Ingen lyd i høyre kanal!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd i høyre kanal!!!

Et eller annet skjedde med forsterkeren min her om dagen. Jeg har en hjemmesnekra sub som jeg ikke har bassreflexrør i, men et hull der tilslutningspanelet skal være. For å få høyere lyd har jeg tatt ut tilslutningspanelet, som bare ligger tilkoblet oppå suben. Det var da det skjedde: + og - ledningene fra elementet kom borti hverandre. Dette har skjedd mange ganger før uten at noe har skjedd, men denne gangen ble det stilt på høyre kanal fra forsterkeren :!: :!: :!:

Har skrudd opp og sjekka sikringene, men de er i orden. Har prøva suben på venstre kanal, og da virker den!

Hva har skjedd? Er det noe som jeg kan fixe selv, eller må jeg ha den på verksted (noe som ikke lønner seg!!?)

Forsterkeren er en 20 år gammel Pioneer stereoforsterker 2x50w i 8 ohm.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok kortslutta greia........

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Huff, da må jeg nok kjøpe meg en ny Denne gangen blir det nok en hjemmekinoreciever. Vet om en som har en Onkyo fra 97-98 som kostet 8-9000 kr ny. Er dette et godt kjøp? Hvor mye må jeg gi for en sånn en :?:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6-7 år gammel receiver er vel ikke verdt sååå mye.. Misforstå meg rett, det kan godt være en grei receiver, men prisene på hjemmekino receivere har gått kraftig ned de siste 6-7årene. Tipper ett sted mellom 1k og 3k avhengig av utstyr ol. Husk at nå får man hjemmekino receivere nye til overkant av 3k og de nyeste har endel til som kan være greit å ha, f eks dts es osv.

Mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her: http://www.avforum.no/pp-classifieds...=13&page=1

Det er en god forsterker. Det eneste jeg har hørt kan være med de er software som henger seg. Det skal imidlertid ikke være håpløst og betyr lite for driftssikkerheten. De har ellers en svært fin klang som slår det meste i sin prisklasse på kvalitet selvom det nok finnes kandidater i prisklassen som trekker et litt lenger strå på ren råstyrke. (i den grad man finner råstyrke til 10k). Den hadde vel en nypris på rundt 10k som sine etterkommere vil jeg anta.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i granskauen skal du kjøpe en reciver til subben din? Kjøp heller en SF2500 fra eltek og få et mye bedre resultat...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liksom tenkt å utbedre til surrouond-anlegg etter hvert :!: :!: Derfor skal jeg kjøpe en reciever. Den gamle forsterkeren kan jeg bruke til å drive suben min når jeg får meg en reciever!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •