Pioneer SC-LX85 ! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 256
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Lite morro event her på morgen kvisten, alt i går funka helt fint men når jeg prøver og sette på en serie til morra kaffen så kommer det ikke noe signal gjennom recievern, hverken pc'n eller ps3'n kommer igjennom.

Home meny dukker opp på skjermen uten problemer og alle høytalere har lyd (test lydene) det kommer bare ikke noen signaler gjennom noen av hdmi input'ene og begge outputene (dog har jo ikke blippa på dem heller)

Det eneste jeg forsåvidt har gjort annerledes var og sette recievern til through i går kveld før jeg slo den av (med standby knappen) men dette skulle da ikke ha slik effekt (og ja satt til amplifier igjen det var første jeg gjorde).
    Siden pc er dodgy som **** (jaså sensureres den slags, ok notert) så tester jeg hovedsaklig med ps3'n og den er jo som nevnt like død uansett inngang, men funker helt fint når jeg setter den rett i tv'n.

Irriterende saker, prøver en lang power cycle men tror dette lukter garanti sak..
    Ps3'n funker helt fint den når den kobles rett på tv'n.

UPDATE:

Og presto så hadde alt begynt og funke igjen.
    Rare greier må ha skjedd noe rart i softwaren gitt for det virker som det og ha strøm kabelen trukket ut i en 10 minutter ga effekter.
    Huffda - kjedelig !!

Prøvd å resette den da?

Ser at det løste seg ja - så bra da !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Huffda - kjedelig !!

Prøvd å resette den da?
    Som jeg forstod det rett så ville vel det bare blanka MCACC minne og vil påstå der problemet lå.

Men som jeg nevner i oppdateringa i posten min så har det fiksa seg med og ta strømmen i en 10-15 minutter, prøvde det tidligere og men da i bare noen få sekunder, begynner og bli ille når man må ta i bruk 20 år erfaring i pc fiksing for og få hjemme elektronikk til og gå, hehe

Synd for jeg har bare i forrige uke funnet ut hvor digg manuel EQ kan være på en reciever.

Mcacc dempa visst 125hz området til -6 på nesten alle og boosta 4k hz til +1, så med og overkjøre den har jeg fått en del mer av både trøkk og blitt kvitt skarpe samtale s lyder.

Kort sagt så digger jeg jo recievern og håper den holder i mange år

anyhoo lang power cycle=magi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg forstod det rett så ville vel det bare blanka MCACC minne og vil påstå der problemet lå.

Men som jeg nevner i oppdateringa i posten min så har det fiksa seg med og ta strømmen i en 10-15 minutter, prøvde det tidligere og men da i bare noen få sekunder, begynner og bli ille når man må ta i bruk 20 år erfaring i pc fiksing for og få hjemme elektronikk til og gå, hehe

Synd for jeg har bare i forrige uke funnet ut hvor digg manuel EQ kan være på en reciever.

Mcacc dempa visst 125hz området til -6 på nesten alle og boosta 4k hz til +1, så med og overkjøre den har jeg fått en del mer av både trøkk og blitt kvitt skarpe samtale s lyder.

Kort sagt så digger jeg jo recievern og håper den holder i mange år

anyhoo lang power cycle=magi
    Har opplevd dette en gang jeg også da home media gallery låste seg.

Det er jo "enkel" sofware på disse og det er jo endel som kan låse seg, baller gjerne litt på seg.

Løste det på samme måte, trakk ut støpselet og lot det vente litt. Ikke noe bug etter dette.

J

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har opplevd dette en gang jeg også da home media gallery låste seg.

Det er jo "enkel" sofware på disse og det er jo endel som kan låse seg, baller gjerne litt på seg.

Løste det på samme måte, trakk ut støpselet og lot det vente litt. Ikke noe bug etter dette.

J
    Nå er jeg ikke ingienør men sånn jeg skjønner det så er det bits i minne eller systemet generelt som flippes feil og systemet klarer ikke korrigere og blir værende 'stuck' til systemet tømmer seg helt for strøm. Nå er det vel en del mer strøm og større capacitorer i en reciever enn en vanlig pc hvor det ofte holder og bare ta strømmen i 30 sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde med HDMI, Lyd med optisk. Mulig?

Håper noen kan hjelpe meg med dette:

Jeg har koblet macen til HDMI inngangen "DVR/BDR". Dette er en gammel mac, så den har ikke lyd over HDMI. Jeg har derfor koblet optisk kabel inn i den optiske inngangen "IN2 DVR/BDR". (Optical assignable). I input menyen velger jeg at DVR/BDR skal ha HDMI input 6 og digital in opt2.

Jeg kan fint spille lyd når jeg ikke har koblet i HDMI, men når HDMI kobles inn forsvinner lyden. HDMI har tydligvis prioritering over optisk. - Men det er jo ikke lyd fra HDMIen. Og jeg trodde det er dette jeg har valgt i input menyen.

Noen som har erfaringer med dette og kan hjelpe meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersk

Jeg har koblet macen til HDMI inngangen "DVR/BDR". Dette er en gammel mac, så den har ikke lyd over HDMI. Jeg har derfor koblet optisk kabel inn i den optiske inngangen "IN2 DVR/BDR". (Optical assignable). I input menyen velger jeg at DVR/BDR skal ha HDMI input 6 og digital in opt2.

Jeg kan fint spille lyd når jeg ikke har koblet i HDMI, men når HDMI kobles inn forsvinner lyden. HDMI har tydligvis prioritering over optisk. - Men det er jo ikke lyd fra HDMIen. Og jeg trodde det er dette jeg har valgt i input menyen.

Er det optisk utgang fra Mac'en? Og har du prøvd å gå inn i menyen "Lyd" under systemvalg? Der kan du velge hvilken lydutgang som skal brukes fra Macen.
    Løse problemer med manglende lyd fra innebygde høyttaler på Mac-maskiner

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen innteresert i en LX85 kjøpt i sommer, si fra

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersk

Du velger bare hvilken lykilde du vil bruke med "signal select" knappen - sitter under lokket !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Er noen innteresert i en LX85 kjøpt i sommer, si fra
    Pris tenkte du for lx 85`en?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen BigZ og Torolan. "Signal select" (som bare er på fjernkontrollen på lx75) var trikset!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Pris tenkte du for lx 85`en?

Vet ikke helt, du får komme med et bud-

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var den på'n igjen

Samma problem som tidligere med at den ikke 'klikker' inn på hdmi innganger og denne gangen ser det ikke ut til at den vil skjerpe seg heller, lot den stå 10 minutter uten strøm no-love, så 20 minutter og nå sist en time og den skjerper seg ikke som før :\

Og ved et par tilfeller fikk nesten støt av hdmi inngangen...

Får ringe soundgarden om og lempe til rep i morra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma problem som tidligere med at den ikke 'klikker' inn på hdmi innganger og denne gangen ser det ikke ut til at den vil skjerpe seg heller, lot den stå 10 minutter uten strøm no-love, så 20 minutter og nå sist en time og den skjerper seg ikke som før :\

Uffda - kjedelig !

Prøvd å resette den også?

I så fall,så er det bare å sende den inn ja

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må alltid huske å ta ut strømmen før du kobler fra eller til HDMI kabelen, ellers kan du ødelegge ingangen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være en merkelig effekt av og poste om problemet får nå blei det liv igjen.

Men kjipt når det skjer spess nå siden denne klumpen kjører alt av lyd og bildet i huset, hehe
    Tenker jeg kan ta det opp med soundgarden om de har noe erfaring rundt problemet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd ARC funksjonen? Får ingen lyd når jeg prøver dette. Har vært inne i HDMI Setup og satt TV AUDIO til via HDMI. TVen er en Panasonic 65VT50 så jeg er sikker på den støtter det. bruker også rett HDMI inngang på TV, så det er heller ikke det som er problemet.
    Noen som har noen tips om hva som kan være feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Har noen prøvd ARC funksjonen? Får ingen lyd når jeg prøver dette. Har vært inne i HDMI Setup og satt TV AUDIO til via HDMI. TVen er en Panasonic 65VT50 så jeg er sikker på den støtter det. bruker også rett HDMI inngang på TV, så det er heller ikke det som er problemet.
    Noen som har noen tips om hva som kan være feil?
    Du må vel også gå inn i menyen på tven for å sette lyd ut der? Må ihvertfall det med min PS64E8005 (Samsung) (Og Anynet må stå på...)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg skjønner manualen så skal man bruke HDMI 2 for å få ark. Står litt på side 45 i manualen til TVen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Slik jeg skjønner manualen så skal man bruke HDMI 2 for å få ark. Står litt på side 45 i manualen til TVen
    Ja, det stemmer. Det har jeg også gjort, men fikk fremdeles ikke lyd. Kan ikke se det står noe i manualen til TVen at det er noe innstillinger i menyen som må endres på heller.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at det på siden jeg refererte til var noe man skulle sette den til på lyden

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •