Pioneer SC-LX85 ! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 256
    Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mener å huske at det på siden jeg refererte til var noe man skulle sette den til på lyden
    Det har du helt rett i. Takker for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Er noen innteresert i en LX85 kjøpt i sommer, si fra
    Har du enda denne receiveren til salgs?
    I så fall hva er prisen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stili83
    Har du enda denne receiveren til salgs?
    I så fall hva er prisen?
    Har ikke vært her på en god stund å har heller ikke gjort noe forsøk ala "finn" på å selge den.

Den går nok ikke under 10 lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Sc lx 85

Hei igjen bruker som oftes iPad og spotify koblet til kabel i front på min lx 85. Men når jeg da slår på tv,slår forsterker seg av,hva har jeg stilt inn feil?????? Noen som kan hjelpe? Og hvorfor får jeg ikke bilde da jeg bruker kobling i front på forsterker,tilkoblet til iPad og bruker YouTube? Og en siste ting: noen som kan gi med ett godt tips til å få den wi fi adapteren til pioneer til å funke sammen med Telenor sitt zyxel p2812 modem? Dama begynner å bli lei av kabelen ned trappen,og over kjøkken og stue golvet her :twisted:

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et kanskje litt merkelig teoretiskt spørsmål, har bi-amp innstillingene i lx85 noe og si på pre utgangene også ?

Tenker da om jeg f.eks hadde 2 stereo effekt forsterkere, satt lx85 i bi-amp front hvor man da kjører receivers normale front høytalere på bass og front high til diskant, ville jeg da kunne ta høyre 'front' pre ut og høyre 'front high' pre ut til hver sin effekt kanal for så respektivt kjøre bass/diskant. Eller er det jeg som tenker for mye igjen?

Eller er det så enkelt at jeg setter en y-splitt på rca kabelen før effektforsterkern?

Dette er bare teoretiskt enn så lenge jeg er noen månder unna og effekt og kunne teste med ;-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har et kanskje litt merkelig teoretiskt spørsmål, har bi-amp innstillingene i lx85 noe og si på pre utgangene også ?

Tenker da om jeg f.eks hadde 2 stereo effekt forsterkere, satt lx85 i bi-amp front hvor man da kjører receivers normale front høytalere på bass og front high til diskant, ville jeg da kunne ta høyre 'front' pre ut og høyre 'front high' pre ut til hver sin effekt kanal for så respektivt kjøre bass/diskant. Eller er det jeg som tenker for mye igjen?

Eller er det så enkelt at jeg setter en y-splitt på rca kabelen før effektforsterkern?

Dette er bare teoretiskt enn så lenge jeg er noen månder unna og effekt og kunne teste med ;-)
    Tror nok det er slik som du tenker ja,men jeg hadde heller brukt en y-splitt ja!
    Gjør det selv her hjemme - y-splitt ut fra 3020'n til Hypex-trinnene mine.

Da står du jo litt friere mtp å bruke 7.1/9.1/ Zone-2 osv...
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer sc-lx 85 og pioneer bdp lx 55

Heisann. Er det noen som kan svare meg på hvorfor jeg ikke får fram lyd formatet på filmen jeg spiller av i displayet på reciveren?? Skulle tro det kom frem feks DTS hd på reciveren når dette er formatet på filmen? Står pcm der... Har lest meg blind i bruksanvisningen.... Er forhåpentligvis noen med mer kunnskap enn meg der ute som kan gi meg en forklaring:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen
    Heisann. Er det noen som kan svare meg på hvorfor jeg ikke får fram lyd formatet på filmen jeg spiller av i displayet på reciveren?? Skulle tro det kom frem feks DTS hd på reciveren når dette er formatet på filmen? Står pcm der... Har lest meg blind i bruksanvisningen.... Er forhåpentligvis noen med mer kunnskap enn meg der ute som kan gi meg en forklaring:-D
    Du må sette BD spilleren til å sende lyden ut som "bitstream" , så ordner deg seg vetdu
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker å vite hvorfor dette skjer kan du lese dette;

The PCM Option

If you set the Blu-ray Disc player player to output audio as PCM, the player will perform the audio decoding of all Dolby/Dolby TrueHD and DTS/DTS-HD Master Audio - related soundtracks internally and send the decoded audio signal in uncompressed form to your home theater receiver. As a result, your home theater receiver will not have to perform any additional audio decoding before the audio is sent through the amplifier section and the speakers. With this option, the home theater receiver will display the term "PCM" on its front panel display.

The Bistream Option

If you select Bitstream as the HDMI audio output setting of your Blu-ray player, the player will bypass its own internal Dolby and DTS audio decoders and send the undecoded signal to your HDMI-connected home theater receiver. With this setting, the home theater receiver will do all the audio decoding of the incoming signal. As a result, in this case, the receiver will display Dolby, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD Master Audio, etc... on its front panel display depending on which type of bitstream signal is being decoded.

You have the choice as to which setting to use, and as mentioned above, either setting should yield the same audio quality. However, there is another factor to take into consideration as to which setting that might be best for your to use. This involves access to secondary soundtracks, such as audio commentaries, descriptive audio, or other other supplementary audio tracks. If access to these audio features is important to you, then keeping the Blu-ray player set for the PCM audio output option might be best the best option for you. On the other hand, you can always make the switch from Bitstream to PCM anytime you wish by going into the appropriate menu settings.

Blu-ray Disc Player Audio Settings - Bitstream vs PCM

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av Secondary Audio i lyd menyen på spilleren

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer sc lx-85 og pioneer bdp-lx 55

flott, da har jeg fått orden på lydformatene! Takker for opplysninger,og hjelp:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum på pionerer....

Hei igjen sikkert ett dumt spørsmål, og vet det er individuelt, men hvor høyt skrur dere volumet på deres reciver for å få brukbar/ bra lyd i stua??? Jeg har mantra 60 på min sc-xl 85 og må opp på 15-5 på volumet for å få det jeg er ute etter i en stue på 25 m2... Lurer bare på om det er normalt å ha reciveren på nesten full pine for å oppnå grei moro faktor på film og musikk

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt avhenger av litt som du sier individuell preferance. Men også hvor effektive høyttalerene er, samt rom og hvor langt unna du sitter høyttalerene.

Last heller ned en dB måler app hvis du har en smart telefon, og mål hvor høy dB (lydnivå) du har der du sitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum på pioneer

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alt avhenger av litt som du sier individuell preferance. Men også hvor effektive høyttalerene er, samt rom og hvor langt unna du sitter høyttalerene.

Last heller ned en dB måler app hvis du har en smart telefon, og mål hvor høy dB (lydnivå) du har der du sitter.
    Takker for svar Tenkte litt på om reciver kunne ta skade av å stå på 75% av maks volum på vanlig lytting...Ok, da er db måler lastet ned på iphone'n, men siden jeg ikke er så dreven innen sånt, hva indikerer bra,dårlig osv? Når reciver står på 20 i volum er det i snitt 85db i sofaen..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Tenkte litt på om reciver kunne ta skade av å stå på 75% av maks volum på vanlig lytting...Ok, da er db måler lastet ned på iphone'n, men siden jeg ikke er så dreven innen sånt, hva indikerer bra,dårlig osv? Når reciver står på 20 i volum er det i snitt 85db i sofaen..
    Det stemmer bra det !

Hvis du kjører test tonene til receiveren , så skal nivået ligge på 75 db på MV-20!

Nyere receivere har en helt annen volumskala enn tradisjonelle stereoforsterkere ,så det er bare å kjøre på til du er fornøyd så lenge det ikke blir noen forvrenging !

Spiller ofte både på -10 og -5 når jeg skal dra på litt - så lenge du ikke går forbi 0 burde det gå bra:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det redda dagen så for meg store utlegg med bytte av komponenter av ymse slag! Da er alt som det skal, og jeg kan bare gi gass tusen takk for svar!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig å kunne redde dagen din da - er ikke ofte man får sjansen til sånt:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Så hyggelig å kunne redde dagen din da - er ikke ofte man får sjansen til sånt:grin:
    Alltid bra å få svar fra folk som veit hva de driver med

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid bra å få svar fra folk som veit hva de driver med
    Bra det ikke var jeg som svarte da :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det redda dagen så for meg store utlegg med bytte av komponenter av ymse slag! Da er alt som det skal, og jeg kan bare gi gass tusen takk for svar!!
    Er man redd for komponentene sine, så er det greit å lese spesifikasjonene. SA Mantra 60 takler opptil 250w. Pioneeren ligger vel hvis den makses ut rundt 180w i stereo, mindre med surround.

Det er ingen problemer heller å bruke en 500w forsterker på dem til normale lyttenivåer, men hvis det dras på skikkelig, så kan magnetspolene smelte hvis de får over 250w over tid.

Hvis du skrur av all lyd inn i Pioneeren, og vrir volumkontrollen til maks, så vil du se at den faktisk går forbi 0, og opp til 15 eller 18 dB +. Så du er langt unna maks av hva forsterkeren også takler.

Så bare spill på volumet du ønsker etter ørene, ikke bruk øynene til å se på hva volumet står på.

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •