Pioneer SC-LX85 ! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 256
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb

Jeg får snart lx-75 og lx-55 blu-ray spiller. Er det da nok å koble receiveren til internett og så deler denne det med blu-ray spilleren? Virker dette også til boxee box o.l.? Eller bør hver komponent ha eigen tilkobling?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Greit. Noen inntrykk så langt. Ingen nivåmatching eller blindtesting, så ta inntrykkene med en klype salt.

Prøvde den først som ren forforsterker mot Marantz AV-7005. Ekstern DAC og Hypex effektrinn. Kun til musikk. Man hører best forskjeller til musikk og ser ikke noe grunn til å sammenligne med film i tillegg. Har nevnt tidligere at jeg har opplevd at Marantzen har en anelse varme som blir som et lite slør over lyden. Da i direkte sammenligning med kilde rett i effektrinn. Mitt håp var at LX-85 skulle være blottet for det og være like god på andre områder. Men i direkte sammenligning var det klart at LX-85 mangler ørlite åpenhet oppover i frekvens. Her blir det litt mer innelukket og tilbaketrukket. Vi snakker ikke om mye, men det gjør at stemmer og instrumenter ikke helt får den virkelighetsnære lyden. Til noe musikk vanskelig å høre, men det blir f.eks tydelig når man hører piano eller et annet enkeltstående instrument. Så her opplevde jeg Marantzen som mer oppløst og bedre til tross for at den har litt betoning i stemmeleie. I bassen lurer jeg på om LX-85 kanskje hadde litt mer pondus. Her er det dog veldig lett å la seg lure av nivåforskjell og når øvre frekvensområdet er en anelse mer lukket, så endrer det tonale seg og bassen vil bli noe mer fokusert. Så jeg er ikke helt sikker, men tror kanskje at LX-85 har litt bedre grep om bassen og ligger litt nærmere en passiv løsning.

Så begynte jeg å teste litt med og uten ekstern DAC. Den interne DACen holder bra nivå. Er nok mye det samme som Marantzen der. Men man mister litt åpenhet og dybde i lydbildet sammenlignet med en ekstern topp DAC. Prøvde ikke så veldig mye, men registrerte i alle fall det.

Til slutt ble det noe testing med innebygget effektdelen mot Hypex (400HG med H x R). Hypexen anser jeg som high-end. Den holder f.eks omtrent samme nivå som Dynamic Precision. Må nok prøve dette noe mer, men førsteinntrykket her var man tapte enda litt mer åpenhet og oppløsning oppover i frekvens. I bassen hørte jeg ikke forskjell.

Alt i alt vil jeg si det er et utrolig bra produkt til prisen. Den mangler litt både i forforsterkerdelen, DACen og effekten. Til sammen blir det jo noe, men vi snakker ikke om store forskjeller. Det er på mange måter et semi high-end produkt helt uavhengig av pris. Mange som sitter med AB forsterkere under 20k, ville tro kan oppleve vel så bra gjengivelse fra effektdelen i Pioneeren. Bare på det området virker den å gruse enkeltstående stereoforsterkere i 10-15k klassen. Jeg har prøvd noen som jeg ikke synes var like bra.

Alikevel kommer jeg nok til å levere den tilbake. Synes Marantzen er litt bedre med noe åpnere lyd oppover i frekvens og da er det for min del ikke noe poeng å bytte. Skal også nevnes at LX-85 durer når den er slått på. Også uten at noe er koblet til. Og selv om det ikke er hørbart når man lytter, så er ikke det noe jeg ønsker å ha.

Litt synd, får jeg hadde håpet at den skulle ha bedre pre og DAC enn Marantzen. Selv om jeg bruker ekstern effekt, så hadde det også vært en fordel å ha en receiver med innebygget effekt i bakhånd. Har ikke fått satt meg inn i funksjoner, men det virker som den er bedre enn Marantzen på flere områder. Fjernkontrollen er flottere og ser at den har en løsning som gjør at den virker uten å peke direkte på receiveren. Til gjengjeld har Marantzen litt flere muligheter for spesifikke delefrekvenser o.l.

Romkorreksjon kommer jeg ikke til å teste. Enkelt og greit fordi jeg ikke bruker det og har ikke tro på det. Romproblemer bør man løse akustisk og med rette høyttalere i rommet. EQ innfører feil samtidig som den prøver å rette på noe. Det blir aldri spesielt bra resultat. Litt EQ (manuelt) til peaker i dypbassen er omtrent det lengste jeg vil strekke meg der.

Får se om jeg gjør noe mer testing. Ikke sikkert det blir så mye mer da jeg på sett og vis har allerede gjort opp en mening og tatt en avgjørelse på rettur. Men kunne tenke meg å sammenligne effektdelen noe mer. Her kan jeg også sammenligne med noen Hypex moduler uten såkalte spenningsregulatorer (H x R). De er ikke like åpne i toppen og vil kanskje være mer lik LX-85.
    kjekt å lese en hjemmetest, virket profft og troverdig MEN så kommer du frem til at det ikke hjelper eller er vits med romkorreksjonene?!? tror du har missforstått litt hva pioneer legger i sine. kan rommkorrigere uten at du trenger å røre noe som helst av delingsfrekvenser og eq. Du kan sette opp sweetspot med at recieveren setter opp forsinkelser til enkelte kanaler for at lyden skal oppfattes riktig. dette er spessielt viktig om du har et l formet rom, eller rom med flere brytene flater. når denne er kallibrert skikkelig høres det stor merkbar forskjell til ogmed til vanlig musikk lytting! dette pør du absolutt utforske

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal man sette opp forsinkelse på fronthøyttalere som har helt lik avstand og helt like akustiske forhold?
    Til hjemmekino bruker jeg dette p.g.a. ulik avstand til bakhøyttalere, men det var i stereo jeg testet LX-85. Det er det ingen behov for det.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Jeg får snart lx-75 og lx-55 blu-ray spiller. Er det da nok å koble receiveren til internett og så deler denne det med blu-ray spilleren? Virker dette også til boxee box o.l.? Eller bør hver komponent ha eigen tilkobling?
    Du må nok koble til hver komponent ja!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet receiveren til TVen med HDMI, men jeg får ikke opp volumet på TVen når jeg skrur opp/ned. Receiveren er skjult i mitt oppsett, så jeg ser normalt sett ikke displayet, og derfor hadde det vært kjekt å få opp volumet på TV-skjermen når man stiller det. Er dette mulig? Jeg har gått igjennom alle de meny-innstillingene jeg kunne finne, men...

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har koblet receiveren til TVen med HDMI, men jeg får ikke opp volumet på TVen når jeg skrur opp/ned. Receiveren er skjult i mitt oppsett, så jeg ser normalt sett ikke displayet, og derfor hadde det vært kjekt å få opp volumet på TV-skjermen når man stiller det. Er dette mulig? Jeg har gått igjennom alle de meny-innstillingene jeg kunne finne, men...
    Hei

Desverre har ikke Pioneer OnScreenDisplay slik at dette er mulig, men du skal kunne se/lese volumet på fjernkontrollen eller ved bruk av iControl Appen. Dette at Pioneer ikke har OSD er helt elendig i 2012, og er virkelig noe de bør få ordnet til neste modeller.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for svar uansett. Nå bruker jeg Logitech Harmony fjernkontroll til hele anlegget, så jeg får ikke sett volumet der heller. Men men - det er jo ikke noen krise heller. Men litt dårlig at de ikke har det, det må jeg si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lx75 for ett par dager siden, og har utforskett litt. Det jeg stusser litt over er hvorfor jeg ikke kan velge HDMI på TV/Sat inngangen? Har gjort dette med LX70 som jeg har fra før.
    No har jeg TV som HDMI2, men det blir tungvindt for andre familiemedlemmer når ting ikke heter det dei styrer....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lx75 for ett par dager siden, og har utforskett litt. Det jeg stusser litt over er hvorfor jeg ikke kan velge HDMI på TV/Sat inngangen? Har gjort dette med LX70 som jeg har fra før.
    No har jeg TV som HDMI2, men det blir tungvindt for andre familiemedlemmer når ting ikke heter det dei styrer....
    Jeg stusset også litt over dette - enig i at det er litt dumt! Jeg koblet derfor til på Dvd inngangen, så "renamet" jeg den til Tv/Sat, men det blir selvsagt feil knapp på fjernkontrollen ! Hva synes du ellers i forhold til den gamle da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jeg stusset også litt over dette - enig i at det er litt dumt! Jeg koblet derfor til på Dvd inngangen, så "renamet" jeg den til Tv/Sat, men det blir selvsagt feil knapp på fjernkontrollen ! Hva synes du ellers i forhold til den gamle da ?
    Latterlig visst det ikke går an å endre på!
    Utenom det så har jeg ikke fått testet den så mye da jeg fortsatt mangler bakhøyttalere. Men den ser ivertfall veldig bra ut

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utenom det så har jeg ikke fått testet den så mye da jeg fortsatt mangler bakhøyttalere. Men den ser ivertfall veldig bra ut
    Det går fint an å endre på dette, jeg har gjort nettopp det , men husker jeg måtte inn på nett for å lese hvordan jeg gikk frem og nå har jeg glemt det igjen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du slår av "HDMI Control",så kan du tilegne en hdmi inngang til TV/SAT inngangen!

Du kan vel teste litt musikk uten bakhøytalere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

During

Noen som har nevnt dette her ser jeg og jeg merker også desverre en liten durelyd.....det er veldig trist da de fåregående lx forsterkerene med ice var helt stille...dette burde pioneer fixe...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Noen som har nevnt dette her ser jeg og jeg merker også desverre en liten durelyd.....det er veldig trist da de fåregående lx forsterkerene med ice var helt stille...dette burde pioneer fixe...
    Jeg har aldri hørt noen dure lyd fra min !

Er det fra selve receiveren du mener ?

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager for min uvitenhet, men er noen av disse LX receiver, det samme som Elite serie (Elite SC-57 og SC-55) ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay
    Jeg beklager for min uvitenhet, men er noen av disse LX receiver, det samme som Elite serie (Elite SC-57 og SC-55) ?
    Stemmer det - SC 55 og SC 57 tilsvarer henholdsvis LX 75 og 85 !

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen lydmessige forskjeller på LX 75 og 85, noen som vet?

Vurderer Pio SC LX 75 siden Soundgarden har tilbud på denne. Bruker eksternt effekttrinn til frontene mine, men hvis det f.eks. er forskjellige DACs så tror jeg at jeg står over.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er det noen lydmessige forskjeller på LX 75 og 85, noen som vet?

Vurderer Pio SC LX 75 siden Soundgarden har tilbud på denne. Bruker eksternt effekttrinn til frontene mine, men hvis det f.eks. er forskjellige DACs så tror jeg at jeg står over.
    Lurar på det same. Er det ingen som har innspel her?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Lurar på det same. Er det ingen som har innspel her?
    Det var stilt her, ja:?

Har derfor sjekket selv. 75 og 85 har samme DAC og samme forsterkermoduler. Imidlertid har LX85 ørlite større trafo, noe som gir den 10 Watt mer.

Ellers har 85 visstnok en annen THX klassifisering. Og en ting som er verdt å merke seg er at LX 75 ikke har multichannel inn i motsetning til LX85, for hva det måtte bety. De gamle DVD multispillerne som ikke kodet SACD og DVD-Audio over HDMI, er vel snart historie. Ellers er det bagateller. Ingen har kunnet påvise noen forskjell i lydkvalitet mellom disse. Nå benytter jeg også eksternt effekttrinn til frontene, så har bestlit LX 75
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Takk for svar. :-)