten å tenke på en ting... Synst å huske at jeg leste en eller annen plass på forumet her at yamaha 2400 snart skal gå ut, og at det skal komme en mye bedre etterkommer?
    Eller er det bare jeg som roter?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2500?

Vet du når den kommer, og om den blir mye dyrere?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp det kommer en Yamaha 2500 som erstatter for 2400

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra en har et skikkeligt forum som dette her der en kan få hjelp og tips! :lol:

Søkte litt på nettet, og fann ut dette her om den nye yamaha rx-v2500:

http://www.audioholics.com/cedia/ced...00receiver.php

Virker som om den er en del bedre enn den "gamle" rx-v2400.
    Ser prisen er 999$, det samme som rx-v2400 er priset til.... Og release i USA i begyndelsen av oktober...
    Blir spennende å se hva prisen blir i norge, og når den kommer....
    Blir vel verdt å vente på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver

Hei Hei

Her har du ett vansklig avlg . Hvis du har en sub som hjelper til hadde jeg valgt Marant evt Denon3805. Marantzen har mye i toppen og en flott mellomtone. Dette er en fin fin forsterker som gir mye gode musikk opplevelser. Men Denonen er mye mer avansert og har en knallbra forforsterker del (synes jeg). Dette gri mulighet til å kjøpe på ett bra effektrinn senere, (noe jeg har gode erfaringer med). Du har sikkert en masse muligheter på begge reciverne som du ikke vil benytte deg av? Dagen recivere er jo pakket med alt mulig dilldall. Denon3805 er en kjempe forsterker med store oppgraderingsmuligheter og en kjempe lyd på hjemmekino. Prøv den med høytalere som BWdm604, Dali Concept8 eller div JM lab høytalere og du vil bli positivt overrsket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz kommer også snart med nye receivere med DVI switching (eller HDMI husker ikke helt). Kan være noe å vurdere hvis man har prosjektor eller plasma. Og med romkorrigering.

Har forøvrig selv Yammy 2400 som jeg storfornøyd med. Denon 3805 stod høyt på lista med var ikke tålmodig nok til å vente før den kom i butikken.

Ellers var det noen kjekke funksjoner ser jeg på 2500 vs. 2400 så personlig hadde jeg nok ventet på 2500 hvis du skal ha yamaha.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harol Skrevet: 21/09/2004, 22:15 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Marantz kommer også snart med nye receivere med DVI switching (eller HDMI husker ikke helt). Kan være noe å vurdere hvis man har prosjektor eller plasma. Og med romkorrigering.

Har forøvrig selv Yammy 2400 som jeg storfornøyd med. Denon 3805 stod høyt på lista med var ikke tålmodig nok til å vente før den kom i butikken.

Ellers var det noen kjekke funksjoner ser jeg på 2500 vs. 2400 så personlig hadde jeg nok ventet på 2500 hvis du skal ha yamaha.
    En liten smule OT mtp bilde, men...
    harol eller andre.
    Jeg driver også og ser etter en ny receiver. Hadde vel egentlig kunnet tenkt meg en Denon 3805, men så så jeg at Yamahaen hadde konvertering av S-video til komponent noe som ville passe meg godt da jeg kun har S-video ut på satelitt tuneren min og må benyte dette til projektoren. Har du prøvd denne muligheten og blir bildet mye bedre? Har Yamahaen noen muligheter for justering av bildet, eller oppskalering av det progressive signalet? Takk for hjelpen.

Vel, etter å ha funnet manualen ser jeg at det kun er snakk om konvertering av signalet, da er det jo ikke så aktuelt, men man slipper flere kabler til projektoren og det kan jo i og for seg være en fordel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •