Pioneer SC-LX85 ! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 256
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

What Hi Fi : Test Pioneer SC-LX85

Hei

Da har What HiFi også hatt Pioneer SC-LX85 på testbenken.

link : Pioneer SC-LX85 review from the experts at whathifi.com

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Damn! Blir nok Pio på meg neste gang ja!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Se der ja - strålende omtale kan man vel si:-D

Og hva skjer hos deg da - blir den stående??

Sammenlignet mer med LX 83'en din?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Se der ja - strålende omtale kan man vel si:-D

Og hva skjer hos deg da - blir den stående??

Sammenlignet mer med LX 83'en din?
    Hei

Har ikke fått tid til å sammenligne dem side om side slik jeg har planlagt og ønsket. Har vært veldig travelt. Men fikk litt tid alene på søndagen, og fikk spillt litt musikk. Receiveren blir nok her ja, lydmessig er jeg meget godt fornøyd, den er også mer enn kraftig nok til å spille høyt nok i stuen min.
    Selv om jeg føler meg ganske sikker på at LX83 var/er enda litt kraftigere, har det egentlig ikke noe å si for bruken min. Så jeg sier meg fornøyd sålangt.

Strålende omtaler over hele linja ja, artig å lese, gleder meg til å lese/høre hva bladene her hjemme synes om den når de kommer så langt.

Kan godt tenke meg at denne receiveren passer Monitor Audio meget godt, da diskanten er enda litt snillere/rundere og klangen generellt noe mørkere/varmere. Men den låter fremdeles som Pioneer og nøytralt vil jeg si.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke fått tid til å sammenligne dem side om side slik jeg har planlagt og ønsket. Har vært veldig travelt. Men fikk litt tid alene på søndagen, og fikk spillt litt musikk. Receiveren blir nok her ja, lydmessig er jeg meget godt fornøyd, den er også mer enn kraftig nok til å spille høyt nok i stuen min.
    Selv om jeg føler meg ganske sikker på at LX83 var/er enda litt kraftigere, har det egentlig ikke noe å si for bruken min. Så jeg sier meg fornøyd sålangt.

Strålende omtaler over hele linja ja, artig å lese, gleder meg til å lese/høre hva bladene her hjemme synes om den når de kommer så langt.

Kan godt tenke meg at denne receiveren passer Monitor Audio meget godt, da diskanten er enda litt snillere/rundere og klangen generellt noe mørkere/varmere. Men den låter fremdeles som Pioneer og nøytralt vil jeg si.
    Det høres bra ut:-D

Det spørs om du ikke må ha deg MA nå da,hehe!

Ja det blir nok ny receiver på meg også om en stund,men ikke på denne siden av nyttår vil jeg tro,men det gjelder å følge med!

Ja blir artig å høre hva pressen her hjemme mener også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å lese reviews som begynner å poppe opp rundt forbi.

Pioneer SC-LX85 review from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,svak som jeg er ble det plutselig en LX 85 på meg:-D

Har fått kjørt kalibrering idag,og må si det virker lovende ja !!

Skal på kjøring igjen i kveld dessverre,men får nå hørt litt nå,og er fornøyd så langt!

Bruker den først og fremst som forforsterker til Chapteren,men det virker som tidligere nemt her at den har mye mer driv og ikke minst autoritet i mellombassen enn LX 82!

MCACC virker også å vere oppgradert - den er mer enig med de manuelle justeringene jeg gjorde på 82'en før!

Får komme tilbake med mer senere:-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,svak som jeg er ble det plutselig en LX 85 på meg:-D

Har fått kjørt kalibrering idag,og må si det virker lovende ja !!

Skal på kjøring igjen i kveld dessverre,men får nå hørt litt nå,og er fornøyd så langt!

Bruker den først og fremst som forforsterker til Chapteren,men det virker som tidligere nemt her at den har mye mer driv og ikke minst autoritet i mellombassen enn LX 82!

MCACC virker også å vere oppgradert - den er mer enig med de manuelle justeringene jeg gjorde på 82'en før!

Får komme tilbake med mer senere:-P
    Hei

Gratulerer så mye! Du må virkelig komme med tilbakemeldinger senere, også helst uten Chapteren. Hvis du tester uten Chapteren er det kansje lettere å få sammenlignet den med LX82, og ikke minst hvordan du opplever den med tanke på krefter og klang. Jeg selv er fremdeles ikke helt enig med meg selv ift. LX85, om den virkelig er en oppgradering fra tidligere modeller. Uansett gratulerer, håper du blir fornøyd, og kan godt tenke meg at denne vil passe Monitor Audio meget godt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulerer så mye! Du må virkelig komme med tilbakemeldinger senere, også helst uten Chapteren. Hvis du tester uten Chapteren er det kansje lettere å få sammenlignet den med LX82, og ikke minst hvordan du opplever den med tanke på krefter og klang. Jeg selv er fremdeles ikke helt enig med meg selv ift. LX85, om den virkelig er en oppgradering fra tidligere modeller. Uansett gratulerer, håper du blir fornøyd, og kan godt tenke meg at denne vil passe Monitor Audio meget godt.
    Har så vidt prøvd den uten Chapteren,og det var selvsagt en del dårligere - har dog ikke prøvd å bi-ampet frontene!

Er så lenge siden jeg har kjørt LX 82 uten Chapteren,så ikke så lett å sammenligne egentlig,men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier at du ikke kan over MV - 18!

Spilte "Money for nothing" på MV -5 og det var 0 problemer ved det hvertfall!

Men nå vet jeg ikke hvor langt ned i impedanse GX 300 dipper!

Skal nok teste mer når jeg får litt bedre tid,men er hvertfall fornøyd så langt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så vidt prøvd den uten Chapteren,og det var selvsagt en del dårligere - har dog ikke prøvd å bi-ampet frontene!

Er så lenge siden jeg har kjørt LX 82 uten Chapteren,så ikke så lett å sammenligne egentlig,men jeg kjenner meg ikke igjen i det du sier at du ikke kan over MV - 18!

Spilte "Money for nothing" på MV -5 og det var 0 problemer ved det hvertfall!

Men nå vet jeg ikke hvor langt ned i impedanse GX 300 dipper!

Skal nok teste mer når jeg får litt bedre tid,men er hvertfall fornøyd så langt
    Hei

Godt å høre at du fornøyd så langt. Kan nok være at GX300 er snillere enn CM9 ift. impedanse. Ellers kan jeg/tør jeg å spille på et høyere volum med eldre plater og musikk, da disse ofte er spillt inn med betydelig "lavere volum".
    Fikk du tid til å legge merke til klangkarakter? Lys/Mørk?
    Ser du nevner Mid-Bassen, hva med diskanten?
    En tanke som også har slått meg er at muligens ICEpower trinnene/modulene hadde en bedre Damping Factor? Kansje det er forklaringen på hvorfor elementene jobber/beveger seg så mye mer med LX85 kontra det dem gjorde med LX83. Er igrunnen det som bekymrer meg mest, og gjør at jeg ikke tør å skru opp slik jeg gjorde med LX83. LX85 låter nå ihverfall meget bra synes jeg. Ellers har jeg egentlig ikke hatt tid til å teste alt jeg ønsket meg, har rett og slett ikke hatt tid nok. Gleder meg til bladene her hjemme også har hatt tid til å ha den på testbenken. Foreløpig ser det ut til at det er kun meg som har den oppfatningen om at den ikke er like kraftigere som tidligere modeller og at det merkes. Kansje jeg har fått et mandagsprodukt, he he

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerer her hjemme også !

Hei

For dem som har tilgang til bladet Hjemmekino på data' en, kan nå leste den første testen av Pioneer SCLX85 her hjemme.
    Hjemmekino i PDF format
    God lesing !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at den får bra skryt ja:grin:

Nå skal jeg prøve min på en film,så får vi se hvordan det fungerer!

Ellers vil jeg si at jeg har fått et betydelig bedre bilde på TV'n min ved vanlige TV-sendinger - absolutt et plus det også!

Men jeg har et problem,og det er at jeg får den ikke til å spille flac filer over nettverket - mp3 spiller som snus - ellers er den mye raskere å navigere med på nettverket enn LX 82'en var!

Andre som spille flac over nettverket her ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter på Min Sc-lx85

Da er min lx82 solgt og jeg har bestilt meg en lx85.....Følger spent med her.....

Håper lx85 gir meg bedre kalibrering og bedre lydkvalitet en lx82

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Da er min lx82 solgt og jeg har bestilt meg en lx85.....Følger spent med her.....

Håper lx85 gir meg bedre kalibrering og bedre lydkvalitet en lx82
    Samme som jeg gjorde det,hehe!

Og ... joda, den er bedre - merker det selv om jeg bruker Chapter'en som effekt til frontene!

MCACC er mer enig med meg selv,og den er mye mer autoriter og stram i bassen enn LX 82 var!

Og selvsagt er det mange nye fancy funksjoner også:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sc-Lx85 i hus :)

Da har jeg satt opp og kalibrert lx85 for første gang...og det gikk nesten som en drøm

Som alle de andre lx forsterkerene jeg har hatt så skriver den at det er fasefeil på den ene høytaleren min , noe jeg vet det ikke er

men jeg kjørte på videre som vanlig.....Neste feil bruker å være at bassen står fpor høyt og at jeg må dempe den for å gå videre...men dette gikk nå strålende

Virker som om autokalibreringen er helt lik før , men den bruker lengre tid.....Man merker at den tenker mer mellom hver gang den skyter nye lyder rundt i stuen.

Vel ferdig kalibrert rettet jeg bare litt på balanse og prøvde litt film og musikk..Veldig fornøyd til nå , men skal prøve et par nye kalibreringer.....

Merker at denne forsterkeren durer bittelitt , det gjore ikke min lx82 også synes jeg det er merkelig at lyset i remote er rødt når det var blått og fint før

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg satt opp og kalibrert lx85 for første gang...og det gikk nesten som en drøm

Som alle de andre lx forsterkerene jeg har hatt så skriver den at det er fasefeil på den ene høytaleren min , noe jeg vet det ikke er

men jeg kjørte på videre som vanlig.....Neste feil bruker å være at bassen står fpor høyt og at jeg må dempe den for å gå videre...men dette gikk nå strålende

Virker som om autokalibreringen er helt lik før , men den bruker lengre tid.....Man merker at den tenker mer mellom hver gang den skyter nye lyder rundt i stuen.

Vel ferdig kalibrert rettet jeg bare litt på balanse og prøvde litt film og musikk..Veldig fornøyd til nå , men skal prøve et par nye kalibreringer.....

Merker at denne forsterkeren durer bittelitt , det gjore ikke min lx82 også synes jeg det er merkelig at lyset i remote er rødt når det var blått og fint før
    Gratulerer:grin:
    Noe durelyd har ikke jeg opplevd på min,så det var litt rart!

MCACC jobber med de samme parametrene som før,men man hører at den jobber på en litt annen måte enn på LX 82!

Den virker også mer nøyaktig,og er som sagt mer "enig med meg" !

Den treffer f-eks 100% på avstand til sub - det gjorde ikke LX 82 !

Syns det røde lyset var pent jeg:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ok med lys , men blått er best

ellers synes jeg pioneer forsterkere nå begynner å bruke veldig lang tid på å prossesere lyden....Jeg får lippsynk problemer feil vei....Det vil si at pioneer forsterkeren bruker lengre tid på å prosessere lyd en det tvn bruker på bildet og det er jo urettelig etter hva jeg vet....

Lipsynk justering går jo andre veien....

Merker at basseren min er mer riktig nå en før da

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet 85 på film i går og ble positivt overasket....På meg så virker det som om den sparker mye mer fra en 82 når effektene flyr rundt deg....bassen min virker det som om sitter mye bedre også...82 virker mer passiv i forhold....Dette var skikkelig gøy

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet 85 på film i går og ble positivt overasket....På meg så virker det som om den sparker mye mer fra en 82 når effektene flyr rundt deg....bassen min virker det som om sitter mye bedre også...82 virker mer passiv i forhold....Dette var skikkelig gøy
    Ja dette er mitt inntrykk også - LX 85 er rett og slett mye mer engasjerende
    å høre på!

Både på film og musikk:-D

Lip sync problemene har jeg ikke lagt merke til hos meg !

Har du satt A.delay til "on" under "audio parametre"?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet det , det skal vel virke men kun via hdmi....Trodde kanskje det kun funket fra pioneer til pioneer også , men mulig jeg har feil

Har du testet den innebygde dac saken på de ulike innstillingene?

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •