Pioneer SC-LX85 ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 256
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja det va d da tvilsomt at dæm har gjort d, og anna ting om dæm har utvida kal.begrensninga helt ned i hz før og få en onkli kalibrering av subben og...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så dette,men så dem var oppgitt med 11.1 pre-out,så da spørs det om den kan kalibrere for to suber hver for seg ??
    Det kan være 2 utganger med kalibrerings mulighet hver for seg for det om det heter X.1. 1 står da for at det er samme signal på begge utgangene. Det vil si at du ikke kan kjøre høyre/venstre sub f.eks, men kun ha et sub signal.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det kan være 2 utganger med kalibrerings mulighet hver for seg for det om det heter X.1. 1 står da for at det er samme signal på begge utgangene. Det vil si at du ikke kan kjøre høyre/venstre sub f.eks, men kun ha et sub signal.
    Skjønner ikke helt det du sier der men ??
    Hvis det blir samme signal på begge utgangene som du sier,så er det vel i praksis det samme som en y-splitt ?

Eller er det jeg som missforstår?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det blir samme signal på begge utgangene som du sier,så er det vel i praksis det samme som en y-splitt ?

Det han mener er nokk att selv om det er ett signal (mono) så kann det bli sendt ut på to utganger i receiveren, men att receiveren kalibrerer de to subwoofer-utgangene hver for seg:-) Får håpe han har rett:-)

Edit: Har prøvd og forklare det litt bedre. Er ikke alltid så flink til å forklare ting:-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det han mener er nokk att selv om det er ett signal (mono) så kann det bli sendt ut på to utganger i receiveren, men att receiveren kalibrerer de to subwoofer-utgangene hver for seg:-) Får håpe han har rett:-)

Edit: Har prøvd og forklare det litt bedre. Er ikke alltid så flink til å forklare ting:-)
    Ja regnet heller ikke med at det er noe annet enn mono signal,men det store spørsmålet er jo om man kan sette ulik avstand,nivå osv. for hver enkelt utgang!
    Får håpe det som du sier
    Men det er litt rart at dette ikke fremkommer i specs så langt i så fall!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja nesten,men man kan ha forskjellig nivå på hver utgang og forskjellig tids forsinkelse, men signalet er det samme. Det vil si et mono signal.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nesten,men man kan ha forskjellig nivå på hver utgang og forskjellig tids forsinkelse, men signalet er det samme. Det vil si et mono signal.
    Jada,skjønner at man "kan ha det" - spørsmålet er jo "om det er det" ?:-D

Time will show:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja regnet heller ikke med at det er noe annet enn mono signal,men det store spørsmålet er jo om man kan sette ulik avstand,nivå osv. for hver enkelt utgang!
    Får håpe det som du sier
    Men det er litt rart at dette ikke fremkommer i specs så langt i så fall!

Ja det er litt rart ja.

Litt kjedelig om det ikke er slik for de som har to subwoofere. Spesielt med tanke på å få innstilt EQ, avstand, nivå o.s.v på begge subwooferne hver for seg som du nevner.

Har selv tenkt litt på å teste ut denne receiveren når den tid kommer for å se om det blir en god match i oppsettet mitt, men selv om eg kunn har en subwoofer nå så håper eg virkelig att dette er mulig på LX 85. I tillegg håper eg de kann justere EQ lengre nedover i frekvens også:-D

Men eg synes att det er veldig rart att dette ikke blir nevnt ja siden dette er noe som hadde vært en god grunn for mange til å oppgradere. Så eg er veldig spent på akkurat dette.

Men får bare krysse fingrene og håpe det beste selv om eg blir litt skeptisk når noe så viktig ikke blir nevnt som en oppgradering

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om det skulle vise seg att den kann stille inn dette hver for seg på hver utgang så går eg jo ut fra att denn kann justere EQ på subwooferne hver for seg også eller er eg helt på viddene nå? Det var derfor eg skrev EQ i tillegg til avstand, nivå o.s.v i innlegget mitt over her:-D

Det er mulig dette ikke er en selvfølgelighet, men har ikke så mye peiling på akkurat dette så derfor eg spørr:-D

Det hadde jo vært en STOR fordel det også for de som har to subwoofere:-D

Edit: Prøvd å formulere meg litt bedre.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-55 & 57

Hei

Da var den amerikanske modellen av Pioneer SC-LX85 kommet opp på siden til Pioneer i U.S.A.

Elite A/V Receivers | Pioneer Electronics USA

SC-57 - 9.1-Channel Elite A/V Receiver | Pioneer Electronics USA

Manual:http://www.pioneerelectronics.com/St...ions060711.pdf

Har bare fått skumlest litt, men la merke til muligheten til å bi-ampe Front OG Surround, eller Front OG Senter. Ellers har receiveren krympet litt, nå 18,5 cm høy, og 44 cm i dybden mot 20 cm høy og 46 cm i dybden tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser på LX75 & LX85

Hvis norske forhandlere går utifra dei priser som er satt i EU blir det følgende maksimale introduksjonspriser før dei begynner å falle:

SC-LX75: 1799 euro = 14138 kroner
    SC-LX85: 2399 euro = 18850 kroner

Samme kilde sier at prisen i markedet for VSX-LX55 er 1399 euro = 10995
    Butikkene i Norge selger den for akkurat denne prisen +/-5 kroner.

Det vil isåfall si at introduksjonsprisene for den nye serien er langt lavere en dei var for SC-LX73 & SC-LX83.
    Dei første testene av SC-LX73 viser også at det er ganske store forbedringer spesiellt på videodelen. (og da selvfølgelig 9.1 & Ipad støtten som for meg er viktig)

Kilde:
    Vier high-end AV-receivers van Pioneer - Datanews.be

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Pioneer SC-LX75

Hei

Da var det kommet en rykende fersk test av Pioneer SC-LX75.
    Virker jo veldig lovende dette her.

TEST: 9-Kanal-AV-Receiver Pioneer SC-LX75 - audiovisueller Könner mit zukunftsweisenden Bedienmöglichkeiten (26.08.2011)

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne har jo allerdede kommet Pioneer VSX-LX55 Surroundreceiver - Sort lx 75 og lx85 kommer i løpet av neste uke , eller uken der igjen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Da var det kommet en rykende fersk test av Pioneer SC-LX75.
    Virker jo veldig lovende dette her.

TEST: 9-Kanal-AV-Receiver Pioneer SC-LX75 - audiovisueller Könner mit zukunftsweisenden Bedienmöglichkeiten (26.08.2011)
    Så jo slett ikke verst ut det nei:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet noen av dokker om den endelig kalibrerer helt ned i hz eller om den enda stoppe kalibreringa ved 63hz?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    vet noen av dokker om den endelig kalibrerer helt ned i hz eller om den enda stoppe kalibreringa ved 63hz?
    Hei

Tror den stopper på 63hz enda. MCACC skal visstnok være den samme som i Pioneer SC-LX83. Bassen skal allikavell være endel forbedret ift. tideligere utgaver, Precision Distance og FullBand Phase Plus skal dog være noe forbedret og bidra med dette slik jeg har forstått det.
    De få testene som finnes av disse LX75/LX85 virker ihvertfall lovende, gleder med til disse blir å få tak i her, kommer nok til å få en inn til test her hjemme så snart det er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, tænkte mæ d, trur æ ska leve med LX-83 og antimode et år til da da æ e stoor fornøyd med dette ska bli spennanes og lese korsen de nye forstærker modulene e va fristanes m biamping av senter

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjøpt og testet SC-LX85? Jeg vurderer å kjøpe en slik for å drive 7.2 høyttalere fra Klipsch RF-82 II, osv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant enda en tysk test av LX 85!
    Jeg er ikke noe god på tysk,men den får hvertfall topp score,så dette virker lovende:-D

http://audiovision.de/premiumdownloa...y=__currency__

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant enda en tysk test av LX 85!
    Jeg er ikke noe god på tysk,men den får hvertfall topp score,så dette virker lovende:-D

http://audiovision.de/premiumdownloa...y=__currency__
    Hei

Postet denne nettopp selv i LX83 tråden , skulle poste den her nå, men da var du kommet meg i forkjøpet. Kjøpte testen, kostet skarve 15-17.kr NOK ! Meget lovende saker dette!

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •