Pioneer SC-LX85 ! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 256
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det var stilt her, ja:?

Har derfor sjekket selv. 75 og 85 har samme DAC og samme forsterkermoduler. Imidlertid har LX85 ørlite større trafo, noe som gir den 10 Watt mer.

Ellers har 85 visstnok en annen THX klassifisering. Og en ting som er verdt å merke seg er at LX 75 ikke har multichannel inn i motsetning til LX85, for hva det måtte bety. De gamle DVD multispillerne som ikke kodet SACD og DVD-Audio over HDMI, er vel snart historie. Ellers er det bagateller. Ingen har kunnet påvise noen forskjell i lydkvalitet mellom disse. Nå benytter jeg også eksternt effekttrinn til frontene, så har bestlit LX 75
    Er vel bare LX 85 som har RF fjernkontroll også (den oser litt mer kvalitet),pluss at den har mulighet for biamping av senter - mener at LX 75 ikke har den muligheten!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det var stilt her, ja:?
    . Ingen har kunnet påvise noen forskjell i lydkvalitet mellom disse.
    Hvor har du lest det? LX-75 må vel være et kjempekjøp om så er tilfelle?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soBEEit
    Hvor har du lest det? LX-75 må vel være et kjempekjøp om så er tilfelle?
    Det er flere tråder om disse receiverne. Her er en av dem, hvor jeg siterer et innlegg som beskriver forskjellene. Som altså dreier seg om funksjoner, ikke lyd.

There is no real difference in sound performance other than the LX85 has a slightly larger Power Supply which gives it an extra 10W RMS per channel output which gains it the THX Ultra certification. They have the same Op Amps, DACs, Amps, 32 bit internal sample size, etc.

The key differences are in functionality and features. For instance the LX85 has pre amp phono inputs for the amp channels so that you can use an external processor, and an RF remote control (that sells for £400 on its own) and would allow you to control an amplifier that is hidden away in an equipment room in a professional home cinema installation.....

Pioneer - SC-LX75 vs SC-LX85 I cant tell the difference !!! | whathifi.com

Men husk at prisforskjellen ikke var så stor tidligere. LX 75 kostet 16K til å begynne med. Så kjempekjøp, ja utvilsomt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører jeg "factory reset" på LX75?

Edit: Problem løst....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt merkelig spørsmål kanskje men er det en måte og slå av at menyen viser seg på tv/pj på lx85?

RF kontrollen har display informasjon nok og med ATI sine shitty drivere så tilter pcn når recievern skifter over til osd.

Hadde verdt flott og ikke måtte reboote om jeg ønsker og flippe subben over i pluss modus og tilbake.

Bare presiserer at dette er ikke problem hos recievern men pc-driver relatert

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke en løsning for deg, men personlig så har jeg i flere år unngått PC relaterte problemer ved å kjøre bilde fra PC rett i skjerm. Dette fordi jeg i starten hadde en del problemer med bildet via Pioneer AX4ASi. Husker ikke helt hva det var.

Mulig du får slått av OSD hvis du bruker Source Direct modusen. Går du over i Pure Direct så mister du bildet helt. Med Source Direct så mister du nok også romkorreksjon vil jeg tro, samt mulighet for å ekspandere 5.1 lyd til 7.1 for eksemper. Det er Pure Direct med bilde på en måte, bare ikke med like god og ren lyd.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo helt mulig løsning det og kjøre bilde rett til displayet men syns jeg fikk merkbart bedre lyd av og kjøre den i bitstream direkte til receiver (xbmc) nå har jeg også et Asus xonar kort I boksen som høres helt ok ut.

Så absolutt mulig og sende kabelen til pj direkte, får vel og sette meg ned og problemsøke drivere litt mer å.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører bitstream DTS Master og Dolby True HD over HDMI kabelen også så vil du normalt miste dette. Man kan bruke analogt, men det er jo ett slit. Men du kan også splitte HDMI signalet, slik at du får det beste av 2 verdener. Deal Extreme har nok noe som ikke er altfor dyrt, og vil fungere. Har selv en HDMI switch fra monoprice, og de har ofte det samme matriellet på en del slike ting. Let etter en 4:2 switch eller noe slikt. Altså 4 inn og 2 ut.

Deal extreme har gratis frakt hvis du ikke er kjent med dem, men det tar sin tid å få varene, monoprice har dyr frakt, men da har man varene innen uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LX75 som jeg synes blir ubehagelig varm. Er nesten så jeg brenner meg når jeg tar på "topplokket" etter en kvelds bruk.
    Den er mye varmere enn noen Yamaha jeg har hatt...(RX-V1067 og 2700)
    Det står i manualen at den trenger 20cm klaring over, mens jeg bare har 5-6... den står imidlertid i et rack med god klaring/lufting bak og på sidene. (og står ikke sammen med andre varme enheter)
    Er det normalt at denne blir så varm?
    (Se signatur for specs. Tannoyene er forøvrig 8 ohms høyttalere)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står min lx85 på toppen av et bord, men den blir ikke spessielt varmere på toppen enn mobilen min blir etter 5-10 min nettsurfing.

Hvor gammel er den?
    Har den alltid verdt så varm, eller har noe forandret seg?

Ville holdt et lite øye med den, kanskje rigga opp noen pc vifter til og dytte luft på den ;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en LX85 som jeg syns blir ganske varm til tross for svært god ventilasjon. Hadde en Onkyo 1009 til låns noen dager og til min forbauselse ble den merkbart minder varm enn Pioneern.

Når det er sagt hadde jeg en Onkyo 905 før, som jeg nesten følte jeg kunne stekt egg på grunnet varmeutveksling. Pioneern er selvfølgelig langt unna 905 i varme og det er heller ikke noe problem for meg, hadde bare ikke trodd at Pioneeer skulle bli mer varm enn dagens Onkyo modeller

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min LX75 har stått på en stund, så blir den etter min mening ganske så varm. Overdrevent at jeg brenner meg på den, men det er varmt ja. Regner med at det kommer en advarsel hvis den blir for varm? Ser i manualen at der er en feilkode; Amp Overheat.
    Forøvrig er receiveren 2-3 mnd gammel, og alltid vært varm. Både da jeg brukte pre-out på frontene til en Hegel forsterker, og nå som alle 5 høyttalerene står koblet til Pioneeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en ekstern (asynkron) USB DAC for å koble lyd fra HTPC til LX-75.
    Hadde tenkt å bruke maks 3-4000 for DAC'en. (HRT Streamer 2+ foreks?)
    Kobler i dag HTPC til LX-75 med HDMI.
    Er det noe å hente ved å bruke disse tusenlappene? Er DAC'en i Pioneeren god nok, sammenlignet med HRT/Cambridge/Aune X1/Arcam (osv) DAC'er i den prisklassen?

Spiller for det meste musikk fra WiMP/Spotify, men også noen mp3 og Flac filer (i forskjellig kvalitet).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste måten er dessverre å teste fysisk. Noen ganger får man en wow effekt, andre ganger merker man ikke forskjell.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Vurderer å kjøpe en ekstern (asynkron) USB DAC for å koble lyd fra HTPC til LX-75.
    Hadde tenkt å bruke maks 3-4000 for DAC'en. (HRT Streamer 2+ foreks?)
    Kobler i dag HTPC til LX-75 med HDMI.
    Er det noe å hente ved å bruke disse tusenlappene? Er DAC'en i Pioneeren god nok, sammenlignet med HRT/Cambridge/Aune X1/Arcam (osv) DAC'er i den prisklassen?

Spiller for det meste musikk fra WiMP/Spotify, men også noen mp3 og Flac filer (i forskjellig kvalitet).
    Min erfaring er at det er ikke all verden å hente,men kan jo vere verdt et forsøk!

Men ser du har en Cambridge 751 i oppsettet ditt - den har jo rimelig oppegående analog utganger!
    Prøv å koble til denne både analogt (rca) og med hdmi til receiver - spill en cd du kjenner godt,og switch frem og tilbake mellom inngangene på receiver for å se om du merker noen forskjell!

Da får du hvertfall en pekepinn på hva forskjellige dac'er kan utgjøre av forskjell!
    Når du gjør dette,så må du bruke pure direct på begge innganger,for å unngå unødvendige A/D-D/A konverteringer!

Dette gjelder for så vidt ved bruk av en ekstern dac også - alt annet enn pure direct vil føre til ekstra A/D konvertering i receiver,og hele vitsen med en ekstern dac blir borte!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Min erfaring er at det er ikke all verden å hente,men kan jo vere verdt et forsøk!

Men ser du har en Cambridge 751 i oppsettet ditt - den har jo rimelig oppegående analog utganger!
    Prøv å koble til denne både analogt (rca) og med hdmi til receiver - spill en cd du kjenner godt,og switch frem og tilbake mellom inngangene på receiver for å se om du merker noen forskjell!

Da får du hvertfall en pekepinn på hva forskjellige dac'er kan utgjøre av forskjell!
    Når du gjør dette,så må du bruke pure direct på begge innganger,for å unngå unødvendige A/D-D/A konverteringer!

Dette gjelder for så vidt ved bruk av en ekstern dac også - alt annet enn pure direct vil føre til ekstra A/D konvertering i receiver,og hele vitsen med en ekstern dac blir borte!
    Hei, og takk for godt svar.
    Jeg har testet med Cambridge'n (brukte pure direct), og kan si at jeg hørte marginal forskjell i favør analoge utganger fra blu-ray spilleren.
    Skal teste ennå litt mer senere.

Hvilken ekstern DAC er sammenlignbar med den som sitter i BD-751 da?

Når du sier at det kun er vits i å bruke pure direct, da betyr det at en ikke får brukt sub-utgangen(e) fra LX-75'en? (Uten at de A/D-D/A konverteringene du nevner blir brukt?)
    Hva med det "moduset" som bare heter Direct? (da blir sub'en brukt)

Hvis jeg kjøper en DAC så er det kun til bruk fra PC til receiver. Jeg trenger altså bare en ekstern DAC med USB inn, og analog ut. (Må være asynkron, og støtte 24bit/192khz). Hvilken velger jeg?
    Har hatt en Hegel HD2, men den likte jeg ikke. Lavere volum, litt jordstøy / brumming og ikke noe bedre lyd enn med HDMI direkte til LX-75.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hei, og takk for godt svar.
    Jeg har testet med Cambridge'n (brukte pure direct), og kan si at jeg hørte marginal forskjell i favør analoge utganger fra blu-ray spilleren.
    Skal teste ennå litt mer senere.

Hvilken ekstern DAC er sammenlignbar med den som sitter i BD-751 da?

Når du sier at det kun er vits i å bruke pure direct, da betyr det at en ikke får brukt sub-utgangen(e) fra LX-75'en? (Uten at de A/D-D/A konverteringene du nevner blir brukt?)
    Hva med det "moduset" som bare heter Direct? (da blir sub'en brukt)

Hvis jeg kjøper en DAC så er det kun til bruk fra PC til receiver. Jeg trenger altså bare en ekstern DAC med USB inn, og analog ut. (Må være asynkron, og støtte 24bit/192khz). Hvilken velger jeg?
    Har hatt en Hegel HD2, men den likte jeg ikke. Lavere volum, litt jordstøy / brumming og ikke noe bedre lyd enn med HDMI direkte til LX-75.
    Også i direct,så får du A/D konverteringer,da den er med MCACC aktivert,så det er kun pure direct som gjelder ved bruk av ekstern dac!

Når det gjelder hvilke dac du burde prøve ,så har jeg ikke så mye erfaring å komme med !
    Har prøvd Abrahamsen V6.0 og Hegel HD10,men dem er begge solgt igjen,da jeg synes den innebygde i LX 85 gjør en like bra jobb!
    Klart det kunne vere smånyanse forskjeller her og der,men det var for lite til at det var verdt det - prioriterer heller å ha med RK og subber i mitt oppsett,da det er mer og hente på det lydmessig!

Kommer ikke til å vurdere ekstern dac,før jeg evt får inn en stereo forsterker ,som mangler digitale innganger!

Har du muligheter for å gjøre akustiske tiltak,så ville heller prukt penger på det,enn en ekstern dac ! ( hvis du ikke allerede har gjort det da)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takk for godt svar. Får se om jeg får låne et par DAC'er og så teste litt, men tror ikke det blir prioritert i denne omgang.

Et lite tilleggsspørsmål; vurderer å kjøpe meg et par gode hodetelefoner. (Shure SRH-940/AKG K550 eller noe lignende)
    Er hodetelefonutgangen på LX75/85 god nok for såpass dyre headset?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der også er det å prøve frem og tilbake løsningen. Men det er nok større sjanse for at en separat hodetelefonforsterker er veien å gå, enn at DAC er veien.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite morro event her på morgen kvisten, alt i går funka helt fint men når jeg prøver og sette på en serie til morra kaffen så kommer det ikke noe signal gjennom recievern, hverken pc'n eller ps3'n kommer igjennom.

Home meny dukker opp på skjermen uten problemer og alle høytalere har lyd (test lydene) det kommer bare ikke noen signaler gjennom noen av hdmi input'ene og begge outputene (dog har jo ikke blippa på dem heller)

Det eneste jeg forsåvidt har gjort annerledes var og sette recievern til through i går kveld før jeg slo den av (med standby knappen) men dette skulle da ikke ha slik effekt (og ja satt til amplifier igjen det var første jeg gjorde).
    Siden pc er dodgy som **** (jaså sensureres den slags, ok notert) så tester jeg hovedsaklig med ps3'n og den er jo som nevnt like død uansett inngang, men funker helt fint når jeg setter den rett i tv'n.

Irriterende saker, prøver en lang power cycle men tror dette lukter garanti sak..
    Ps3'n funker helt fint den når den kobles rett på tv'n.

UPDATE:

Og presto så hadde alt begynt og funke igjen.
    Rare greier må ha skjedd noe rart i softwaren gitt for det virker som det og ha strøm kabelen trukket ut i en 10 minutter ga effekter.

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •