DAC som forforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg har ingen spesiell formening om hvorvidt det er hørbar degradering i HD20
    Takk for svaret. Jeg lurte på om du hadde en slik formening, fordi du sa:

Hvis jeg forstår HD20 rett så er det ingen måte å omgå den interne forforsterkeren i dette produktet, dvs at eventuell degradering i dette leddet får du uansett om du beholder forforsterkeren din eller ikke.
    Med andre ord muligens en teoretisk, ikke hørbar, degradering.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk for svaret. Jeg lurte på om du hadde en slik formening, fordi du sa:
    Jeg ønsket bare å presisere ovenfor trådstarter at det antageligvis ikke var noen god ide å beholde begge fordi man var av den oppfatning at Parasounden var en bedre forforsterker enn den som sitter i HD20.
    --
    Thorbjørn

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Jeg ønsket bare å presisere ovenfor trådstarter at det antageligvis ikke var noen god ide å beholde begge fordi man var av den oppfatning at Parasounden var en bedre forforsterker enn den som sitter i HD20.
    Spørs vel ikke om den er noe bedre siden man slipper unna ett ledd.
    Hadde det ikke vært noe behov for vvolumstyring så hadde det ikke vært noe forskjell på HD10/20 mtp pris/kvalitet. Hvis det er slik at HD20 har relestyrt ville jeg ha gått for det... Og at 20 har blitt tatt så godt imot. Problemet er mangel på prosessorinngang..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    Hei!

Først kort om mitt oppsett:

Forforsterker: Parasound Halo P3
    Effektforsterker: NAD C272
    CD-Spiller: NAD C542

Høytalere: Dali Ikon 6
    Subwoofer: XTZ 12 ''

Har lenge hatt lyst på en ekstern DAC for å få bedre lyd av stereoanlegget. Leste i Lyd & Bilde at Hegel sin nye DAC, Hegel HD20, eksluderer behovet for en seperat forforsterker, dvs. at Hegel HD20 kan brukes BÅDE som DAC og forforsterker. Spørsmålet er hvor godt denne lille boksen gjør jobben som forforsterker sammenlignet mot min Parasound forforsterker. Forforsterkeren jeg har nå koster jo rundt 10.000, og Hegel HD20 koster det samme. Er det noen som har testet denne DAC'en som forforsterker?

Personlig så klarer jeg ikke å se for meg at denne lille boksen skal gjøre en like god jobb som forforsterker som Parasounden min. Men hvis den faktisk er en god forforsterker, så vurderer jeg sterkt å selge Parasounden og kjøpe Hegel HD20 8)
    Hei, hva gjorde du? erfaringer å dele?

jeg har lurt på å fjerne min P3 og heller kjøpe en HD20.... en boks mindre, og jeg bytter aldri kilde på min P3, den står alltid til min DacMagic
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Hei, hva gjorde du? erfaringer å dele?

jeg har lurt på å fjerne min P3 og heller kjøpe en HD20.... en boks mindre, og jeg bytter aldri kilde på min P3, den står alltid til min DacMagic
    Har faktisk akkurat sjekket noe tilsvarende hos meg (for under en time siden så ganskje ferskt...).
    Har en BelCanto DAC 1.5 med volumkontroll og en Classe CP-500 pre. Før jeg skaffet Classe'n brukte jeg BelCanto'n som pre på min Passlabs i en kort periode. Hadde glemt hvordan hvordan det låt og koblet som sagt litt frem og tilbake for litt siden. Ingen tvil, Classe pre ga med klart best lyd. BelCanto'n var ikke av samme klasse her - litt spisse s'er og litt mer grøt i lyden.
    Nå skal det sies, at jeg når jeg ikke bruker volumkontrollen på BelCanto'n så har jeg en knapp bak som automatisk kobler volum ut på 100%. Mulig den og forbikobler pre'en i BelCanton, i fall er Pre'en i BelCanton ikker er av samme "Classe" 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har faktisk akkurat sjekket noe tilsvarende hos meg (for under en time siden så ganskje ferskt...).
    Har en BelCanto DAC 1.5 med volumkontroll og en Classe CP-500 pre. Før jeg skaffet Classe'n brukte jeg BelCanto'n som pre på min Passlabs i en kort periode. Hadde glemt hvordan hvordan det låt og koblet som sagt litt frem og tilbake for litt siden. Ingen tvil, Classe pre ga med klart best lyd. BelCanto'n var ikke av samme klasse her - litt spisse s'er og litt mer grøt i lyden.
    Nå skal det sies, at jeg når jeg ikke bruker volumkontrollen på BelCanto'n så har jeg en knapp bak som automatisk kobler volum ut på 100%. Mulig den og forbikobler pre'en i BelCanton, i fall er Pre'en i BelCanton ikker er av samme "Classe" 8)
    Nå koster jo classeèn tre ganger så mye som Bel Cantoen også
    Prøvde for første gang selv med Bel Canto 1.5 Dac(kort test) Har Yamaha z11 som jeg vanligvis bruker. Koblet kjapt opp med BC og Oberon 6.1. MYE trøkk og ganske oppløst. Testen ble kortvarig da samboern kom hjem (Høytalere PL200)
    Skal absoultt undersøkes nærmere(Dacen er nyinnkjøpt) Med andre ord er etter mitt skjønn Dac som pre noe som bør testes ut!!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Classe CP-800 opp mot CP-500, så vil du nok få samme "aha-opplevelse" en gang til.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Prøv Classe CP-800 opp mot CP-500, så vil du nok få samme "aha-opplevelse" en gang til.
    Ikke tale om - nå er det nok oppgradering på ei stønn 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tale om - nå er det nok oppgradering på ei stønn 8)
    hehe, vi får se hvor lenge det holder 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •