Stereoforsterker til +/- 10 000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Omtrent alt er halv pris i statene. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kikket litt på emotiva... Ser at det er 2 forskjellige effekter der; monoblokk og 2/3 kanalsforsterker. Hva er forskjellen?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt 11 000,- tilgjengelig akkurat nå hadde jeg løpt og kjøpt den Hegel'en som ligger på sentralen selv, så fornøyd er jeg med min!
    Du får ikke noe i nærheten til 11K nytt ihvertfall og den skulle spille som du beskriver....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hadde jeg hatt 11 000,- tilgjengelig akkurat nå hadde jeg løpt og kjøpt den Hegel'en som ligger på sentralen selv, så fornøyd er jeg med min!
    Du får ikke noe i nærheten til 11K nytt ihvertfall og den skulle spille som du beskriver....
    Enig! Hegelen er et kupp :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    kikket litt på emotiva... Ser at det er 2 forskjellige effekter der; monoblokk og 2/3 kanalsforsterker. Hva er forskjellen?
    Monoblokk = 1 kanals
    De andre er som du sier 2, 3 eller 5 kanals

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge forsterleren er som nevnt nøytral slik som britiske forsterkere ofte er. Dersom du har hørt Naim eller Arcam kan du forvente deg et lignende lydbilde med Cambridge'n.

Det positive med disse er at de låter... Ja, ganske nøytralt. Det negative kan være at det føles som om de er litt for mye temmet.

Jeg har forøvrig hatt en Arcam forsterker tidligere og var veldig fornøyd med den!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en Bladelius Tyr til 10k på hifisentralen. Det er en meget god forsterker. Hadde sterkt vurdert den hvis jeg skulle bruke 10 000 på stereoforsterker. Topptestet i hjemmekino og hifi & musik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til Hifiklubben idag, da jeg tilfeldigvis kjørte feil (Satt i min egen verden) og havnet utenfor resonans. Gikk like så greit inn og snakket med de. Har nå lyttet til Roksan M2. Er usikker, da jeg ikke helt fikk den lyden jeg hadde forestilt meg, men dette er sikkert på grunn av høyttalerne som den ble testet på(Klipsch Reference serien og en til jeg ikke husker navnet på). M2'en var litt i det dyreste laget, men jeg skal innom igjen på lørdag og høre på K2. Hvis det blir Roksan, så blir det en effektforsterker i tillegg... Skal fortsette å høre rundt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Hifiklubben idag og hørte på Cambridge 840 og Nad 375... Høyttalere dette ble testet på var Dali Lektor 6/8 og Mentor 6, samt B&W 683. Konklusjonen min var at Cambridgen hadde den klare lyden jeg ønsket men manglet en del bass i bunnen. Følte jeg ville ha litt mer fundament. Når vi testet NAD'en så var det mye mer bass, og mer krefter i bunn. Den hørtes kul ut, men manglet litt oppløsning. Den var ihvertfall mye bedre enn Onkyoen min. Så det jeg egentlig var på jakt etter, er oppløsningen og fylden til Cambridge, og punchet til NAD. Ble da anbefalt å høre på NAD M3, da denne kunne tilfredstille mine lydønsker. Skal bestille demo av denne, så får jeg se. Isåfall blir det nok bruktkjøp da 18k er litt vel mye for øyeblikket...

Hva mener folket om NAD M3?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt forsterker! Var en på forumet her som nylig hadde lagt ut en strøken Hegel H200 til salgs. Var å hørte på H100 på Soundgarden idag, og lyden var helt enorm. Luftig og fyldig lyd, samt stålkontroll på bassen. Er veldig spent på hva den sterkere H200 Kan prestere!

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en knakende god forsterker!
    (Ja, jeg er partisk, men dog )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Hegel H200 er en helt konge forsterker, så har den HT utgang og sånn den kan brukes til ren effektforsterker i fremtiden:-D

Jeg hadde definetivt kjøpt H200 hvis jeg hadde prioritert stereo forran surround

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Da har jeg bestilt forsterker! Var en på forumet her som nylig hadde lagt ut en strøken Hegel H200 til salgs. Var å hørte på H100 på Soundgarden idag, og lyden var helt enorm. Luftig og fyldig lyd, samt stålkontroll på bassen. Er veldig spent på hva den sterkere H200 Kan prestere!
    Gratulerer ja, denne forsterkeren er ett kupp selv til 20 000 spørr du meg. Definetivt den beste integrerte forsterkeren jeg har hørt rundt 20k, spesielt med gode kilder.

Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått prøvt den.

BTW den låter bedre etter at den har vært påslått ett par timer, selv har jeg den på som regel hele dagen da den bruker minimalt med strøm om du ikke bruker den. Mye det samme som en 60w lyspære. ( Sett den i mute )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Planen nå er å skaffe en Hegel HD10 Dac og koble denne mot Squeezebox. Var og hørte på høyttalere og ble frelst da jeg hørte System Audio Mantra 60... Utrolig flotte høyttalere med imponerende bass. Måtte faktisk spørre selger om det var subwoofer tilkoblet... Så de har definitivt bassen jeg var ute etter. Kan være jeg går til innkjøp av disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv mantra 60, hørte disse med hegel H200. Fikk nesten lyst å kjøpe en nå8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •