Cambridge Azur 650R eller 840A v.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Azur 650R eller 840A v.2

Hei,
    jeg skal bytte ut både stereoanlegget og hjemmekinoanlegget med ett system.

Har i utgangspunktet tenkt å beholde mine gamle Dali Concept 6 høyttalere (tror jeg det er).

Er godt fornøyd med Cambridge fra tidligere, og skal derfor ha Azur 751BD som kilde.

Da kommer spørsmålet, skal jeg gå for en ren stereoforsterker (Azur 840A v.2) eller en receiver (Azur 650R)?

Jeg vil ikke fylle stua med høyttalere og kommer foreløpig kun til å kjøre 2-kanals stereo også når jeg ser film, og da er det vel ikke mye poeng med 650R.. Hvis jeg senere skal komplettere med en subwoofer så blir det selvsagt vanskelig med 840A v.2, men da kommer jeg nok heller til å gå for større fronthøyttalere hvis jeg savner trykk i bunn. Jeg spiller uansett på svært moderate volumer til vanlig, og synes Cambridge/Dali-kombinasjonen har fungert bra til dette.

En funksjon som jeg ønsker er å kunne forsinke lyden slik at lyd og lepper kommer i sync på DVD-er der hvor dette er et problem, det kan man jo på 650R, men har 751BD eller 840A v.2 muligheter for dette?

Tilbakemeldinger mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke er noen som kjenner akkurat disse forsterkerne, så tar jeg imot generelle råd også..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp stereo om det er det du skal bruke og ikke har planer om surround. Da får du gjerne litt mer for pengene. 840A går for å være meget god. Delay på lyd kan du sjekke manualene deres for å finne ut av.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ferd med å gå over til Stereo selv, men kommer til å beholde surround receiver.
    Grunn til det er ps3,get hd boks og stuepc, alle med hdmi.
    Kommer kanskje til å legge til en senter for filmer, og da er det bedre med surround receiver.
    Biamp muligheter gjorde også susen med mine nåværende høyttalere

Dette er mine prioriteringer, de er ikke de samme som dine.
    Og hvis du skulle tenke for eksemplel pioneer lx53 receiver og lx54 3d bluray spiller, så ender du opp på 10000,-, noe osm må sies å være en grei pris.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig gått for 840. Dette er en meget habil forsterker, som du lett vil få solgt om du en gang skal over til surround igjen. Når det gjelder forskjellen på 840 og 650, vil du få mer utbytte med 840, da den er kraftigere, og er dedikert stereo. På generelt spørsmål om stereoforsterker og reciever (regner med du mener surroundreciever), så har de to svært forskjellige prosessor. Jeg har selv, etter å ha testet, gått fra surround til stereo når jeg solgte meg ned på kinolyd og opp på stereo.
    Sub skal heller ikke være noe problem å koble til, da 840 har pre-out.
    Det er å anbefale tilkobling med stereo fra forsterker til sub når man kjører stereo, i motsetning til LFE fra surroundreciever. Kjør på, kjøp 840!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er litt usikker på hva som menes med siste linje i siste innlegg. Koble pre-out fra 840 til sub? (I tillegg til å koble på fronthøyttalerne på høyttalerutgangene så klart).

Og da er jeg over på et annet spørsmål også, hva vil lønne seg her, koble digitalt eller analogt mellom spiller for forsterker? Ser for meg at denne spilleren kanskje gjør en bedre digital-analog konvertering enn det forsterkeren gjør..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunms
    Takk for svar. Er litt usikker på hva som menes med siste linje i siste innlegg. Koble pre-out fra 840 til sub? (I tillegg til å koble på fronthøyttalerne på høyttalerutgangene så klart).

Og da er jeg over på et annet spørsmål også, hva vil lønne seg her, koble digitalt eller analogt mellom spiller for forsterker? Ser for meg at denne spilleren kanskje gjør en bedre digital-analog konvertering enn det forsterkeren gjør..?
    Gå for 840A. Har denne selv og den gjør en meget god jobb i stereo.
    Den kan brukes som effektrinn til fronter ved filmbruk og som vanlig stereoforsteker når du hører på musikk. Du må ha en reciever med Pre-out vis du skal få til dette.

Å koble sub på denne skal ikke by på problemer da du justerer delefrekvens og volum på selve subben.

840A har ikke innebygget DAC, så det kan nok være greit å gå for ekstern DAC til musikkspilling. Cambridge DAC Magic er god til prisen.
    Selv bruker jeg 840C og har mulighet for å bruke den innbygde DAC til flere kilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •