Pioneer SC-LX85 ! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 256 av 256
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Recieveren låser seg

:sad: Hei, jeg har den delte gleden av å eie en LX85 og sliter med at den låser seg fra tid til annen. Ser ut av tråden at jeg ikke er helt alene om det…

Har hatt den på verksted en gang, men fikk ikke vite hva de gjorde med den. Så har den ved ujevne mellomrom gått i stå. Har fått den i gang igjen ved å koble fra alt av signalkilder og la den stå noen timer uten strøm. Nå har det skjedd igjen og denne gangen ser det ikke ut til at jeg får den i gang igjen. Det jeg legger merke til er at den har stor forsinkelse på input på fjernkontrollen unntatt på volum, der er det umiddelbar respons viss jeg forsøker å skru volum opp eller ned. Fikk den en kort periode til å spille med Sonos connect enheten som står på anlegget. Forsøkte å kjøre en DVD film, ingen lyd og ikke noe bilde, men jeg så at recieveren registrer at den mottar et Dolby Digital signal på Coax 1 siden den stilte seg om til Dolby Digital 5.1 og at LFE symbolet tidvis markerte at den registrerte et LFE signal. Men som sagt ikke noe lyd og bilde ut.

Som nevnt så har jeg pleid å få recieveren i gang igjen med å koble fra kilder, ta strømmen. Så koble til strømmen igjen og ingen kilder. Skru på recieveren og gå rett inn i set-up menyene. Ikke hatt behov for å gjøre noen endringer eller justeringer der inne. Bare få opp menyen slik at recieveren tydeligvis sender videosignal ut på HDMI utgangen. Noen andre som har tips til forsøk på å få gang spetakkelet?

Får jeg det ikke i gang igjen nå så blir det å bytte ut recieveren. Dette gidder jeg ikke lenger… :-x

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loner
    :sad: Hei, jeg har den delte gleden av å eie en LX85 og sliter med at den låser seg fra tid til annen. Ser ut av tråden at jeg ikke er helt alene om det…

Har hatt den på verksted en gang, men fikk ikke vite hva de gjorde med den. Så har den ved ujevne mellomrom gått i stå. Har fått den i gang igjen ved å koble fra alt av signalkilder og la den stå noen timer uten strøm. Nå har det skjedd igjen og denne gangen ser det ikke ut til at jeg får den i gang igjen. Det jeg legger merke til er at den har stor forsinkelse på input på fjernkontrollen unntatt på volum, der er det umiddelbar respons viss jeg forsøker å skru volum opp eller ned. Fikk den en kort periode til å spille med Sonos connect enheten som står på anlegget. Forsøkte å kjøre en DVD film, ingen lyd og ikke noe bilde, men jeg så at recieveren registrer at den mottar et Dolby Digital signal på Coax 1 siden den stilte seg om til Dolby Digital 5.1 og at LFE symbolet tidvis markerte at den registrerte et LFE signal. Men som sagt ikke noe lyd og bilde ut.

Som nevnt så har jeg pleid å få recieveren i gang igjen med å koble fra kilder, ta strømmen. Så koble til strømmen igjen og ingen kilder. Skru på recieveren og gå rett inn i set-up menyene. Ikke hatt behov for å gjøre noen endringer eller justeringer der inne. Bare få opp menyen slik at recieveren tydeligvis sender videosignal ut på HDMI utgangen. Noen andre som har tips til forsøk på å få gang spetakkelet?

Får jeg det ikke i gang igjen nå så blir det å bytte ut recieveren. Dette gidder jeg ikke lenger… :-x
    Kjedelige greier !
    Har du prøvd å resette den ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det forsøkte jeg første gangen den låste seg, men uten resultat. Siden har jeg ikke forsøkt det igjen. Spesielt siden det medfører at jeg må sette den opp fra bunn av igjen når jeg får den i gang igjen.

Ellers så forsøkte jeg på nytt å få den i gang igjen, og nå fungerer den. Har ikke så veldig lyst til å kjøpe ny reciever akkurat nå, men jeg er farlig nær ved å gjøre det. Begynner å bli mektig lei primadonna nykene til LX85

Noen som har tro på Denon AVR-4520?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det forsøkte jeg første gangen den låste seg, men uten resultat. Siden har jeg ikke forsøkt det igjen. Spesielt siden det medfører at jeg må sette den opp fra bunn av igjen når jeg får den i gang igjen.
    Dette skrev jeg i post 230 i denne tråden;
    Pioneer sine receivere har visse bugs. Den forrige receiveren jeg hadde - en SC LX71 låste seg en del ganger, dvs ville hverken slå seg av el. på. Måtte da kutte strømmen for at den skulle fungere igjen.

Min bror har en Pioneer VSX-1021 som sluttet å fungere med HDMI kilder, fikk hverken lyd eller bilde. Den ble sendt inn til rep, men feilen var ikke borte. De påstod at de hadde sjekket alle innganger og resatt den, ingen feil funnet. Litt tullete å returnere sånn uten videre, som om alt var i orden. Samme feil selvsagt, han ringte da og fikk opplyst at feilen kunne skyldes inkompabilitet mellom receiver og HDMI inngang på TV. Når han byttet var alt i orden! Det kunne de jo opplyst om ved første kontakt når problemet var kjent, men de ville vel ha "reparasjonen"..?

Så - dersom det oppstår bugs eller feil på Pioneer receiver, forsøk å bytte HDMI inngang på TV'n Kan være at alt er i orden da
    .

Har du forsøkt dette?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ellers så forsøkte jeg på nytt å få den i gang igjen, og nå fungerer den. Har ikke så veldig lyst til å kjøpe ny reciever akkurat nå, men jeg er farlig nær ved å gjøre det. Begynner å bli mektig lei primadonna nykene til LX85

Noen som har tro på Denon AVR-4520?
    Du bør da få fikset dette på garantien uansett !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er eit spørsmål eigentleg relatert til LX82, men går ut frå at dette ikkje er endra, pluss at det er lettare å få svar her no.

Det eg lurer på er ganske enkelt og greit: Er det vanleg at alle "høgtalerikona" viser i stereo-modus? Eg har kun Front og Sub i "On", men alle ikona viser fordi. Synes dette er litt misvisande.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Dette er eit spørsmål eigentleg relatert til LX82, men går ut frå at dette ikkje er endra, pluss at det er lettare å få svar her no.

Det eg lurer på er ganske enkelt og greit: Er det vanleg at alle "høgtalerikona" viser i stereo-modus? Eg har kun Front og Sub i "On", men alle ikona viser fordi. Synes dette er litt misvisande.
    De ikonene som kommer opp i displayet har med hva slags signal dac'n får inn, altså hvor mange kanaler som ligger i lydsporet på filmen, så vil receiver ta seg av downmix istedet.

Jeg har selv 'bare' 5.1 oppsett men setter jeg på film med 7.1 spor så lyser det for 7 kanaler og tilsvarende 2 kanaler ved stereo lyd.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det aktuelle tilfellet så var det snakk om laptop med spotify via HDMI inn på Pioneer'en.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    I det aktuelle tilfellet så var det snakk om laptop med spotify via HDMI inn på Pioneer'en.
    Da er sikkert lydkortet satt til og sende 5.1 PCM signal, godt mulig den har bare defaultet til dette, da vil pcen alltid sende et surround signal til receiver uansett hva som spilles av, med mindre du har avspillings programmer som bitstreamer lyden.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du bør da få fikset dette på garantien uansett !
    Helt enig, men da må jeg sende fra meg recieveren så fort feilen oppstår neste gang og bli uten reciever en til to uker

Faren er jo også at den bare virker igjen når den kobles opp på serviceverkstedet fordi den har stått uten strøm i et par dager. Tenkte jeg skulle ta en prat med min lokale Soundgarden butikk neste gang det skjer og høre om å få låne reciever og så sende inn recieveren min. Har som tidligere nevnt sendt den fra meg en gang (første gangen det skjedde) og butikken sendte den til serviceverksted, men jeg vet ikke hva de gjorde siden det ikke fulgte med noen rapport.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dette skrev jeg i post 230 i denne tråden;

Så - dersom det oppstår bugs eller feil på Pioneer receiver, forsøk å bytte HDMI inngang på TV'n Kan være at alt er i orden da[/I].

Har du forsøkt dette?
    Nei, det har jeg ikke forsøkt.
    Har nylig byttet TV. Har nå en Panasonic TX-P65VT60, Benytter HDMI3 inngangen. Min forrige TV var Pioneer PDP-LX508D, men jeg hadde de samme problemene med den.

Skal dog forsøke å bytte HDMI inngang å se hva som blir resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en SC-LX75, akkurat nå er den bare oppkoblet med en Mac-mini via HDMI og ut igjen til en Philips TV.
    Er det noen innstillinger for å sende ut lyd via HDMI? Får ikke lyd på TV´en nå, og finner heller ikke noe i innstillingene på Receiveren.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simen K Vis post
    Har en SC-LX75, akkurat nå er den bare oppkoblet med en Mac-mini via HDMI og ut igjen til en Philips TV.
    Er det noen innstillinger for å sende ut lyd via HDMI? Får ikke lyd på TV´en nå, og finner heller ikke noe i innstillingene på Receiveren.
    har den ikke en pass through modus?
    Mener den kunne velges fra audio settings menyen på min lx85
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det - skal ligge under "audio parametre" knappen.
    Skjønt jeg skjønner ikke hvorfor man vil ha ut lyden gjennom TV'n i stedet for anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    har den ikke en pass through modus?
    Mener den kunne velges fra audio settings menyen på min lx85
    Joda, fant den Pass-through modusen til slutt, men fant ingen plass å slå på dette via fjernkontroll :/ Måtte velge audioparameter på selve forsterkeren.
    Grunnen til at jeg ville ha lyd ut på tv´en er at jeg holder på å flytte nå, og i går kveld når jeg skulle se litt tv fant jeg ikke esken med høyttalerkablene :P så det er veldig midlertidig..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forsåvidt medele en utvikling rundt HDMI problemene jeg har såvidt hatt, med pioneeren min, og det er faktiskt såpass som en frisk melding.
    Jeg har fortsatt tilfeller hvor jeg får en ekstra handshake etter en time 40 minutter med mindre jeg deaktiverer HDMI ut 1 (TV) på denonen også, jeg begynner da egentlig og mistenke at det er tven som sender noe rare greier over HDMI selv om Anynet+ eller HDMI control er deaktivert og tven er i standby.

Problemet startet når jeg satte inn tven, så det er vel enten HDMI kabelen til den (men siden eneste gangen jeg har problemet er når tven står i standby) så synes jeg det virker litt rart.

Denne er så forutsigbar at jeg en gang nevnte for besøkende at nå får vi et hdmi sync, og 5 sekunder etter kom det :P

Jeg føler meg da sikker på og friskmelde Pioneeren, og vil vel legge den ut for salg når jeg får rotet meg til det.
    Denon AVR-4520 CI

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •