Valg av RECIVER til B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av RECIVER til B&W

Harr kjøpt meg B&W høytalere av typen
    Front: DM 604S3
    Bak: DM 600S3
    Senter: LCR 60S3
    Sub: 2stk XTZ 99W12S (left og right)

Kjøpte i samme sleng en Onkyo TX-SR608 på komplett.no
    Denne funker greit og har utallige muligheter BORTSETT fra pre-out.
    Har ikke falt meg inn å sjekke det, da jeg regnet med at 99% av alle seriøse recivere har pre-out.
    Reiste i god tro å handlet meg en NAD C272 eff.amp. og fant fort ut når jeg kom hjem at den ble benkefyll med Onkyo'n som headunit.
    Må derfor selge Onkyoen som er 1 uke gammel og kjøpe meg en ny reciver.

Har sett litt på NAD T747 evt T765HD å har også set på Denon, Onkyo og Pioneer.
    Det er ett must at forsterkeren skal kunne hamle opp med True HD, DTS HD osv. å helst skulle jeg hatt HDMI V1.4 for å følge utviklingen. minimum 4 HDMI inn. Det som er spørsmålet er vel om jeg klarer å drive B&W Bak og center høytalerene med en T747 eller T765HD?
    en T785HD blir kansje litt overkill i og med at jeg skal kjøre Frontene på en C272. og i dyreste laget ikke minst. må helst ha to sub pre-out også til begge subbene. Blir ett allround anlegg til musikk og film i stua mi.
    Noen som noen forslag til hva jeg kan kjøpe å kombinere sammen med B&W'ene og C272'n?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoachimD
    Harr kjøpt meg B&W høytalere av typen
    Front: DM 604S3
    Bak: DM 600S3
    Senter: LCR 60S3
    Sub: 2stk XTZ 99W12S (left og right)

Kjøpte i samme sleng en Onkyo TX-SR608 på komplett.no
    Denne funker greit og har utallige muligheter BORTSETT fra pre-out.
    Har ikke falt meg inn å sjekke det, da jeg regnet med at 99% av alle seriøse recivere har pre-out.
    Reiste i god tro å handlet meg en NAD C272 eff.amp. og fant fort ut når jeg kom hjem at den ble benkefyll med Onkyo'n som headunit.
    Må derfor selge Onkyoen som er 1 uke gammel og kjøpe meg en ny reciver.

Har sett litt på NAD T747 evt T765HD å har også set på Denon, Onkyo og Pioneer.
    Det er ett must at forsterkeren skal kunne hamle opp med True HD, DTS HD osv. å helst skulle jeg hatt HDMI V1.4 for å følge utviklingen. minimum 4 HDMI inn. Det som er spørsmålet er vel om jeg klarer å drive B&W Bak og center høytalerene med en T747 eller T765HD?
    en T785HD blir kansje litt overkill i og med at jeg skal kjøre Frontene på en C272. og i dyreste laget ikke minst. må helst ha to sub pre-out også til begge subbene. Blir ett allround anlegg til musikk og film i stua mi.
    Noen som noen forslag til hva jeg kan kjøpe å kombinere sammen med B&W'ene og C272'n?
    hehe jeg lurte nettop på det samme selv i en post jeg lagde idag.

Jeg vil tro at pioneer og nad kan bli litt for lyst for disse bowersene da jeg har hørt de har litt skarp diskant.

Derimot skal denon og yamaha passe veldig bra til de

Yamaha 767 er jo en steinbra reciever til prisen og du får med pre out. Koster bare 3800 på lefdal, tror den vil passe bra.

Hvorfor returnerer du ikke bare onkyoen? Har jo 14 dagers angrerett

EDIT: Ps alle nye recievere om dagen oppfyler kravene du lister opp, med tanke på HDMI utganger og Lydformat

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

Jeg vil tro at pioneer og nad kan bli litt for lyst for disse bowersene da jeg har hørt de har litt skarp diskant.

Yamaha 767 er jo en steinbra reciever til prisen og du får med pre out. Koster bare 3800 på lefdal, tror den vil passe bra.

EDIT: Ps alle nye recievere om dagen oppfyler kravene du lister opp, med tanke på HDMI utganger og Lydformat

Jeg skulle jo absolutt returnert den, men som sterk motstander av brukermanualer, så var det første jeg gjorde å kaste alt av bruksanvisninger som ikke var engelsk og norsk. Det var iallefall planen, men klarte å kaste feil bunke utrolig nok, så nå har jeg ingen igjen, hverken russiske eller norske
    skal se litt på den denonen du nevnte, men vet ikke helt om den klarer å gi nok varme til surround høytalerene, eller hva tror du?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for noe som Denon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på forskjellig, men må si jeg er svak for NAD med sine gode NAD Watt. Synd de har hengt litt etter på teknologisiden med tanke på surround verden.
    Kan noen komme med ett eksempel på hva som bør være av "krefter" for å kunne drive senter og bakhøytalerene jeg har?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle jo absolutt returnert den, men som sterk motstander av brukermanualer, så var det første jeg gjorde å kaste alt av bruksanvisninger som ikke var engelsk og norsk. Det var iallefall planen, men klarte å kaste feil bunke utrolig nok, så nå har jeg ingen igjen, hverken russiske eller norske
    skal se litt på den denonen du nevnte, men vet ikke helt om den klarer å gi nok varme til surround høytalerene, eller hva tror du?
    Nevnte jeg en spesifikk Denon? Du mener vel Yamahan?

Når det gjelder Yamaha vil jo jeg si det er en av de recieverne som heller mest mot varm klang, denon stiller faktiskt mer nøytral i mine ører, men denon er ikke dumt med tanke på at de er god medisin mot skarpe diskanter

Men tenker litt på hva du får for penga også, tror nok ikke du vil bli missfornøyd med noen av de to merkene, du har jo i tillegg naden som vil hjelpe til å farge lyden litt lysere

EDIT: Min mening er gå for enten Yamaha 767 eller Denon 2311, alt etter hva lommeboken tillater, denonen er litt over en tusing ekstra Designmesig syns jeg denonen ser bedre ut da :P om det teller noe :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte jeg en spesifikk Denon? Du mener vel Yamahan?

Når det gjelder Yamaha vil jo jeg si det er en av de recieverne som heller mest mot varm klang, denon stiller faktiskt mer nøytral i mine ører, men denon er ikke dumt med tanke på at de er god medisin mot skarpe diskanter

Men tenker litt på hva du får for penga også, tror nok ikke du vil bli missfornøyd med noen av de to merkene, du har jo i tillegg naden som vil hjelpe til å farge lyden litt lysere

EDIT: Min mening er gå for enten Yamaha 767 eller Denon 2311, alt etter hva lommeboken tillater, denonen er litt over en tusing ekstra Designmesig syns jeg denonen ser bedre ut da :P om det teller noe :P

Den Denon AVR 2311 ser ut til å være ett bra alternativ, snill pris og flott utseende. Men den NAD T747, er det ikke noe å tenke på? den er jo igjen 1000kr opp kontra avr2311'n.
    Det er sant som du sier, de har bra detaljert og skarp diskant de B&W'ene

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denon AVR 2311 ser ut til å være ett bra alternativ, snill pris og flott utseende. Men den NAD T747, er det ikke noe å tenke på? den er jo igjen 1000kr opp kontra avr2311'n.
    Det er sant som du sier, de har bra detaljert og skarp diskant de B&W'ene
    Jeg skal lage kino på hytta nå og har kjøpt inn akkurat samme fronter og ht som deg, jeg kommer til å kjøre enten den denon 2311 eller yamahan.

Tror Naden kan bli litt FOR skarpt egentlig, du har jo allerede en nad effekt, men skal ikke si noe sikkert her, da jeg ikke har hørt bower og nad så mye.
    Ville prøvd gjort et raskt søk på bowers og nad se hva folk sier her, gjerne med noen ht som ligner dine.

Om du er VELDIG svak for NADen så ville jeg eventuelt dratt på en hifiklubben og prøvd de to merkene sammen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, man blir jo fristet fra alle kanter, yamaha 767 ble jo kåret til beste kjøp i lyd og bilde :P

Sitter på en måte i samme båt, trenger en av de selv til samme ht :P Tror jeg kommer til å sove litt på det, og ender opp med å følge magefølelsen på det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lage kino på hytta nå og har kjøpt inn akkurat samme fronter og ht som deg, jeg kommer til å kjøre enten den denon 2311 eller yamahan.

Tror Naden kan bli litt FOR skarpt egentlig, du har jo allerede en nad effekt, men skal ikke si noe sikkert her, da jeg ikke har hørt bower og nad så mye.
    Ville prøvd gjort et raskt søk på bowers og nad se hva folk sier her, gjerne med noen ht som ligner dine.

Om du er VELDIG svak for NADen så ville jeg eventuelt dratt på en hifiklubben og prøvd de to merkene sammen

Ikke feil med god lyd på hytten heller
    hva med denne Onkyo TX-NR709
    Er fullspekket med alt hva du kan få til under 10 laken....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv hatt Pioneer på Denne serien men da 603, Syntes absolutt at det ikkje va Lyst men følte at den ikkje hadde nok forsterker kraft. Vis æ skulle ha kjøpt ny Reciver til d æ hadde da Så hadde æ sett på Minimum på:
    -Anthem MRX 500(kraftig Strømforsyning Har ikkje hørt den så kan ikkje kommentere korsen den e lamme B&W),
    -LX-73(Kraftig. Vældig god lyd som passe B&W vældig bra )
    Samme med Yamaha og Onkyo.
    -Denon e langt fra kraftig nok men lydsignaturen passe fint til B&W.
    Husk disse må ha nok power før og trives. Nad sin harde og uoppløste lyd yte fortjene ikkje B&W selv om dæm har plenty av power. Blir vældi fort kjedelig overtid. Spander gjerne litt ekstra på Reciveren det gjør alt så mye artigere. Det erfarte æ

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Har selv hatt Pioneer på Denne serien men da 603, Syntes absolutt at det ikkje va Lyst men følte at den ikkje hadde nok forsterker kraft. Vis æ skulle ha kjøpt ny Reciver til d æ hadde da Så hadde æ sett på Minimum på:
    -Anthem MRX 500(kraftig Strømforsyning Har ikkje hørt den så kan ikkje kommentere korsen den e lamme B&W),
    Husk disse må ha nok power før og trives. Nad sin harde og uoppløste lyd yte fortjene ikkje B&W selv om dæm har plenty av power. Blir vældi fort kjedelig overtid. Spander gjerne litt ekstra på Reciveren det gjør alt så mye artigere. Det erfarte æ

Lurer på om jeg bare skal gå for den Onkyo TX-NR709 reciveren (releasdato var 15 april 2011, så den er "blodfersk" og ny) regner med den takler bak og center høytalerene. frontene går uansett på bi-amping med varme og strøm fra NAD C272 effekt trinnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, no e d nokka æ lest forbi Men ville nok heller ha gått for en Pioneer/Yamaha/Denon heller. Disse e dæm som passe og e mest brukt til B&W. Men som sagt my point of view

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Dette skal parres med enten emotiva eller rotel effektrinn så derfor jeg har sett på budsjettmodellene som har pre out.

Anthem har jeg hørt og er veldig bra men jeg syns rett og slett den blir for dyr :P

Når det gjelder pioneer an det hende bare er jeg som er litt skeptiskt da jeg er klipsch gutt og de to matcher ikke i det hele tatt :P Når dette er sagt så syns jeg ikke pioneer recieverne er så spesielt spennende.

Jeg hadde Onkyo 707 altså modellen fra to år tilbake, var veldig bra den Så er sikkert ikke dumt, for min del vil jeg helst prøve noe nytt, også syns jeg designet på den nye onkyoene er rett og slett stygt :P smak og behag :P
    Samtidig så er jeg veldig på å kjpe fjorårets recievere rett før de nye kommer ut da de er veldig billige på dette tidspunktet. Har jo ikke noe bruk for noen av de nye finessene som kommer på recieverne så da kan man like gjerne gå for en litt eldre og rimeligere

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smaksak

Kommer vel igrunn ann på øret som lytter.
    Har selv samme høyttalere og kutte på 80 Hz gjør at NADen fint klarer de høyttalerne.

Nad har ogsa kommet 3d modulen som oppgradering.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Kommer vel igrunn ann på øret som lytter.
    Har selv samme høyttalere og kutte på 80 Hz gjør at NADen fint klarer de høyttalerne.

Nad har ogsa kommet 3d modulen som oppgradering.

Lykke til.

Er veldig greit lagt opp fra NAD at det er mulig å bytte ut moduler som i en pc. Den tanken liker jeg meget godt. kansje jeg skulle prøvd en sånn T765HD sammen med noen B&W'r på hifi klubben i bergen før jeg bestemmer meg for noe. hadde ikke gjort noe å hatt like komponenter for å slippe å ha så mye forskjellig. Er det noen som har erfaringer med T765HD??

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T765 har masse power, låter tøft til både film og musikk, kan bygges ut med moduler og passer nok ganske bra med 604. Do it !

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig greit lagt opp fra NAD at det er mulig å bytte ut moduler som i en pc. Den tanken liker jeg meget godt. kansje jeg skulle prøvd en sånn T765HD sammen med noen B&W'r på hifi klubben i bergen før jeg bestemmer meg for noe. hadde ikke gjort noe å hatt like komponenter for å slippe å ha så mye forskjellig. Er det noen som har erfaringer med T765HD??
    Kan vel igrunn si at jeg har endel erfaring med den siden jeg lymessig opplever den hver dag. Dog min er ikke HD, ventet heller på 3d oppgradering

Kjempe fornøyd, bruker den i stereo uten sub på musikk og film med sub som jobber fra 80 Hz og ned.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    like komponenter er jo et pluss