Pioneer SC-LX85 ! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 256
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Har ikke testet det , det skal vel virke men kun via hdmi....Trodde kanskje det kun funket fra pioneer til pioneer også , men mulig jeg har feil

Har du testet den innebygde dac saken på de ulike innstillingene?
    Har prøvd å switche litt frem og tilbake mellom de ulike Dac innstillingene,men det er forsvinnende liten forskjell synes jeg!

På veldig gode og avslørende innspilinger kan jeg høre litt forskjell på vokalen ,men bortsett fra det er det liten el ingen forskjell i mine ører!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Torolan

Merker du at selve kalibreringen er lik som på Lx82 men at den bruker lengre tid på å tenke mellom lydene den skyter ut i høytalerene..

Er merkbart her , kanskje derfor den gjør selve kalibreringen bedre

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Merker du at selve kalibreringen er lik som på Lx82 men at den bruker lengre tid på å tenke mellom lydene den skyter ut i høytalerene..

Er merkbart her , kanskje derfor den gjør selve kalibreringen bedre
    Hei

Har ikke tenkt over at LX85 tok lengre tid enn LX82/83 under kalibreringen.
    Men syntes at integreringen av subwooferen var mye bedre.
    Hvilke høyttalere har du i oppsettet ditt?
    Hvordan opplever du din LX85 kontra LX82 i forhold til krefter?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare merker at lydene skytes ut tregere en med 82 , Bassen ble bedre her også , Den jobber bedre sammen med frontene...

Jeg synes også det går tregere med 85m en med 82 når jeg er inne i menyer....

Jeg har bare noen eldre dali 109 , ikke så mye å skryte av...er i en fase der jeg skal bytte ut litt og bor i en blokkleilighet der det er vanskelig å få god lyd .

Synews ikke forsterkeren virker noe svakere en 82 , Synes nesten den virker litt mer agressiv på film

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvt ipad/iphone kontrollen til denne? Erstatter den fjernkontrollen i det daglige?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Noen som har prøvt ipad/iphone kontrollen til denne? Erstatter den fjernkontrollen i det daglige?
    Den gjør vel egentlig det ja:-D

Du kommer ikke inn i menyen på receiveren så vidt jeg vet,men ellers så gjør den det meste!

Du styrer volum , inngang,lydmodus osv. plus at du kan øke nivå på senter og sub,samt finger EQ!

Ganske cool sak faktisk:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen mellom LX75 og LX85 utenom 10W? Har begge samme funksjonene? Kommer til å bli brukt til hjemmekino på 10-11m2, så det blir ikke noen monsterhøyttalere den skal drive. Rekner med at det blir B&W enten CM eller DM serien, og da sikkert DM685 eller CM5/7 som fronter. Da holder vell LX75?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Hva er forskjellen mellom LX75 og LX85 utenom 10W? Har begge samme funksjonene? Kommer til å bli brukt til hjemmekino på 10-11m2, så det blir ikke noen monsterhøyttalere den skal drive. Rekner med at det blir B&W enten CM eller DM serien, og da sikkert DM685 eller CM5/7 som fronter. Da holder vell LX75?
    LX 85 har som LX 75 ikke har :

-bedre fjernkontroll med muligheter for RF funksjon
    -større strømforsyning
    -gullbelagte kontakter
    -flere bi-amping muligheter - for senter HT blandt annet

Dette er hva jeg kom på i farten,og som er de mest synlige ut i fra spec!

Er sikkert noe mer også !

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hjemmesiden til pioneer så finner jeg bare at LX85 har RF Remote mens til LX75 er det valgfritt. Men dette har vell ikke så viktig siden det er ipad/iphone som kommer til å styre den til vanlig. Trur jeg kommer til å gå for LX75.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    LX 85 har som LX 75 ikke har :

-bedre fjernkontroll med muligheter for RF funksjon
    -større strømforsyning
    -gullbelagte kontakter
    -flere bi-amping muligheter - for senter HT blandt annet

Dette er hva jeg kom på i farten,og som er de mest synlige ut i fra spec!

Er sikkert noe mer også !
    Det følger også med omformer for trådløst nettverk i LX 85.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google Oversetter

Kom over en tysk test av LX 85

Den fikk "zehr gut " :grin:

Den fikk "minus" for ingen EQ muligheter under 63 hz,og det er jeg VELDIG enig i!

Bortsett fra det er jeg også enig i at den er "sehr gut":grin:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test : Home Theater Hi-Fi tester Pioneer SC-LX85 (SC-57)

Hei

Her er det en ny test av Pioneer SC-LX85

Link: Pioneer SC-57 9.1 A/V Receiver

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja - det er stort sett bare lovord om LX 85 verden over virker det som!

Hvertfall når det gjelder ren lydkvalitet!
    Det som går igjen som ankepunkt er jo dette med mangelfull korrigering i bassområdet - både for sub og fronter,siden det ikke er mulig og gjøre stort under 63 hz!
    Samt dette med for få x-over alternativ !

Får håpe dette er noe Pio gjør noe med etterhvert - gjør dem det,så blir det nok Pio neste gang også for min del,for jeg er veldig fornøyd med både film og musikk prestasjonene til disse receiverne:grin:

Bransjeaktør Joakim Skovlund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en knallgod forsterker! - Men...
    Den har noen enkle mangler, som burde være relativt enkelt å ordne for Pioneer.

Henger meg på de øvrige her, og etterlyser MYE bedre EQ og også bedre delefiltermuligheter, også mellom biamping utgangene...

Det jeg irriterer meg mest over, er at ikke det er mulig å justere EQ i "realtime" men at forsterkeren er låst til pinknoise på utgangen når EQ justeres.
    Dette er for dumt og blir litt amatør...

Misforstå meg rett, det er en knallgod forsterker, men har disse enkle manglene...

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter å vurderer en ny reciever til mine nye b&w høyttalere

Blir cm8 front
    cmc center
    og cm1 bak
    asw10cm sub

så et 5.1 anlegg. Holder det med lx75 eller er det like greit å gå for lx85.

Har også hørt pioneer med b&w før, og syntes de spiller veldig godt sammen, er folk enig i det?

Er forøvrig dette et ok tidspunkt å kjøpe reciever på? Tenker på om det kommer en ny "high end" reciever fra pioneer i nær fremtid

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr

Blir cm8 front
    cmc center
    og cm1 bak
    asw10cm sub

Har også hørt pioneer med b&w før, og syntes de spiller veldig godt sammen, er folk enig i det?

Er forøvrig dette et ok tidspunkt å kjøpe reciever på? Tenker på om det kommer en ny "high end" reciever fra pioneer i nær fremtid
    Pio og B&W CM virker å funke fett sammen det,så burde bli meget bra!

Kommer nok ikke nye modeller før til høsten,så det er bare og "fleske" til:-D

Virker som det har vert litt mer "småfusk" med LX 75 kontra 85,men det kan jo vere tilfeldig!
    Like greit å gå for den største vel ? Da slipper man å lure på om man går glipp av noe,hehe!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefales ***** : Pioneer SC-LX85 & B&W CM-serie !

Blir cm8 front
    cmc center
    og cm1 bak
    asw10cm sub

Hei

Er enig med Torolan her i posten over, har du råd ville jeg flesket til og gått for SC-LX85, rett og slett pga. større strømforsyning.
    De få gangene jeg har lest at LX75 har "tatt kvelden" på utenlandske forum, har de drevet "tungdrevne" høyttalere, det kan jo selvfølgelig komme av uvettig bruk også. Men til B&W er en så stor strømforsyning som mulig ikke å forakte. B&W CM-serie som du har sett på og vurderer, er forøvrig knallhøyttalere som er meget gode til allround bruk musikk, og til film, passer meget godt sammen med Pioneer SC-LX85. Nå er vel jeg ikke helt nøytral ift. til dette, se signaturen . Men et raskt søk her på forumet, vil du nok oppdage at det er flere som har falt for kombinasjonen B&W CM-serie og Pioneer SC-LX receiver.
    Lykke til med valget !

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er lx85 bestilt, gleder meg, selvfølgelig var den litt dyrere i dag, men men pytt pytt

Forresten, jeg har tenkt å bi ampe frontene og center, siden jeg bare har et 5.1 system. Eller evt biampe frontene og surr høyt. Noen tips hva dere vil komme med der?

Kjører vel da bare fks front L, på front high L og front L, samme med Front R, på high front r, og front r

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er lx85 bestilt, gleder meg, selvfølgelig var den litt dyrere i dag, men men pytt pytt

Forresten, jeg har tenkt å bi ampe frontene og center, siden jeg bare har et 5.1 system. Eller evt biampe frontene og surr høyt. Noen tips hva dere vil komme med der?

Kjører vel da bare fks front L, på front high L og front L, samme med Front R, på high front r, og front r
    Hei

Gratulerer med grom receiver , kommer til å gi deg mange timer med gromlyd til både musikk og film.
    Anbefaler deg og bi-ampe høyttalerne, synes selv det er endel og hente på det.
    Hvilke høyttalere har du gått for nå da?
    Bi-amp mulighetene, og hvordan du kobler dette opp står enkelt skrevet i manualen, HUSK å ta av skinnene på høyttalerne FØR du kobler dem opp, OG gjør som det står i bruksanvisningen !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så masse - du har noe og se frem til:grin:

Du får komme med en tilbakemelding når du prøvd den litt da!

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •