Yamaha RX-V767 - 5.1 + presence i HD-Codec - Funker ikke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX-V767 - 5.1 + presence i HD-Codec - Funker ikke?

Prøvde å søke etter en lignende tråd, uten hell.

Problem: Jeg har en Yamaha RX-V767. Jeg prøvde å få til presence og surr. på sida, altså 7.1 + presence. Dette ville IKKE fungere ved HD-codec'ene fra blu-ray spilleren min. Uansett hva jeg gjorde, ble det vanlig 5.1 uten presence. Når jeg dog tok på Cinema DSP, kom presence, men codec'en gikk over til vanlig DTS(ikke HD).... Frustrerende!

Er det slik at jeg ikke kan få 7.1 + presence i HD-codec?

Lyd og bilde skriver: "I likhet med Pioneer har også Yamaha virtuelle høydekanaler, som fungerer selv om du har koblet til ekstra bakkanaler (7.1). Nytt på årets modeller er dessuten at DSP-funksjonene fungerer med HD-lydformatene DTS HD Master Audio, Dolby TrueHD og multikanals PCM."

Velutstyrt og veloppdragen | Lyd & Bilde

Noen som har peiling?

Newcomer Lokee sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nok ikke brukt bak kanaler og presence samtidg. Da må du koble til ekstra effekt forsterker som driver enten bak eller presence.

Reciveren din støtter 7.1 dvs 5.1 + 2 ekstra bak (7.1) eller 5.1 + 2 presence (7.1) begge deler med totalt 7 høytalere. Du kan koble til bak på reciver presence og bak høytalere samtidig, men reciver vil kun spille en av de om gangen etter som hvilken mode du kjører.

For å få 7.1 + presence (9.1) trengs ekstra effekt tilkoblet pre out.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alright!

Skjønner da utifra svaret ditt at jeg må velge mellom presence og ekstra bak-kanaler, om jeg ikke tilfører ekstra effekt.

Hva gjør jeg om jeg ønsker å kjøre kun 5.1 + presence med HD codec/lyd? Prøvde på dette også, men fikk det ikke til skikkelig..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn at Presence ikke fungerer sammen med HD?

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet??

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zero
    Ingen som vet??
    Jeg har en RX-V2067 og har nettopp fått nye høyttalere, og har da noen til "overs". Har da koblet opp til 9.1, men det er vel bare 3067 (tror) jeg som kan spille 9.1 på en gang.pluss de to største Yamahaene Z 7 og Z 11
    På min 2067 må jeg velge mellom 7.1 = ext surround må aktiveres. til EX/ES...eller 5.1 med presence.
    Dette skjer ved at jeg går fra Straight=7.1 til Cinema DSP mode....da kommer presence høyttalerne fram, og de to bakerste Surround back kobles bort.
    Og såklart det funker i HD....med Blu-ray...:-)

Men hva jeg synes om presence kontra 7.1.....vet jeg ikke ennå....the jury is still out...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig, takker for et klart og konsist svar

Kommer til å teste en gang til, bare for å sjekke at jeg har gjort alt rett.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Zero
    Endelig, takker for et klart og konsist svar

Kommer til å teste en gang til, bare for å sjekke at jeg har gjort alt rett.

Innstillingene i set up skal være normal 7,1, det står at det switcher automatisk....
    hvis du ikke kommer tilbake til 7.1, så kan du trykke på surroundknappen som gir deg ProLogic Movie.....
    akkurat dt komme litt an på hva slags kilde du har...surround eller stereo....
    Ellers så synes jeg at med Yamaha'n så får jeg mer ut av lyden ved å se på CSI (TV Norge) eller Criminal Minds (TV2) i ren Stereo....det gIr mer "surround
    følelse" enn med ProLogic, som jeg egenlig aldri har likt...hadde HK avr 255/460 før og tror jeg savner surround følelesen som Logic7Movie ga...
    Men man kan ikke få alt her i verden..:-) Lykke til...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •