Valg av RECIVER til B&W - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, ja, man blir jo fristet fra alle kanter, yamaha 767 ble jo kåret til beste kjøp i lyd og bilde :P

Sitter på en måte i samme båt, trenger en av de selv til samme ht :P Tror jeg kommer til å sove litt på det, og ender opp med å følge magefølelsen på det :P
    Pioneer ble vel også best i test!

Sitat lydogbildet: "Pioneer SC-LX73 er så langt klasselederen i sin prisklasse."

Å så ser den jo alller bset ut

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt ikke si Nad er "lys" i lyden, heller tvert imot. Da har evt de som har testet dette hatt en for liten reciever på for store HT. Hadde selv T785HD på Mentor 6LE tidligere, og det fungerte latterlig bra, uten antydning til skrikete diskant. Nad kommer jo med en ny reciever etter sommerferien, så om du har litt is i magen kan du jo vente på den? Denne vil få moduloppbygning, 1,4 og ikke minst pre-out til alle kanaler. Denne vil også havne på et prisnivå godt under T785HD2

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Pioneer ble vel også best i test!

Sitat lydogbildet: "Pioneer SC-LX73 er så langt klasselederen i sin prisklasse."

Å så ser den jo alller bset ut
    Vel er jo smak og behag. For min del syns jeg ikke pioneer recieverne er så utrolig kule :P

Men det viktigste vedkommende kan gjøre her er jo å faktiskt lytte til de forksjellige, vi kan jo komme med preferanser i hytt og pine om hva vi liker best, men det er ikke nødvendig best for trådstarter

Når du er på hifiklubben spør om å høre på en NAD i tillegg da

Og har du en Soundgarden i nærheten stikk å hør på en pioneer også

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD & Rotel er jo gode på B&W. Eller så har du også lyngdorf og Denon som er gode.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Vel er jo smak og behag. For min del syns jeg ikke pioneer recieverne er så utrolig kule :P

Men det viktigste vedkommende kan gjøre her er jo å faktiskt lytte til de forksjellige, vi kan jo komme med preferanser i hytt og pine om hva vi liker best, men det er ikke nødvendig best for trådstarter

Når du er på hifiklubben spør om å høre på en NAD i tillegg da

Og har du en Soundgarden i nærheten stikk å hør på en pioneer også
    Ja det er jo smak og behag
    Men pioneers recivere får i hvertfall mye skryt for designet og kraften..
    Ja trådstarter burde absolutt ta seg en runde for å få gjort seg en personelig mening..

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoachimD
    Harr kjøpt meg B&W høytalere av typen
    Front: DM 604S3
    Bak: DM 600S3
    Senter: LCR 60S3
    Sub: 2stk XTZ 99W12S (left og right)

Kjøpte i samme sleng en Onkyo TX-SR608 på komplett.no
    Denne funker greit og har utallige muligheter BORTSETT fra pre-out.
    Har ikke falt meg inn å sjekke det, da jeg regnet med at 99% av alle seriøse recivere har pre-out.
    Reiste i god tro å handlet meg en NAD C272 eff.amp. og fant fort ut når jeg kom hjem at den ble benkefyll med Onkyo'n som headunit.
    Må derfor selge Onkyoen som er 1 uke gammel og kjøpe meg en ny reciver.

Har sett litt på NAD T747 evt T765HD å har også set på Denon, Onkyo og Pioneer.
    Det er ett must at forsterkeren skal kunne hamle opp med True HD, DTS HD osv. å helst skulle jeg hatt HDMI V1.4 for å følge utviklingen. minimum 4 HDMI inn. Det som er spørsmålet er vel om jeg klarer å drive B&W Bak og center høytalerene med en T747 eller T765HD?
    en T785HD blir kansje litt overkill i og med at jeg skal kjøre Frontene på en C272. og i dyreste laget ikke minst. må helst ha to sub pre-out også til begge subbene. Blir ett allround anlegg til musikk og film i stua mi.
    Noen som noen forslag til hva jeg kan kjøpe å kombinere sammen med B&W'ene og C272'n?

Jag har en tre månader gammal Denon 4311 som jag använder som ren preamp. Helt som ny. Mycket nöjd med den. Fått div priser nu också.
    Men jag letar efter en dedikerad preamp med XLR kontakter+HDMI 1,4 och ser lite på en INTEGRA.
    Blir nog köp till sommaren. Kommer då att sätta ut min 4311 till minimum 10 tusen. Då har Du en bra maskin,det kan jag lova Dig!
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Sted
    osøyro
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mangen gode innspill, og varierte ikke minst.
    Er vel i bunn og grunn ørene på eieren som til syvende og sist avgjør (og litt utseende også)
    Hvilken av NAD forsterkerene kommer ut med ny versjon etter sommeren forresten?
    Er det slik å forstå at jeg ikke trenger å bekymre meg for at LCR60 S3 og DM 600S3 (center og bak som skal drives av reciveren) ikke er så storforlangen på watt? F.eks en Denon 2311, blir den vel "spe" for oppgaven kansje?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel i bunn og grunn ørene på eieren som til syvende og sist avgjør (og litt utseende også)
    Er det slik å forstå at jeg ikke trenger å bekymre meg for at LCR60 S3 og DM 600S3 (center og bak som skal drives av reciveren) ikke er så storforlangen på watt? F.eks en Denon 2311, blir den vel "spe" for oppgaven kansje?
    Det kommer to nye. En rundt 765 prisen tror jeg, og nad T787HD. Dette blir etterfølgeren til 785HD2. Er nok verdt å vente på!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at ingen har nevnt dette før (eller kanskje jeg ikke har lest godt nok) men du kan jo be om hjemlån av de to aktuelle produktene, eventuelt be om demo.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •