Cayin 252b som effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cayin 252b som effektforsterker?

Jeg har en Yamaha RX-V663 og er egentlig på utkikk etter en effektforsterker å koble til denne. Jeg har derimot fått et godt tilbud på en Cayin 252b, og lurer på om jeg kan koble denne til min reciver som effektforsterker?

Test og info om Cayin 252b:
    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Cayin 252B integreret stereoforstærker

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo fungere - på et vis. Men dette er ikke slik en ellers utmerket integrert forsterker skal brukes - i hvert fall ikke på permanent basis. Cayin 252b skal ikke (mis)brukes på denne måten. Et dedikert effekttrinn er det du skal ha - ikke en integrert forsterker. Med det oppsettet du legger opp til her, får du to forforsterkere i signalveien - og betaler ekstra for det. Helt unødvendig - og lydforringende.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    252b har ikke preout/main inn terminaler, så som ulf-B sier vil det være en veldig dårlig ide å bruke denne. Om du vil bruke en integrert forsterker som effektforsterker må du ha en der har main inn terminaler, som mange Nad har, da kobler du direkte fra Preout på din receiver til main inn på den integrerte og den fungerer nå som effektforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •