"Ratt" på effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Ratt" på effektforsterker?

Har fått tak i en cv cxa-10 for å bruke som effektforsterker på min nad c372. Har ikke koblet opp enda. Ser at effektforsterkeren har 2 ratt/pot`er på fremsiden. Hva stiller man med disse? Og er det noen "anbefalt" setting? Etter som jeg har forstått så justerer man volumet på forforsterkeren og ikke på effektforsterkeren?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett volum på max på effektforsterkeren, det er det som er 0-nivå (valigvis).
    Bruk forforsterkeren til justering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk! Ser at skalaen går mot 0 mot høyre, altså motsatt av det "vanlige". Betyr det at du mener at den skal stå helt mot høyre(0) eller til venstre?

Og hvordan skal jeg koble på min nad for å bruke den som forforsterker, bilde av baksiden:

Beklager nybegynner spørsmålene, men vil gjøre det riktig første gang)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Malcolm
    Ok, takk! Ser at skalaen går mot 0 mot høyre, altså motsatt av det "vanlige". Betyr det at du mener at den skal stå helt mot høyre(0) eller til venstre?

Og hvordan skal jeg koble på min nad for å bruke den som forforsterker, bilde av baksiden:

Beklager nybegynner spørsmålene, men vil gjøre det riktig første gang)
    Ta bort brua som sitter over "pre out 1" og "main in" og koble effektforsterkeren til "pre out 1"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk! Skal jeg bruke koblingen under pre out på nad`en også? Eller er det kun en ledning fra for til effektforsterker? På cv`n står det ch 1 input og link og ch 2 input og link. Skal det kun ledning fra pre out på nad til ch 1 input på cv?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Malcolm
    Ok, takk! Skal jeg bruke koblingen under pre out på nad`en også? Eller er det kun en ledning fra for til effektforsterker? På cv`n står det ch 1 input og link og ch 2 input og link. Skal det kun ledning fra pre out på nad til ch 1 input på cv?
    Altså: Du må ta en vanlig phono kabel (hvit og rød plugg)
    Den skal kobles på "Pre Out 1" på NAD-forsterkeren (du må fjerne den sorte brua som sitter der ifra før)

Så skal andre enden av phono kabelen kobles til hvit og rød plugg under der det står "input" BÅDE PÅ CH 1 OG CH2. En over og en under streken.

Jeg antar at "LINK" er om du skal vidreføre signalet til enda flere effektforsterkere.

Lykke til =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •