Integrert forsterker til System Audio 1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Alex_de_Large sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert forsterker til System Audio 1750

Hei alle!

Som trådens navn sier, trenger jeg anbefaling til integrert forsterker til System Audio 1750 høytalere. I dag drives disse av Yamaha RXV1900. Dette er en god kombinasjon på film, men føler det mangler noe på musikk.

Kilder - Sonos og Pioneer BDP-51FD via DacMagic

Hva jeg hører på - Mye 60-70 talls musikk (Neil Young, Pink Floyd, Rolling Stones) ellers noe nyere musikk, men først og fremst rock.

Ønsker:

- Skal kunne brukes som effektforsterker på film (uten masse jobb)
    - Skal gi god lyd på lavt volum

Disse har jeg til nå hørt på:

- CAMBRIDGE 840A v.2
    - DENON PMA-1510AE
    - Hegel H100 SE

Ellers ser jeg for meg en max pris på ca 13 500kr (skattepengene), men helst under 10 000 kr.

Ellers er jeg åpen for bruktkjøp.

Håper på mange gode forslag!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har disse høytalerene i mitt anlegg nr 2 og har prøvd de på litt forskjellig. Klarer du å ytdype litt mer hva du savner? Gjør det lettere å anbefale. Abrahamsen v 2.0 oppgradert vil være en ypperlig match om du liker litt fyldig og musikalsk klang. Med litt fet og god lyd f.eks. Den har prossessor ingang også . Så kanskje vert en lytt,

Hva syntes du om Hegel h100 feks? Bruker selv h200 på mine for øyeblikket.

Newcomer Alex_de_Large sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen!

Fyldig og musikalsk kan på mange vis beskrive hva jeg mangler. Så tror absolutt denne kan være verdt en lytt eller to! Har glemt bort Abrahamsen litt, siden de selges på Elkjøp og ikke på de hifibutikkene jeg vet om.

Ellers har jeg hørt på Hegel H100 2 ganger.

Gang nr 1 i lytterom med SA Explorer Master - klarte og dra disse høytalerene bra i forhold til pris, men vanskelig å få noe kjempe bra inntrykk.

Andre gang i butikk med SA Mantra 60 (kan ha vært 30) - bra trykk, men føler denne kan bli litt lys for meg.

Men hvordan er det med krefter i Abrahamsen v 2? Ser at den er på 75W i 8 ohm. Men er jo samtidig på 16kg. noe som er identisk med H100.

Ellers vil jeg gjerne ha tips på andre forsterkere med lignende lydsignatur.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex_de_Large
    Fyldig og musikalsk kan på mange vis beskrive hva jeg mangler. Så tror absolutt denne kan være verdt en lytt eller to! Har glemt bort Abrahamsen litt, siden de selges på Elkjøp og ikke på de hifibutikkene jeg vet om.

Ellers har jeg hørt på Hegel H100 2 ganger.

Gang nr 1 i lytterom med SA Explorer Master - klarte og dra disse høytalerene bra i forhold til pris, men vanskelig å få noe kjempe bra inntrykk.

Andre gang i butikk med SA Mantra 60 (kan ha vært 30) - bra trykk, men føler denne kan bli litt lys for meg.

Men hvordan er det med krefter i Abrahamsen v 2? Ser at den er på 75W i 8 ohm. Men er jo samtidig på 16kg. noe som er identisk med H100.

Ellers vil jeg gjerne ha tips på andre forsterkere med lignende lydsignatur.
    Hei. Ja den er 2x75 W men det er vel derfor jeg skrev upgraded eller "UP" som det heter. Husker ikke helt hva som var forsjellen, om det var dobbelt opp med kondensatorbank eller større strømforsyning. Men den er en god del kraftigere en den vanlige som ikke heter UP.

Forsterkere med lik signatur har du selvsagt Electrocompaniet, men dette koster en god del mer. Har forøvrig en 2x70W effekt forsterker fra EC ( AW 70 ) som driver disse høytallerene veldig bra og Abrahamsen har mye av samme lyd. Har enda ikke bestemt meg om jeg skal bruke den eller Hegelen på de, da Hegelen fort kan bli litt mye i øvre mellomtone. Men må prøve dette når jeg får satt opp anlegget hvor det skal stå.

Tror ikke du skal være så redd at de selges på Elkjop, de er noe av det beste du får i denne prisklassen .

Primare er jo ett merke som er kjent til å være en veldig god match med System Audio, men usikker på om de har forsterkere med prosessor inngang. Kanskje effektblokk fra de kan være noe ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •