Oppgradering av Electrocompaniet ECI 3???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av Electrocompaniet ECI 3???

Hei.

Leste borti en her inne som oppgraderte sin ECI3 og ble helt frelst, ble litt nysgjerrig på dette. Sendte mail til ECS Holding om info om hva de gjorde, og han skrøt veldig av oppgraderinga, synes min er litt slank i bassen og ikke riktig så full av punch som jeg hadde forventa, og ifølge han skulle o.g. bøte på mye av dette. Skal sende min når jeg har fått svar fra de om div.

Så, er det noen her som har oppgradert sin ECI-3 og vil si noen ord?? Er spent på om o.g er så god som det kan virke...

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne Vegar
    Hei.

Leste borti en her inne som oppgraderte sin ECI3 og ble helt frelst, ble litt nysgjerrig på dette. Sendte mail til ECS Holding om info om hva de gjorde, og han skrøt veldig av oppgraderinga, synes min er litt slank i bassen og ikke riktig så full av punch som jeg hadde forventa, og ifølge han skulle o.g. bøte på mye av dette. Skal sende min når jeg har fått svar fra de om div.

Så, er det noen her som har oppgradert sin ECI-3 og vil si noen ord?? Er spent på om o.g er så god som det kan virke...

Lurer veldig på dette jeg og, men ser at det ikke har vært noen svar i denne tråden.. Noen som har gjort dette? Jeg må uansett fikse volumpotmeteret og vurderer å ta en oppgradering i samme sleng. Men må jo være ganske mye forskjell for at jeg skal "gidde" å bruke over 3000,- på dette tilsammen når de ikke blir solgt for mer enn 6000,- (max) brukt!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært borti ECI-3 - men har ellers hørt en del andre EC-bokser både før og etter oppgradering. Bl.a. ECI-4, AW100 og AW120 - og på disse har oppgraderingen resultert i en tydelig hørbar forandring. Til det bedre etter min smak - med en tightere og mer dynamisk spillestill. Tilsynelatende slankere bass - men det er bare fordi en tightere og mer kontrollert bass har erstattet den noe fyldige, men ukontrollerte litt romlete, bassen jeg opplever at i hvert fall de mindre EC-forsterkerne har.

Om det er verdt pengene? Vanskelig å si. Jeg har en AW100 DMB stående - og med en prislapp på oppgraderingen på 3.500 kroner hos ECS Holding - med frakt nærmer man seg fort det en slik forsterker koster på bruktbørsen - så jeg vet ikke jeg..... Ligger på is foreløpig - det er alt jeg kan si. Jeg ville kan hende latt høyttalerne ha et ord med i laget her. Med en par bassfattige og litt pågående høyttalere à la de små og svært lettdrevne Epose'ene mine, tror jeg at jeg står over. Broren min oppgraderte sin ECI-4 - som han bruker sammen med et par gulvstående og relativt slagkraftige høyttalere - og der kan man virkelig snakke om kvantesprang. En helt annen punch og dynamikk - så der vil jeg si at oppgraderingen var verdt pengene.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg har ikke vært borti ECI-3 - men har ellers hørt en del andre EC-bokser både før og etter oppgradering. Bl.a. ECI-4, AW100 og AW120 - og på disse har oppgraderingen resultert i en tydelig hørbar forandring. Til det bedre etter min smak - med en tightere og mer dynamisk spillestill. Tilsynelatende slankere bass - men det er bare fordi en tightere og mer kontrollert bass har erstattet den noe fyldige, men ukontrollerte litt romlete, bassen jeg opplever at i hvert fall de mindre EC-forsterkerne har.

Om det er verdt pengene? Vanskelig å si. Jeg har en AW100 DMB stående - og med en prislapp på oppgraderingen på 3.500 kroner hos ECS Holding - med frakt nærmer man seg fort det en slik forsterker koster på bruktbørsen - så jeg vet ikke jeg..... Ligger på is foreløpig - det er alt jeg kan si. Jeg ville kan hende latt høyttalerne ha et ord med i laget her. Med en par bassfattige og litt pågående høyttalere à la de små og svært lettdrevne Epose'ene mine, tror jeg at jeg står over. Broren min oppgraderte sin ECI-4 - som han bruker sammen med et par gulvstående og relativt slagkraftige høyttalere - og der kan man virkelig snakke om kvantesprang. En helt annen punch og dynamikk - så der vil jeg si at oppgraderingen var verdt pengene.

Hei.

Ja legger det på is for nå jeg og, men tenkte å levere inn for å fikse volumpotmeter. Snakket med Thomas på ECS Holding og Servicekompaniet i Oslo angående dette og forklarte problemet mitt. Thomas sa det jeg trodde han skulle si med at det faktisk var volumpotmeteret og dette var ikke problem å fikse og han regnet bare med de måtte ta en liten service på det som tok ca en time (800,-) Dette er jo en veldig "ok" pris. Så fikk jeg nettopp svar fra Servicekompaniet :
    Hei.
    Om det ikke skurrer i lyden når du skrur på volumepotmeteret er dette ok.
    Hvis det skurrer ved lavt volume og blir borte når du skrur opp høyt er det
    sannsynelig høyttalerrele problemer. Uansett bør den ha en service og dette
    produktet ligger på ca 2000,- dog ikke med bytte av vol.pot.

Dette er jo endel dyrere ja. Er det mulig med så mye forskjell. Er jo ikke tvil hvem jeg velger og det var i tillegg mye bedre service hos ECS... Jeg bor i Oslo og hadde jo egentlig foretrukket å levere det til noen her, men kjører heller den ekstra distansen til Lillestrøm for å få den fikset skikkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •