Har anskaffet Klipsch RF82. Trenger hjelp til stereoforsterker/surroundreceiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har anskaffet Klipsch RF82. Trenger hjelp til stereoforsterker/surroundreceiver.

Hei

Har nå anskaffet meg et par brukte Klipsch RF82.

Etter å ha lest mye om forskjellige forsterkere på forumet her, så har jeg ikke blitt så mye klokere. Dette på grunn av at det er så mye å velge i, samtidig mange forskjellige preferanser blant medlemmene på forumet.

Problemet mitt er rett og slett å velge en forsterker som greier å drive disse høytalerne rimelig bra, men også ha mulighet til å "oppgraderes med en effektforsterker via pre-out".
    Dermed ser jeg etter en integrert forsterker som har rimelig greit med pulver, som har pre-out, har en varm lydsignatur (som gjør at hornet ikke blir for lyst).

På den andre siden hadde det vært utrolig lettvint med en surroundreceiver. Da tenker jeg på HDMI inngangene på forsterkeren, for å koble til TV/Bluray-spiller etc. Men det skal vel noe til å finne en surroundreceiver som greier å drive disse rimelig bra.

Noen som har erfaring med en stereoforsterker/surroundreceiver som driver Klipsch RF82 rimelig bra? Men samtidig kan oppgraderes senere med en effektforsterker, om det ikke blir nok krefter.

Den kan gjerne være brukt, det gjør ingenting. Maxprisen jeg setter er 7000 kroner (I Primare I21 prissjiktet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF-82 sammen med diverse annet som jeg driver fra en Yamaha RX-V2065.
    Personlig synes jeg dette fungerer bra.
    Senteren kan oppleves litt "liten" sammen med RF-82'ene, så en RC-62 står på ønskelista.
    RX-V2065 har preout, så oppgradering er fullt mulig.
    Selv endte jeg opp med kombinasjonen Yamaha og Klipsch etter å ha lest en del her på forumet.

Lykke til i valg av forsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Andre innspill?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke så veldig mye enda, og er relativt blod fersk på dette feltet.
    Men har pløyet gjennom veldig mye informasjon de siste par ukene for å finne en forsterker som passer til mitt bruk.

Veldig ofte så har Marantz kommet opp som et godt valg til Klipsch høyttalere i X antall forum og tråder jeg har lest.

Noe annet som også dessverre kommer opp alt for ofte er, gå og hør på de å se hva du synes selv! :???: Jeg har ikke bestemt meg selv, men skal høre på Marantz og Pioneer selv i morgen. Men har kjøpt helt andre høyttalere så blir muligens ikke så relevant for deg å høre min konklusjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at brukt Pioneer SCLX 71/72/81/82 kunne gått. Må evt å bruke X-curve via MCACC for å dempe toppen. Disse har bra med pulver biampet(ca 2X200Watt) og spiller bra i stereo til reciver å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Er gjerne ute etter konkrete forslag av folk som har en spesifikk forsterker på akkurat de høytalerne.
    Stereoforsterker er greit nok det, om man må ha en forsterker med kun to kanaler for å drive disse rimelig bra.

Ikke så lett å bare ta med seg forsterkere hjem for å prøve de på høytalerne, når man bor mange mange mil unna nærmeste soundgarden-/hifiklubb.

Men hvordan vil Hegel H1SE og Primare I21 drive disse høytalerne? Har f.eks Primare en varm klang som vil passe Klipsch RF82?

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis budsjette er ca 7000 så annbefaler jeg onkyo da jeg kar RF82 selv og kjørte uten effektforsterker i første stund.
    Jo da klart at d trengs mere power enn en receiver leverer men de er ganske lett drevene da.

dissee har pre-out

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=74361&cat=all

Onkyo tx-sr707 og Focal Chorus 816v - FINN Torget

Onkyo TX-SR 707 selges - FINN Torget

Onkyo TX-SR 805 Surround receiver med iPod dock - FINN Torget

kjøper du en av de billigste der så har du jo råd til disse hvist du legger i noen grunker til

2 stk. Emotiva UPA2 - FINN Torget

Onkyo og Emotiva er en god match for klipsch

Jeg har selv Onkyo tx-nr808 og emotiva XPA-3 meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Onkyo er jeg litt skeptisk til. Er nokså mange som har problemer med disse receiverne. Mulig at problemene ligger i billigutgavene til 2,5k - 4k, men.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Takker for svar!

Onkyo er jeg litt skeptisk til. Er nokså mange som har problemer med disse receiverne. Mulig at problemene ligger i billigutgavene til 2,5k - 4k, men.
    Har ikke inntrykk av at mange har hatt tull med Onkyo her inne på forumet:-?
    Har selv hatt både 608-708 og har nå 808 og alle har virket fint
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har ikke inntrykk av at mange har hatt tull med Onkyo her inne på forumet:-?
    Har selv hatt både 608-708 og har nå 808 og alle har virket fint
    De problemene jeg har hørt om er stort sett bagateller, men likevel irriterende. Veldig treig switching mellom HDMI-kildene. Noe som gjør at man må slå på og av forsterkeren flere ganger for å få f.eks PS3n til å fungere.

Dette var ikke for å snakke negativt om Onkyo, sa bare at jeg var skeptisk. Men det har jo ikke så mye med saken å gjøre her.

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De problemene jeg har hørt om er stort sett bagateller, men likevel irriterende. Veldig treig switching mellom HDMI-kildene. Noe som gjør at man må slå på og av forsterkeren flere ganger for å få f.eks PS3n til å fungere.

Dette var ikke for å snakke negativt om Onkyo, sa bare at jeg var skeptisk. Men det har jo ikke så mye med saken å gjøre her.
    Jeg har en 607 og en 808 eneste som er litt irriterende med de er at switchingen mellom hdmi kanalene er lit trege ellers har ikke jeg hatt noen form for problemer jeg nei.
    Har ikke vært borti det med ps3'n som du nevner jeg da.
    Mye utstyr og mange finesser,

Som god match til klipsch er vel yamaha og onkyo noen av de beste, sies d her inne.
    synes d macher godt jeg ja,

etter mine erfaringer så LØP Å KJØP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill! Flere med erfaringer omkring Klipsch RF82 og forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill! Flere med erfaringer omkring Klipsch RF82 og forsterker?
    Leser stadig om folk som bruker Emotiva til Klipsch i allefall og det virker som om de fleste jeg har lest om har vært fornøyd med det.
    Har selv tenkt tanken om å bytte til Klipsch når jeg finner det for godt til å bytte ut Ikon'a mine.

Uansett hva du ender opp med så får du komme med en tilbakemelding om hvordan du syntes det ble. Og gratulerer med nye HT!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte Yamaha rx v765 på RF 82 for noen mnd'r! Fungerte overraskende bra. Behagelig diskant, og samtidig kunne jeg spille høyt før mangel på power viste seg. Så Yamaha er knall på Klipsch!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

PS. Om det er noen som leser tråden og har en brukt yamaha receiver med pre out og i god stand til salgs, så si i fra! (Gjerne en RX V 1067/1900/3900 brukt).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •