Audio return.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Audio return.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio return.

Noen som kan hjelpe meg med flg ?
    Kjøpt ny TV (55D8005) og ny blueray (BD-D8200 1 hdmi) begge Sams.
    Lurte på om det var mulig å koble hdmi fra spiller til tv og hdmi fra tv til reciver (HK255 5.1 syst.). Tvèn støtter audio return, støtter min HK255 dette ? Dette for å få testa 3d på TV. Tar gjerne imot andre forslag.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik bør din oppkopling være
    Samsung BD-D8200 ---> HDMI til H/K AVR 255----->HDMI til TV (55D8005)

Audio return har bare en fuksjon der tv har intergrert BD spiller eller satelitt/kabeltv, bakkesendt tuner å at man bruker det (noe du ikke har skrevet at du har...du har heller ikke reciver som støtter audio return)

Har man ikke utstyr beregnet på audio return i bruk så kopler man på vanlig vis
    kilde--->reciver--->tv

Er målet å teste 3D så kople direkte
    Samsung BD-D8200 ---> HDMI til TV (55D8005)
    og ta lyden ut fra BD spiller optisk eller coax til AVR 255
    (ja du får bare stereo dolby digital, dts men bedre hadde du ikke fått om du hadde hatt utsyr som støttet audio return heller)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for klargjørende svar ! Jeg var litt sparsom med opplysningene.
    Denne blueray spilleren har Harddisk og 2 TV tunere, jeg har tenkt å bruke den isteden for Canaldigital boksen til daglig tv titting. Vil det fortsatt være bedre for meg med optisk lyd rett i reciveren eller vil audioreturn gi meg like bra lyd ?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harryvilly
    Takk for klargjørende svar ! Jeg var litt sparsom med opplysningene.
    Denne blueray spilleren har Harddisk og 2 TV tunere, jeg har tenkt å bruke den isteden for Canaldigital boksen til daglig tv titting. Vil det fortsatt være bedre for meg med optisk lyd rett i reciveren eller vil audioreturn gi meg like bra lyd ?
    Nei her sender du vel lyden HDMI på samme måte som når du avspiller DVD ,BD film, CD eller andre typer lyd
    (teoretisk blir lyd fra tv tuner del i bd spiller den samme om du bruker optisk eller hdmi, sånn støyreduksjon og lipsync vil jeg tro hdmi gir deg en fordel)
    (som tidligere nevnt er optisk for din del bare et valg man bør virdere ved 3D blu ray avspilling......ikke fordi reciveren din ikke støtter audio return men fordi din reciver ikke er HDMI 1.4))

For å kunne bruke audio return (ARC) må ett apparat kunne sende ARC og reciver kunne mota ARC
    En BD spiller har ingen mulighet til å sende ARC (er jo heller ingen grunner til at en spiller skal ha en slik funksjon selv med eller uten tv tunere)

Er man i en situasjon der man kan sende ARC ut HDMI må man ha en reciver som kan mota ARC å da minimum HDMI 1.4 inngang + HDMI 1.4 kabel
    (dette har ikke din H/K reciver mulighet til å kan heller ikke oppdateres med 1.4 firmware Harman Kardon - Product Support - AVR 255 - 7 x 50W 7.1-Channel A/V Receiver )

__________________________________________________ ____
    Audio Return
    Skulle du på noen måte ha nytte eller kunne få til å fungere må du bruke din tv sin tuner og en ny reciver med hdmi 1.4

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye.
    Glimrende å ha ett forum som dette da en fersking som meg kan plukke opp info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •