Pioneer SC-LX85 ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 256
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX75/85 klar for det norske markedet!

Hei

Da skulle det være mulig å bestille/kjøpe Pioneer SC-LX75/85 her hjemme!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Da skulle det være mulig å bestille/kjøpe Pioneer SC-LX75/85 her hjemme!
    Ja så kjøp en da,og fortell hvordan den funker,hehe:-D

Er spent på disse!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja så kjøp en da,og fortell hvordan den funker,hehe:-D

Er spent på disse!
    Hei

Ja, hvorfor ikke? Kansje det dukker opp en ikveld

Edit: Jaja, da var LX85 på plass i racket!

Noen førsteinntrykk:
    - Ser meget bra ut live, i god SC-LX tradisjon.
    - Meget god byggekvalitet som alltid.
    - Mer framtredende Mid-Bass slik jeg opplever det.
    Dette i Pure Direct Modus.
    - Mye av de samme mulighetene ift. stereo/musikk delen som LX83.
    ***Nytt*** DAC filtre 3.stk Moduser
    Slow - Sharp - Short, spennende !
    - Låter fremdeles nøytralt, men litt anderledes enn LX83.
    - Muligheter for å Bi-Ampe Front & Surround eller Front & Senter !

Dette var noen veldig raske førsteinntrykk, har ikke fått kjørt kalibrering enda, skal få gjort det iløpet av kvelden/morgendagen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja, hvorfor ikke? Kansje det dukker opp en ikveld

Edit: Jaja, da var LX85 på plass i racket!

Noen førsteinntrykk:
    - Ser meget bra ut live, i god SC-LX tradisjon.
    - Meget god byggekvalitet som alltid.
    - Mer framtredende Mid-Bass slik jeg opplever det.
    Dette i Pure Direct Modus.
    - Mye av de samme mulighetene ift. stereo/musikk delen som LX83.
    ***Nytt*** DAC filtre 3.stk Moduser
    Slow - Sharp - Short, spennende !
    - Låter fremdeles nøytralt, men litt anderledes enn LX83.
    - Muligheter for å Bi-Ampe Front & Surround eller Front & Senter !

Dette var noen veldig raske førsteinntrykk, har ikke fått kjørt kalibrering enda, skal få gjort det iløpet av kvelden/morgendagen.
    Oisann - ja det var raskt levert:-D

Gratulerer så mye da !!

Hvor kjøpte du den da?

Er det stor forskjell på de Dac filtrene eller?
    Ligger dem som valg under "audio parametre" eller hvordan er dette?

Du får komme med mer inntrykk etterhvert:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann - ja det var raskt levert:-D

Gratulerer så mye da !!

Hvor kjøpte du den da?

Er det stor forskjell på de Dac filtrene eller?
    Ligger dem som valg under "audio parametre" eller hvordan er dette?

Du får komme med mer inntrykk etterhvert:-D
    Hei

Er ikke stor forskjell mellom DAC filtrene, men forskjell er det nok når man hører godt etter. Disse ligger under Audio Parameter valgene. Som det står i brukermanualen, "Switches the AUDIO DAC (Digital Audio Converter) digital filter type. One of three settings can be selected: SLOW (soft and warm), SHARP (solid and tight) and SHORT (quick and forward)." Slow er standard av disse. Har ikke hatt så veldig god tid med receiveren enda pga. jobb, satser på bedre tid til helga. Ellers synes jeg faktisk at denne kansje låter litt bedre enn LX83, bedre i diskant området og mer smell i bassen. Synes diskanten var mer diffus på LX83, på LX85 mer behagelig, klarere og rundere.
    Lyden er mer tilnærmet en klasse A/B forsterker/receiver synes jeg.
    Men er meget tvilende til at denne har like mye krutt under panseret som LX83, noe som er litt skuffendes. Legger merke til at elementene i høyttalerne jobber betydelig mer enn de gjorde med LX83 på tilsvarende høye volum. Dette antar jeg er pga. at receiveren her ikke har de samme kreftene som LX83. Som tideligere nevnt er det mer smell/punch i bassen, noe som jeg liker godt. Dette er ikke pga. mangel på krefter, forde dette merkes godt på lave volum også der receiver på ingen måte trenger å stresse. Receiveren er også "lunken" selv når man kjører litt på, LX83 utviklet betydelig mer varme enn LX85.
    Kalibreringen er slik som tidligere synes jeg. Har kun kjørt gjennom Full-Auto Kalibrering til nå.
    Synes Pioneer har laget en meget vellydende receiver her, og den er spekket med muligheter de tar tid å sette seg inn i å få oversikt over.
    Lydmessig er dette et steg i riktig retning, kraftmessig et lite tilbakeskritt slik jeg opplever det og har erfart så langt med denne receiveren.
    Får bruke mer tid i helgen til å få enda bedre kjennskap og inntrykk av receiveren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er ikke stor forskjell mellom DAC filtrene, men forskjell er det nok når man hører godt etter. Disse ligger under Audio Parameter valgene. Som det står i brukermanualen, "Switches the AUDIO DAC (Digital Audio Converter) digital filter type. One of three settings can be selected: SLOW (soft and warm), SHARP (solid and tight) and SHORT (quick and forward)." Slow er standard av disse. Har ikke hatt så veldig god tid med receiveren enda pga. jobb, satser på bedre tid til helga. Ellers synes jeg faktisk at denne kansje låter litt bedre enn LX83, bedre i diskant området og mer smell i bassen. Synes diskanten var mer diffus på LX83, på LX85 mer behagelig, klarere og rundere.
    Lyden er mer tilnærmet en klasse A/B forsterker/receiver synes jeg.
    Men er meget tvilende til at denne har like mye krutt under panseret som LX83, noe som er litt skuffendes. Legger merke til at elementene i høyttalerne jobber betydelig mer enn de gjorde med LX83 på tilsvarende høye volum. Dette antar jeg er pga. at receiveren her ikke har de samme kreftene som LX83. Som tideligere nevnt er det mer smell/punch i bassen, noe som jeg liker godt. Dette er ikke pga. mangel på krefter, forde dette merkes godt på lave volum også der receiver på ingen måte trenger å stresse. Receiveren er også "lunken" selv når man kjører litt på, LX83 utviklet betydelig mer varme enn LX85.
    Kalibreringen er slik som tidligere synes jeg. Har kun kjørt gjennom Full-Auto Kalibrering til nå.
    Synes Pioneer har laget en meget vellydende receiver her, og den er spekket med muligheter de tar tid å sette seg inn i å få oversikt over.
    Lydmessig er dette et steg i riktig retning, kraftmessig et lite tilbakeskritt slik jeg opplever det og har erfart så langt med denne receiveren.
    Får bruke mer tid i helgen til å få enda bedre kjennskap og inntrykk av receiveren.
    Heisann!

Artig å høre dine inntrykk!

Litt rart synes jeg at det skal merkes "så lett" at den har litt mindre krefter!
    Det sies jo at de nye klasse-D modulene skal takle lave impedanser bedre enn de gamle ice-power modulene - men det er jo ikke sikkert det stemmer !

Når du sier at elementene beveger seg noe mer ved samme volum,så kan vel det ha sammenheng med at den spiller med noe mer punch i bassen som du nevner!

Mener du at du ikke kan spille like høyt med denne som med LX 83 da eller?

Uansett - det viktigste er jo at den låter bra på normale lyttevolum,og det høres det jo ut til at den gjør - det går jo igjen i det jeg har lest ellers rundt forbi også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Artig å høre dine inntrykk!

Litt rart synes jeg at det skal merkes "så lett" at den har litt mindre krefter!
    Det sies jo at de nye klasse-D modulene skal takle lave impedanser bedre enn de gamle ice-power modulene - men det er jo ikke sikkert det stemmer !

Når du sier at elementene beveger seg noe mer ved samme volum,så kan vel det ha sammenheng med at den spiller med noe mer punch i bassen som du nevner!

Mener du at du ikke kan spille like høyt med denne som med LX 83 da eller?

Uansett - det viktigste er jo at den låter bra på normale lyttevolum,og det høres det jo ut til at den gjør - det går jo igjen i det jeg har lest ellers rundt forbi også!
    Hei

Ja, det er nok ikke "så lett" og komme med noen konklusjon angående kreftene. Dette er kun tatt på "feelingen". At elementene vil jobbe/bevege seg mer når det er mer punch/smell i bassen er naturlig, men her mer enn jeg kansje satt pris på. LX82/83 virket å ha "mer kontroll" på elementene her.
    Dette er uansett på meget høye volum og ikke volum jeg hører på til vanlig, så man kan fremdeles spille høyt og receiveren låter meget bra. Men som sagt, "feelingen" sier med at LX82/83 har/hadde endel mer krutt under panseret.
    I brukermanualene til disse receiverne oppgis også effekten på forskjellig måte har jeg lagt merke til.
    Pioneer SC-LX85 er oppgis ved 1 kHz og Pioneer SC-LX83 20 Hz to 20 kHz.
    Hvis jeg har forstått riktig vil vell kraften være lavere ved 20 Hz to 20 kHz kontra 1 kHz? Ser frem til at det kommer flere tester og målinger av disse receiverne. Ikveld skal jeg ta å teste å leke meg videre, gjøre meg ferdig med RK, få sett en hel film og kjøre på med mer musikk.
    Til nå har jeg kun kjørt Full-Auto RK og hørt på musikk i Pure Direct/Direct/Stereo modusene, samt lekt meg med mulighetene under Audio Parameter, Dac Filters, Hi-Bit32, Sound Retriever osv.....
    Har alltid låst Master Volum på -20db pga. barna, slik at jeg unngår at noen av barna er borti og skrur opp så høyt at noe skulle ryke, det har jeg gjort denne gangen også. Samtidig har -20db vært perfekt høyt volum i stuen min.
    Endel av sammenlignings grunnlaget mitt har derfor vært å sette receiveren på -20db MV og spillt musikk jeg kjenner godt, samtidig følge med på hvordan elementene jobber, kjenne etter på varme utviklingen fra receiveren.
    -20db MV på LX85 virker ikke høyere enn -20db på LX83, men elementene må jobbe betydelig mere. Har ikke følt behov for å bruke X-Curve funksjonen på LX85 enda, på LX83 likte jeg å dempe den med 0,5-1,0 db alt ettersom. Ved bruk av Sound Retriever funksjonen på LX85 i Stereo modus blir det nesten litt for mye av det gode, på LX83 var denne perfekt! Dette er kun sammenlignet/testet etter å ha kjørt en enkel Full-Auto RK.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes at LX-83 var litt slank i mellombassen og at LX-85 er mer nøytral og korrekt her. Og litt slank mellombass kan gi et inntrykk av at den har bedre kontroll. Mens med mer mellombass så vil resonanser i rommet komme tydeligere frem og man kan få følelsen at det er mangel på kontroll.

Men det er ikke lett å si hvilke som er mest nøytral. Har dog registrert det samme ved å sammenligne ICEpower 125ASX2 moduler mot Hypex. Hypex har hatt mer mellombass.

Når du sammenligner de (skal sammenligne kun lydkvaliteten på forsterkerbiten), så bør du kjøre begge med pure direct. Har du en ekstern DAC, kan du prøve med det også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det kan tenkes at LX-83 var litt slank i mellombassen og at LX-85 er mer nøytral og korrekt her. Og litt slank mellombass kan gi et inntrykk av at den har bedre kontroll. Mens med mer mellombass så vil resonanser i rommet komme tydeligere frem og man kan få følelsen at det er mangel på kontroll.

Men det er ikke lett å si hvilke som er mest nøytral. Har dog registrert det samme ved å sammenligne ICEpower 125ASX2 moduler mot Hypex. Hypex har hatt mer mellombass.

Når du sammenligner de (skal sammenligne kun lydkvaliteten på forsterkerbiten), så bør du kjøre begge med pure direct. Har du en ekstern DAC, kan du prøve med det også.
    Hei

Det første jeg umiddelbart legger merke til er jo at LX85 har mer mellombass, mer punch og trøkk. Testet også med en gang i Pure Direct Modus.
    Må også få nevne at i Pure Direct Modus/"Rett ut av eske" låt denne bedre enn LX82/83, men det kan også være jeg blir lurt litt her siden jeg sikkert er blitt mere vant til Pioneer klangen. Husker da jeg gikk fra Denon til Pioneer, da synes jeg Pioneer låt helt forferdelig "rett ut av esken". Gleder med til det kommer flere tester og målinger av disse, så man har litt mere fakta, og ikke "bare mine synsinger" . Men det kan godt være som du nevner Orso. Lydkvalitetsmessig opplever jeg LX85 som et steg i riktig retning som sagt, låter veldig bra, selv i Pure Direct Modus, kraftmessig tror jeg at LX82/83 har endel mer under panseret.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja, det er nok ikke "så lett" og komme med noen konklusjon angående kreftene. Dette er kun tatt på "feelingen". At elementene vil jobbe/bevege seg mer når det er mer punch/smell i bassen er naturlig, men her mer enn jeg kansje satt pris på. LX82/83 virket å ha "mer kontroll" på elementene her.
    Dette er uansett på meget høye volum og ikke volum jeg hører på til vanlig, så man kan fremdeles spille høyt og receiveren låter meget bra. Men som sagt, "feelingen" sier med at LX82/83 har/hadde endel mer krutt under panseret.
    I brukermanualene til disse receiverne oppgis også effekten på forskjellig måte har jeg lagt merke til.
    Pioneer SC-LX85 er oppgis ved 1 kHz og Pioneer SC-LX83 20 Hz to 20 kHz.
    Hvis jeg har forstått riktig vil vell kraften være lavere ved 20 Hz to 20 kHz kontra 1 kHz? Ser frem til at det kommer flere tester og målinger av disse receiverne. Ikveld skal jeg ta å teste å leke meg videre, gjøre meg ferdig med RK, få sett en hel film og kjøre på med mer musikk.
    Til nå har jeg kun kjørt Full-Auto RK og hørt på musikk i Pure Direct/Direct/Stereo modusene, samt lekt meg med mulighetene under Audio Parameter, Dac Filters, Hi-Bit32, Sound Retriever osv.....
    Har alltid låst Master Volum på -20db pga. barna, slik at jeg unngår at noen av barna er borti og skrur opp så høyt at noe skulle ryke, det har jeg gjort denne gangen også. Samtidig har -20db vært perfekt høyt volum i stuen min.
    Endel av sammenlignings grunnlaget mitt har derfor vært å sette receiveren på -20db MV og spillt musikk jeg kjenner godt, samtidig følge med på hvordan elementene jobber, kjenne etter på varme utviklingen fra receiveren.
    -20db MV på LX85 virker ikke høyere enn -20db på LX83, men elementene må jobbe betydelig mere. Har ikke følt behov for å bruke X-Curve funksjonen på LX85 enda, på LX83 likte jeg å dempe den med 0,5-1,0 db alt ettersom. Ved bruk av Sound Retriever funksjonen på LX85 i Stereo modus blir det nesten litt for mye av det gode, på LX83 var denne perfekt! Dette er kun sammenlignet/testet etter å ha kjørt en enkel Full-Auto RK.
    Er nok riktig det du sier ang effektmålingene,men synes det er rart at du skal merke noe til forskjell i kreftene allerede på MV -20!

Den presses da ikke særlig ved det volumet ?

Ellers høres dette lovende ut:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok riktig det du sier ang effektmålingene,men synes det er rart at du skal merke noe til forskjell i kreftene allerede på MV -20!

Den presses da ikke særlig ved det volumet ?

Ellers høres dette lovende ut:-D
    Hei

Blir litt usikker her, presses og presses. Elementene jobber ihvertfall betydelig mer selv med MV-20 db enn de gjorde med LX83. Ihvertfall såpass mye mer at jeg øyeblikelig la merke til det. Kan godt være at dette er godt innenfor hva både receiver og elementer greier, men allikavell noe jeg straks bet meg merke i. Derfor jeg også som sagt mistenker at LX85 er endel svakere enn LX82/83 når det kommer til krefter. Og om dette rett og slett også er grunnen til at Pioneer oppgir effekten på en annen måte enn tidligere utgaver.
    Det ville jo ta seg dårlig ut på papiret med dårligere oppgitt effekt med deres nye digitale forsterkertrinn. Receiveren har jo også krympet endel, både chassis og vekt. Kommer nok til å være mer forsiktig med å "presse" denne receiveren enn jeg gjorde med LX83, følte meg mer trygg da.
    Vil for all del unngå svidde spoler/utganger/ødelagte elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er interessant å lese da driv å smugtitter på evt ny surround-forsterker eller noe annet som kan løfte mitt stereo oppsett til nye høyder8)

Hvilken av disse to Pioneer LX83 / LX85 modellene toppe seg i mot f.eks Yamaha topp modell? (usikker på hvilken som er topp modell hos Yamaha pr dato).

KUN eid Sony, Onkyo, Yamaha tidligere av surround receivere. Har aldri hatt Pioneer.

Siden jeg har disse mono-blokkene fra Xindak, så MÅ jeg ha pre-out. Men dette er ikke noe problem hos Pioneer / Yamaha.
    Men det jeg lurer på hvordan vil kombinasjon av Xindax og LX83/LX85 fungere tro?

Pr dato har jeg ingen surround oppsett i stua... Har høyttalere som kan brukes til dette.

Litt ut i fra det har lest i denne forumet , så kan modellen LX83 høres bra ut for min del.. Hvor gammel er denne i forhold til LX85? Er det LX75 som har "tatt over" for LX83?
    CAR: Alpine W910R/H701soon H800, Polk SR6500coaxes,2xPioneer ODR 10",2xSony XES-M50/front & 1xMosconi AS200.2/bass

Home: Oppo 105EU, B&W 803S, Hegel H20-H200 / Nordost Heimdal

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundboy
    Dette er interessant å lese da driv å smugtitter på evt ny surround-forsterker eller noe annet som kan løfte mitt stereo oppsett til nye høyder8)

Hvilken av disse to Pioneer LX83 / LX85 modellene toppe seg i mot f.eks Yamaha topp modell? (usikker på hvilken som er topp modell hos Yamaha pr dato).

KUN eid Sony, Onkyo, Yamaha tidligere av surround receivere. Har aldri hatt Pioneer.

Siden jeg har disse mono-blokkene fra Xindak, så MÅ jeg ha pre-out. Men dette er ikke noe problem hos Pioneer / Yamaha.
    Men det jeg lurer på hvordan vil kombinasjon av Xindax og LX83/LX85 fungere tro?

Pr dato har jeg ingen surround oppsett i stua... Har høyttalere som kan brukes til dette.

Litt ut i fra det har lest i denne forumet , så kan modellen LX83 høres bra ut for min del.. Hvor gammel er denne i forhold til LX85? Er det LX75 som har "tatt over" for LX83?
    LX 83 er fjorårets model!

Den serien hadde modellene LX 53, LX 73 og LX 83.

Disse erstattes nå i høst av LX 55, LX 75 og LX 85

Vil nok tro du blir fornøyd med LX 85 -den får mye skryt,og jeg kan skrive under på at Pioneer har veldig oppegående forforsterker-del ,og gode innebygde Dac'er!

Yamaha RX-V 3010 vil ligge ca mellom LX 75 og LX 85 i pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Hvis det skulle være noe svakheter , hva er evt det på hos LX serien?

Er forsterkeren lett å sette opp ang meny valg etc?
    CAR: Alpine W910R/H701soon H800, Polk SR6500coaxes,2xPioneer ODR 10",2xSony XES-M50/front & 1xMosconi AS200.2/bass

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-57 Review (Pioneer SC-LX85)

Hei

Home Theater har nå hatt Pioneer SC-LX85 på testbenken!
    Artig at de nevner at denne ligner mer på en klasse A/B receiver, he he
    Og målinger gjort viser at LX85 er endel svakere enn LX83, desverre.
    Blir veldig i tvil om jeg orker å beholde LX85, liker veldig godt det jeg hører, men er litt skuffet over kreftene.
    Kan også virke som om ICEpower forsterkertrinnene også hadde en mye bedre Damping Factor enn Pioneer sin nye Class D3 forsterkertrinn, noe som muligens kan forklare den store forskjellen på vandringen i elementene?
    Som tideligere nevnt, lydmessig et framskritt i riktig retning, kraftmessig et lite tilbakeskritt etter min mening.
    Pioneer SC-LX75/85 vil kraftmessig alikavell være blant de kraftigste receiverne på markedet, og ha mye å stille med ift. konkurrentene fra Denon, Onkyo, Marantz osv...

Testen finner du her :
    Pioneer Elite SC-57 A/V Receiver | Home Theater

SC-37

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 135.7 watts
    1% distortion at 171.9 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 125.4 watts
    1% distortion at 164.7 watts

Analog frequency response in Pure Direct mode:
    –0.06 dB at 10 Hz
    –0.01 dB at 20 Hz
    +0.48 dB at 20 kHz
    –1.51 dB at 50 kHz

Analog frequency response with stereo signal processing:
    –1.34 dB at 10 Hz
    –0.39 dB at 20 Hz
    +0.46 dB at 20 kHz
    –2.26 dB at 50 kHz

This graph shows that the SC-37’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 152.5 watts and 1 percent distortion at 183.8 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distortion at 219.0 watts and 1 percent distortion at 270.9 watts.

SC-57

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 115.1 watts
    1% distortion at 132.0 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 109.6 watts
    1% distortion at 123.7 watts

Analog frequency response in Pure Direct mode:
    –0.25 dB at 10 Hz
    –0.07 dB at 20 Hz
    +1.00 dB at 20 kHz
    –1.21 dB at 50 kHz

Analog frequency response with stereo signal processing:
    –0.95 dB at 10 Hz
    –0.29 dB at 20 Hz
    –1.23 dB at 20 kHz
    –68.57 dB at 50 kHz

This graph shows that the SC-57’s left channel, from CD input to speaker output with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 138.1 watts and 1 percent distor- tion at 178.0 watts. Into 4 ohms, the amplifier reaches 0.1 percent distor- tion at 215.7 watts and 1 percent distortion at 254.2 watts.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og målinger gjort viser at LX85 er endel svakere enn LX83, desverre.
    Blir veldig i tvil om jeg orker å beholde LX85, liker veldig godt det jeg hører, men er litt skuffet over kreftene.
    Kan også virke som om ICEpower forsterkertrinnene også hadde en mye bedre Damping Factor enn Pioneer sin nye Class D3 forsterkertrinn, noe som muligens kan forklare den store forskjellen på vandringen i elementene?
    Som tideligere nevnt, lydmessig et framskritt i riktig retning, kraftmessig et lite tilbakeskritt etter min mening.
    Pioneer SC-LX75/85 vil kraftmessig alikavell være blant de kraftigste receiverne på markedet, og ha mye å stille med ift. konkurrentene fra Denon, Onkyo, Marantz osv...
    Må si at jeg føler litt mer retting av LX83 da det snakker om krefter, men ikke lett å finne evt slik modell ny, da må vel lette litt på brukt markedet.

Men spørs en greier evt om jeg hadde greid å hørt forskjell / skilt ut mellom LX83 vs LX85 ?

Beste at LX83 var/er billigere...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ellers er det jo litt interresant å lese andre sine meninger/reviews.
    Har lest bla. at SC-57 (LX85) klippet på -15db med B&W høyttalere.
    Er egentlig det jeg har hatt på følelsen siden jeg fikk den, at denne langt på nær var like kraftig som LX83 og jeg ikke har turt å presse denne på samme måte som LX83. Noen brukererfaringer/reviews her :Amazon.com: Pioneer Elite sc-57 sc57 9.1-Channel 3D Ready A/V Receiver: Electronics

Ser nok ut til at denne går i retur, veldig synd da den faktisk låter veldig bra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ellers er det jo litt interresant å lese andre sine meninger/reviews.
    Har lest bla. at SC-57 (LX85) klippet på -15db med B&W høyttalere.
    Er egentlig det jeg har hatt på følelsen siden jeg fikk den, at denne langt på nær var like kraftig som LX83 og jeg ikke har turt å presse denne på samme måte som LX83. Noen brukererfaringer/reviews her :Amazon.com: Pioneer Elite sc-57 sc57 9.1-Channel 3D Ready A/V Receiver: Electronics

Ser nok ut til at denne går i retur, veldig synd da den faktisk låter veldig bra.
    Synes det virker litt merkelig å sende den i retur fordi den måler 14 w mindre i stereo modus enn LX83 - særlig siden du synes den låter så bra ??

14 w i forskjell er da ingenting ,når man vet at man må doble effekten for å få usle 3 db økning i lydnivå !

Det kom da ingenting frem av testen så vidt jeg kunne se,at den manglet krefter - han mente jo tilogmed at den spilte bedre enn Halo A-51!
    Sikkert ikke på kraft,men på lydkvalitet!

Men for all del - jeg har ikke hørt den,så jeg skal vel ikke uttale meg hverken om det ene eller det andre:grin:

Nå er jo også B&W høyttalere kjent for vere litt "ekle" å drive også,så det er ikke sikkert det er den ideelle komboen!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundboy
    Hvis det skulle være noe svakheter , hva er evt det på hos LX serien?

Er forsterkeren lett å sette opp ang meny valg etc?
    "Svakheten" ved Pio vil jeg si er :

-Liten mulighet til å justere noe under 63 hz,hvis man har behov for det...
    -ikke muligheter for å sette forskjellige x-over til de ulike høyttalerne.
    -å ikke kunne lagre forskjellige speaker setup til de 6 minne plassene!

Ellers er jeg veldig fornøyd med Pio:grin:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det virker litt merkelig å sende den i retur fordi den måler 14 w mindre i stereo modus enn LX83 - særlig siden du synes den låter så bra ??

14 w i forskjell er da ingenting ,når man vet at man må doble effekten for å få usle 3 db økning i lydnivå !

Det kom da ingenting frem av testen så vidt jeg kunne se,at den manglet krefter - han mente jo tilogmed at den spilte bedre enn Halo A-51!
    Sikkert ikke på kraft,men på lydkvalitet!

Men for all del - jeg har ikke hørt den,så jeg skal vel ikke uttale meg hverken om det ene eller det andre:grin:

Nå er jo også B&W høyttalere kjent for vere litt "ekle" å drive også,så det er ikke sikkert det er den ideelle komboen!
    Hei

I utgangspunktet er jeg helt enig i at 10-14W mer eller mindre ikke bør ha noe og si overhodet. Receiveren låter knall synes jeg. De "dybdetestene" som finnes av denne foreløbig viser begge at disse nye modellene ikke yter fullt så mye som forrige modell, og det er jo helt greit, for det er jo ikke snakk om mange watt det er snakk om. Men det som bekymrer meg litt er jo vandringen i elementene, ble litt for mye av det gode i forhold til LX83, men jeg er nå ingen ekspert så det kan som jeg har nevnt tidligere være godt innenfor hva både receiver og elementer greier, men det gjør meg litt skeptisk.
    Særlig når det kommer fram at også andre med B&W høyttalere har opplevd at den klipper på -15db. Kansje det er mulig å sende høyttalerne i retur, he he . Skal ta fram LX83 igjenn til helgen og kjøre en sammenligning til helgen, har fremdeles litt tid før jeg trenger å bestemme meg. Slik jeg også forstod det ift. testen fra Home Theater, er ikke fyren som testet receiveren overhodet begeistret for Klasse-D forsterkere, noe som igjenn understreker hvor bra den låter, da han faktisk liker det han hører :-D .

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •