1stk sub ut VS 2stk sub ut? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Satt å justerte litt i dag for gøy.... Jeg har plassert sub ved siden av frontene, en på hver side av rommet. Kansje 3 meter i mellom h/v. Trodde fasen da skulle stå likt på begge, men av en eller annen grunn virket det som det motsatte fungerte bedre?? La det være sagt jeg ikke har eksperimentert veldig mye. Ble bare overrasket da jeg trodde fasen kun endres on de spiller imot hverandre og ikke likt fremmover?

Det hele er også plassert ca 50cm fra veggen og ut i rommet samt ca 30 cm fra sideveggene. Men med dette oppsettet føler jeg at lytteposisjonen som jeg har, ca 3-4 meter unna høytalerne, får et slags dødpunkt for bass? Stuen er L formet hvor høytalerne står inne i den korte enden av L\en om dere er med... Så er kinostolene i det området hvor jeg får den lange delen av stua på den ene siden... Kronglete fortalt men... Noe tips til hvordan plasseringene vil påvirke lyden? Sett bort fra demping og møbler osv... Subbene har bassrefleks i front samt bak på 99.36 høytalerne.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bass er vanskeligt, derfor skal subwoofere stå der de spiller bedst, ikke der man vil ha de skal stå.
    Kanskje de spiller bedst rett bak din lytteposisjon, eller i hjørnene med elementene pekende innover i rommet? Sett en subwoofer der hvor du sitter, krab rundt på gulvet og lytt etter der den kraftigste bass er, der skal subben stå.
    Du er nødt til å eksperimentere med plaseringen, der er sjeldent noen fasit.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •